شرکت پنتون رنگ جدیدی از طیف قرمز را به نام رنگ پریود رونمایی کرد!

این شرکت اخیرا یک رنگ قرمز پررنگ را رونمایی کرده و امیدوار است که با نام‌گذاری این رنگ‌، خجالت و شرم را در زنان جهان به دلیل دوره قاعدگی از بین ببرد.

شرکت پنتون رنگ جدیدی از طیف قرمز را به نام رنگ پریود رونمایی کرد!

شرکت Pantone به عنوان بخشی از تلاش خود برای پایان دادن به تابوهای مربوط به دوران قاعدگی، رنگ پریود (Period) را در طیف رنگی قرمز معرفی و نام‌گذاری کرده و در لیست رنگ‌های جهان قرار داده است. این رنگ که از طیف رنگ قرمز پررنگ بوده در واقع الهام گرفته از دوره‌ی پریود یا به قولی دوره قاعدگی زنان جهان است.

شرکت پنتون که سالانه رنگ سال را انتخاب می‌کند و از این رو همه مردم جهان با آن آشنا هستند، به تازگی از رنگ قرمز جدیدی به نام رنگ پریود (Period) رونمایی کرده است. این شرکت بزرگترین سیستم تطبیق رنگ در جهان را دارد و صنعت طراحی جهانی به آن اعتماد کرده است. در واقع از طراحی گرافیکی گرفته تا مد، طراحی محصول، چاپ و غیره، از رنگ‌های این شرکت بهره می‌برند. این شرکت اخیرا یک رنگ قرمز پررنگ را رونمایی کرده و امیدوار است که با نام‌گذاری این رنگ‌، خجالت و شرم را در زنان جهان به دلیل دوره قاعدگی از بین ببرد و به زنان جهان در این زمینه جسارت دهد. در واقع این شرکت معتقد است که زنان جهان باید به چیزی که هستند و چیزی که سیستم‌ بدنشان است، افتخار کنند و شرمساری در این زمینه بی‌معناست.

Pantone با برند محصولات زنانه سوئدی Intimina همکاری کرده است تا این رنگ جدید را بیشتر در معرض دید قرار دهد. در واقع هدف اصلی این شرکت توانمندسازی و تشویق افراد به صحبت کردن در مورد پریود، بدون در نظر گرفتن جنسیت است. از سوی دیگر به گفته شرکت Intimina، این رنگ قرمز جدید نشان‌دهنده‌ی یک جریان ثابت است و یک رنگ برای اعتماد‌به‌نفس بیشتر برای تمام زنان جهان بوده است. در واقع با نام‌گذاری این رنگ سعی شده تا زنان جهان بگوید که این دوره، حالت و عملکرد طبیعی بدن است و باید صریح، ساده و بدون هیچ‌گونه ترس و شرمی از آن صحبت کرد.

سیستم Pantone در سال 1963 در ایالات متحده برای حل مشکل تطبیق رنگ پیچیده در صنعت چاپ ابداع شد. هم اکنون کتاب معتبر پنتون دارای 2625 طیف رنگ است. در نتیجه این شرکت در حوزه رنگ و رنگ‌شناسی بسیار معتبر و قابل‌اعتماد بوده و این شرکت طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد.

جیلیان پوپکینز، مدیر سیاست‌های شرکت ActionAid، گفت:

امروز در سراسر جهان، میلیون‌ها زن و دختر هنوز به دلیل دوره‌های قاعدگی با مشکلاتی روبرو هستند و از این ماجرا رنج می‌برند. بسیاری از دختران روزهای مهم مدرسه را به دلیل دوره‌ی پریود از دست می‌دهند یا حتی به دلیل شرم و ترس به طور کلی تحصیل را رها می‌کنند. این یکی از دلایلی است که بسیاری از زنان در سراسر جهان فقر مادام‌العمر و شکست را تجربه می‌کنند. در واقع با جسارت و اعتماد به نفس بیشتر در دوران پریود، زنان بیشتری می‌توانند از شکست نجات یابند و با اعتماد به نفس بیشتر در جامعه جهانی حضور پیدا کنند.
در واقع باید بگوییم که قاعدگی در بسیاری از نقاط جهان همچنان یک تابو است که بر سلامت، تحصیلات و وضعیت اقتصادی و اجتماعی زنان تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، در هند، زنان گاهی اوقات از پخت و پز یا لمس شخصی در طول دوره قاعدگی خود منع می‌شوند، زیرا در هند فرد پریود را نجس یا کثیف می‌دانند. همچنین یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که در یک منطقه غربی نپال، در دوران پریود، دختران را در کلبه‌های قاعدگی قرنطینه می‌کنند.

البته چنین مواردی در زمینه دوران قاعدگی در ایران هم وجود دارد که باید کنار گذاشته شود. در این میان باید اشاره کنیم که یک زن به طور متوسط 2535 روز از زندگی خود را پریود است، اما این موضوع همچنان مانعی برای برابری زنان بوده است. در برخی از نقاط جهان، زنان هنوز در این زمینه با تبعیض روبرو هستند و برای مدیریت این دوره از مدرسه یا کار باز می‌مانند و حتی به محصولات بهداشتی، سلامتی و امکانات این دوره دسترسی ندارند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ن
    0

    این چه مدلشه دیگه واقعاشرم آورهست همه چی تموم شدموندپریود خانمها اونم جهانی کردین

    نظرات شما -
    • عاطفه
      0

      خودش گفته دیگه ! قراره خجالت و شرم و حیا و شرف و همه چیز (هرچقدر که باقی مونده) رو از بین ببره :|

    • ناشناس
      0

      ی چن تا مطلب در مورد انواع، لباس زیر، جنس، کیفیت و روش های آمیزشم ..... بیارید بد نیست

  • ناشناس
    0

    اگر در جوامع در این موارد کمتر صحبت می شود به دلیل حیا وخصوصی بودن است که در هر دوجنس متفاوت است مثال اگر در زنان ۲۶۲۵روز از عمر خود درگیر است ومردان هم تمام عمر با مشکل نعوض مواجه هستند حالا آن را باید عادی سازی کرد وحتی امکانات هم در اختیارشان نیست ولی خیلی چندش آور است

  • محسن
    0

    مگه خجالت و حیا که از روی دین و عقل باشه بد هست که میخوان باعث بشن خجالت زن ها از بین بره؟؟ دیگه چیزی نیست که برای انسانیت باقی بگزارن

  • سروی
    0

    بی حیایی تا کی؟تا کجا؟شما هم با آب و تاب پخش میکنید.خدا به داد همه برسد

  • عبدالله
    0

    باید گفت شرم و حیا هم بخشی از واکنشهای طبیعی بدن است که در جای خود باعث ایجاد ثبات و ارامش در روابط اجتماعی و اخلاقی می شود . اگر شرم و حیا از میان برداشته شود ممکن آسیب های جبران ناپذیری به روابط اجتماعی و اخلاق جامعه وارد کند . لذا کار این شرکت به دلیل بر هم زدن روال طبیعی زندگی صحیح نمی باشد.

  • سروی
    0

    شما با پخش ابنجور اخبار در بی حیایی و گناه آنها شریک میشوید.خدا را در نظر داشته باشیم

  • پایدار
    0

    حرف بر سر این است که اگر زنی به این درد مبتلا شد، بتواند درباره مشکلش حرف بزند، مثل این است که معده درد بگیری و از معده دردت شرم داشته باشی. این هم یک نوع درد است که زن ها هر ماه باید آن را تحمل کنند. جامعه باید با این درد اشنا باشد و در زمان مناسب، نقش حامی را داشته باشد. اما در کشور ما زن ها ماهی چند روز با درد شدیدی زندگی می کنند، اما هیچ کدام از مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی آنها کم نمی شود.

    نظرات شما -
    • حیا
      0

      پایدار!!! تادلت بخواددکترزنان توکشور ریخته اگه هم مشکلی باشه میرن دکتر این موضوع احتیاجی به علنی شدن نیست

    • ناشناس
      0

      در ایران می شود خانم تازمانی که در خانه پدر است پدر باید خادم برایش بگیر د ودر زمان عقد به عنوان شرط زمن عقد ده روز در ماه از تمام وظایف همسری ومادری معاف شود ویک خادم ویا همسر تمام کارهای شخصی وروزمره او را انجام دهد واگر کار می کند هم مرخصی با حقوق حق زنان است ودولت هم کلیه ملزومات بهداشتی وکمک دارویی وغذایی هم در اختیارشان قراردهد

  • مهری
    0

    ای وای آبروم رفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها