طرز تهیه کیک یخچالی نسکافه ای با بیسکویت پتی بور

کیک های یخچالی یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد که شما می توانید این کیک ساده و خوشمزه را این بار با طعم نسکافه تهیه کنید. کیک یخچالی نسکافه ای با نشاسته ذرت تهیه می شود و شما می توانید از بیسکویت پتی بور استفاده کنید و به دلخواه می توانید از طعم شکلاتی یا ساده استفاده کنید و این کیک خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه کیک یخچالی نسکافه ای با بیسکویت پتی بور

 شما می توانید این کیک خوشمزه را با ترکیب خامه صبحانه و خامه قنادی این کیک را تهیه کنید و برای مهمانی ها آماده کنید. برای تهیه کیک های یخچالی نیازی به قالب خاصی ندارید و می توانید داخل یک قالب پیرکس تهیه کنید. 

مواد لازم

نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
آرد شیرینی پزی ۳ ق غذا خوری
نسکافه (قهوه فوری) ۳ ق مربا خوری
شکر ۱ پیمانه
خامه قنادی یا صبحانه ۲۰۰ گرم (می توانید ۱۰۰ گرم خامه صبحانه و ۱۰۰ گرم خامه قنادی بزنید)
بیسکویت پتی بور ۴ الی ۵ بسته
میوه برای تزیین
شیر ۳ لیوان

طرز تهیه کیک یخچالی نسکافه ای

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا کمی از شیر را داخل یک ظرف ریخته و نشاسته ذرت را اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته ذرت باز شود و بعد کل شیر را اضافه کنید و هم بزنید و بعد آرد الک شده را به مخلوط شیر اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کردن و هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. اگر یکدست نبود می توانید یک بار از الک رد کنید.

 

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه شکر و نسکافه فوری را اضافه کرده و هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا به غلظت برسد، باید این کار مداوم انجام دهید و حرارت کم باشد تا بوی خامی نشاسته و آرد گرفته شود و زمانی که به غلظت فرنی رسید باید قابلمه را زروی حرارت بردارید و خامه ی را که از قبل داخل دمای محیط قرار دادید و شل شده را کم کم اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا خامه حسابی مخلوط شود.

 

مرحله سوم: تهیه کیک یخچالی نسکافه ای

در ادامه داخل قالب مورد نظر را یک نایلون انداخته و از بیسکویت ها بردارید و کمی از مواد تهیه شده روی آن بزنید و کنار هم در قالب بچینید تا ظرف پر شود. سپس ظرف را برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا بیسکویت ها نرم شود و در انتها می توانید به دلخواه روی کیک را با بیسکویت پودر شده و مویه دلخواه خود تزیین کنید.

 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها