بهترین راه‌های جلوگیری از حوادث در حمام

نکات ایمنی حمام برای جلوگیری از حوادث به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بهترین راه‌های جلوگیری از حوادث در حمام

برای جلوگیری از هر گونه حادثه در حمام، باید نکات ایمنی اولیه را رعایت کنید. ما هر آنچه را که باید بدانید به شما خواهیم گفت.

دوش گرفتن ممکن است یک عمل بی ضرر به نظر برسد. با این حال، خطر بالقوه ای برای فرد دارد. نکات ایمنی در حمام برای جلوگیری از حوادث وجود دارد زیرا سقوط در مناطق مرطوب، بریدگی با اجسام تیز، مشکلات برق و حتی مسمومیت ممکن است رخ دهد.

در صورت وجود افراد مسن یا کودکان کوچک که بیشتر در معرض حوادث هستند، اقدامات احتیاطی ویژه ای باید انجام شود. طبق آمار ، افراد مسن بیشتر در حمام می افتند.

و همانطور که مرکز استانی بهداشت کودکان بوئنوس آیرس اشاره می کند ، حمام همچنین محل چندین رویداد خطرناک برای سلامت کودکان کوچک است.

شایع ترین حوادث در حمام

شایع ترین حوادث در حمام چیست؟

یکی از شایع ترین حوادث در حمام سقوط است.

این لغزش ها در وان یا دوش به دلیل رطوبت است. احتمالاً قبلاً در حین حمام لیز خورده اید، بنابراین متوجه منظور ما خواهید شد.

همچنین حوادث جدی تری مانند خفگی یا غرق شدن ناخواسته در وان حمام وجود دارد. نکته تاسف بار این است که کودکان اغلب به دلیل عدم نظارت بزرگسالان در معرض خطر قرار می گیرند.

سوختگی یکی دیگر از انواع تصادفات رایج است. آنها معمولاً به دلیل گرم بودن آب یا وجود بخار اضافی روی پوست رخ می دهند.

در حمام، خطر برق گرفتگی نیز وجود دارد . به یاد داشته باشید که برق و آب دوستان خوبی نیستند. اگر منطقه خیلی مرطوب است و از یک وسیله برقی مانند ماشین اصلاح استفاده می کنید، احتمال حادثه بیشتر است.

مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی یا داروها نیز شایع است. معمولاً افراد داروها و مواد شیمیایی پاک کننده خود را در حمام نگهداری می کنند.

بنابراین، دوباره، کودکان در معرض بلع تصادفی قرار می گیرند. با توجه به سوابق ارائه شده داروهایی وجود دارد که در یک بار مصرف برای کودکان کشنده است. بنابراین خطر بی احتیاطی در اینجا کاملاً خطرناک است.

5 نکته ایمنی برای جلوگیری از حوادث در حمام

راه هایی برای جلوگیری از حوادثی وجود دارد که می تواند بر سلامت ما تأثیر بگذارد . بنابراین ما در اینجا نکات ایمنی را برای جلوگیری از حوادث در حمام به شما ارائه می دهیم. 

نکات ایمنی برای جلوگیری از حوادث در حمام

1. آب و برق را از یکدیگر دور نگه دارید

با نصب پریزها، لامپ ها و کلیدها در فاصله مناسب و تا حد امکان دور از آب از حوادث الکتریکی جلوگیری کنید. به این ترتیب تماس کمتری بین برق و رطوبت وجود خواهد داشت.  

همچنین، هنگامی که دستگاه خیس است، آن را لمس نکنید . فقط زمانی که خشک هستید این کار را انجام دهید.

پس اگر می خواهید موهایتان را اتو کنید، با وسیله ای خشک کنید یا اصلاح کنید، بهتر است صبور باشید تا دستتان خشک شود.

اطمینان حاصل کنید که وقتی محصولات الکتریکی را متوقف کردید، آنها را از برق جدا کنید. و آنها را در اتاق دیگری که آب وجود ندارد قرار دهید. 

جلوگیری از حوادث در حمام

2. خطر سر خوردن را کاهش دهید

محصولاتی مانند شامپوها، نرم کننده ها، ژل ها یا صابون ها ممکن است حاوی موادی باشند که آنها را لغزنده کند. بنابراین با احتیاط قدم بردارید تا از افتادن در حمام جلوگیری کنید . اگر از آنها استفاده نمی کنید، در آنها را خوب ببندید تا نریزند.

حمام را با کفش هایی با کفی غیر لغزنده ترک کنید که ثبات بیشتری دارند . منظور افزایش تعادل است. یک گزینه خوب کفپوش های ضد لغزش یا نوارهای ضد لغزش است که به دوش یا وان می چسبند.

تشک های ضد لغزش رطوبت را جذب کرده و چسبندگی به کف را افزایش می دهند.

ایمنی در حمام

ایمنی در حمام

پشتیبان های ضد سقوط را می توان در خروجی دوش نیز نصب کرد . این قطعات فلزی هستند که می توانید برای جلوگیری از لیز خوردن آنها را نگه دارید.

3. نظارت بر کودکان برای جلوگیری از غرق شدن

هرگز کودک خود را بدون نظارت در وان رها نکنید . بر اساس بررسی های انجام شده در مورد این حوادث، غیبت مراقبان یک عامل خطر کلیدی است. 

خطرات حمام و راه‌های پیشگیری

خطرات حمام و راه‌های پیشگیری

می‌توانید صندلی‌ها یا حلقه‌های حمام را نصب کنید که بچه‌ها در آن بنشینند تا در تماس با آب باشند و ثابت بمانند. علاوه بر این، توصیه هایی توسط متخصصان اطفال در مورد حمام کردن نوزاد وجود دارد.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها