جادوی رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی خانه

رنگ بنفش و طیف رنگی اش از آن دسته رنگ هایی است که افراد کمتر خطر می کنند تا آن را برای دیوار ها یا وسایل سالن های اصلی خانواده استفاده کنند. به بیان دیگر از بنفش بیشتر در اتاق خواب ها استفاده میشود.

جادوی رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی خانه

اما در این مطلب ما به شما خواهیم گفت که بنفش آنقدر هم که فکر میکنید خطرناک نیست. فقط کافیست نکاتی که برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون لازم است را بدانید.

نکته اول

اگر نورگیر نبودن خانه یا اتاقتان را بهانه ای برای استفاده نکردن از رنگ بنفش میدانید، باید بدانید که حتما لازم نیست که از رنگبنفش بادمجانی و تیره استفاده کنید. رنگ یاسی هم جز طیف بنفش قرار میگیرد و تاثیر خارق العاده رنگ بنفش اصلی را دارد. رنگ "یاسی" از خانه تان یک محیط منحصر به فرد خواهد سات.

نکته دوم

به هر خانه ای که میرویم کابینت ها سفید ،مشکی یا رنگ های طیف قهوه ای است.

اما تا کِی باید تمام آشپزخانه ها شبیه به هم باشند؟ نترسید و از رنگ بنفش برای کابینت ها استفاده کنید. استفاده از رنگ های مختلف برای کابینت های آشپزخانه در کشورهای اروپایی و آمریکا مرسوم است.

نکته سوم

کاناپه ها از مهم ترین عناصر طراحی داخلی خانه هستند. برای انتخاب کاناپه بنفش باید حواستان باشد که اگر می خواهید این وسیله همچنان در مرکز توجه باشد، نباید دیوار پشتی آن نیز بنفش باشد. در عوض بهترین انتخاب برای رنگ دیوار پشتی یک کاناپه بنفش ، لیمویی یا طوسی روشن است.

نکته چهارم

اگر اهل شیطنت در طراحی داخلی خانه تان هستید، ترکیب قرمز جیغ و بنفش میتواند فضایی خارق العاده ایجاد کند.این دو رنگ برخلاف آنچه که افراد تصور می کنند تصویر بسیار زیبایی می سازند. همچنین گیاهان در این فضا اثرگذاری بیشتری در دکوراسیون دارند.

نکته آخر

در قرون گذشته رنگ بنفش رنگی بسیار تشریفاتی و مخصوص خانواده های سلطنتی بوده است. به طوری که افراد عادی هیچ لباس یا وسیله ای به رنگ بنفش نداشتند.

از طرف دیگر رنگ طلایی نیز نماد ثروت و قدرت است. بنابراین ترکیب این دو رنگ باعث تجملاتی نشان داده شدن فضا خواهد شد. از این ترکیب رنگ میتوانید در همه حا و حتی در سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید.

منبع: مجله اینترنتی مشروح

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها