چرا مصرف روزانه ترکیب آب و آبلیمو مفید است؟

ترکیب آب و آبلیمو، یکی از ترکیبات مورد علاقه متخصصان تغذیه است. این ترکیب می‌تواند به هضم بهتر غذاها کمک کند، مقدار سالم و مشخصی از ویتامین C را به بدن برساند، اشتها را کنترل کند و بدن را هیدراته نگه دارد.

چرا مصرف روزانه ترکیب آب و آبلیمو مفید است؟

توجه داشته باشید که لیموترش تازه درواقع نوعی فیبر ارزشمند به نام پکتین دارد که به‌طرز قابل توجهی به کنترل اشتها و پیشگیری از ریزه‌خواری در طول روز کمک می‌کند. در ادامه با مهم‌ترین فواید مصرف روزانه ترکیب آب و آبلیموی تازه آشنا می‌شویم.

کنترل قند خون چقدر فیبر روزانه دریافت کنیم؟
فیبرهای محلول موجود در لیموترش تازه می‌توانند به تثبیت سطح قند خون کمک کنند. از طرف دیگر، لیموترش اساسا شاخص گلایسمی پایینی دارد. بنابراین، نوشیدن روزانه یک لیوان از ترکیب آب و آبلیموی تازه می‌تواند علاوه بر کنترل سطح قند خون، به کاهش هوس‌های غذایی (مثل تمایل شدید به مصرف خوراکی‌های شیرین) کمک کند.

بهبودبخشی به عملکرد سیستم گوارشی
آبلیموی تازه می‌تواند تولید شیره‌ها و آنزیم‌های گوارشی را افزایش بدهد. این کار به هضم و جذب بهتر مواد غذایی در سیستم گوارشی کمک می‌کند. به همین دلیل هم معمولا کسانی که به‌صورت ناشتا یک لیوان آب گرم همراه با چند قطره لیموترش تازه مصرف می‌کنند، عملکرد گوارشی بهتری دارند و در طول روز هم کمتر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند.

پیشگیری از کم‌آبی بدن
یکی دیگر از فواید مصرف ترکیب آب و آبلیموی تازه، پیشگیری از کم‌آبی بدن است. گاهی بعضی از افراد به نوشیدن مداوم آب ساده در طول روز تمایلی ندارند و همین مساله هم می‌تواند بدن آنها را در معرض کم‌آبی قرار بدهد. با این‌حال، چکاندن چند قطره لیموترش تازه در آب مصرفی روزانه، تمایل فرد به مصرف مایعات را افزایش می‌دهد و از کم‌آبی بدن هم پیشگیری می‌کند. توجه داشته باشید زمانی که بدن کم‌آب نباشد، تمایل فرد به مصرف خوراکی‌های شیرین و پرکالری کاهش می‌یابد. از طرف دیگر، هیدراته ماندن بدن به بهبود عملکرد عضلات و انتقال مواد مغذی به سلول‌های مختلف بدن کمک می‌کند.

بهبود متابولیسم
تحقیقات نشان داده‌اند که پلی‌فنول‌های موجود در لیموترش تازه می‌توانند تا حدی باعث افزایش متابولیسم پایه بشوند. نکته دیگر این است که کم‌آبی بدن با کند شدن متابولیسم پایه همراه خواهد بود. بنابراین، اگر می‌خواهید متابولیسم پایه بدنتان را افزایش بدهید و به سوزاندن کالری‌های اضافی کمک کنید، می‌توانید روزانه مصرف ترکیب آب و آبلیموی تازه را در رژیم غذایی داشته باشید.

کمک به تنظیم اشتها
طعم ترش و تیز لیموترش تازه، جوانه‌های چشایی را تحریک می‌کند و تا حد قابل قبولی هم تمایل به مصرف شیرینی‌ها را کاهش می‌دهد. زمانی که کسی به‌طور مداوم از ترکیب آب و آبلیمو یا حتی آبلیموی تازه روی غذاهای مختلف استفاده می‌کند، تمایل کلی بدن برای مصرف قندها را کاهش می‌دهد. همین مساله می‌تواند به‌مرور زمان با کاهش دریافت کالری، تنظیم اشتها و کاهش وزن همراه باشد.

منبع: عصر ترکیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها