زورخانه‌ای که احداثش 15 سال به درازا کشید!

ورزش خانه باستانی امیرالمومنین(ع) شهر مجن که طراحی و ساخت آن 15 سال به طول انجامید با تسریع در فرآیند اجرایی پروژه سرانجام امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر ورزش به بهره‌برداری رسید.

زورخانه‌ای که احداثش 15 سال به درازا کشید!

سیدحسن حسینی شاهرودی در آیین افتتاح این زورخانه اظهار کرد: اگرچه فرآیند تمهید مقدمات و اجرای این پروژه متاسفانه بیش از ۱۵ سال به‌طول انجامید، اما خوشحالیم که در نهایت، طی یک‌سال اخیر با جدیت و مساعدت مسئولان کشور، استان و شهرستان شاهد افتتاح این ورزش‌خانه باستانی در مجن هستیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مسئولان وزارت نفت که اعتبارات ساخت این مجموعه را تامین کردند تکمیل و افتتاح این پروژه را مصداق واقعی مدیریت جهادی ارزیابی و تصریح کرد: در مدیریت جهادی نیازی به دور زدن قانون نیست، بلکه باید راه‌های سهل و آسان انتخاب شود .

وی با بیان اینکه بیشترین شهدای ورزشکار، متعلق به ورزش‌کاران باستانی و ورزش‌های پهلوانی است به پیگیری برخی پروژه‌های این بخش اشاره کرد و ادامه داد: طی هفته آینده پروژه غیرهم سطح بسطام- مجن کلنگ زنی خواهد شد و قرار است که طی دو سال به بهره‌برداری برسد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با استقلال اداره کل راه و شهرسازی شرق استان ، انتظار می رود مشکلات حوزه های مختلف مرتبط با این اداره کل همچون پروژه غیر هم سطح بسطام ، مجن به انجام رسد.

حسینی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه های مختلف شهرستان شاهد پیشرفت خوبی هستیم افزود: عملیات اجرایی ساخت سالن ورزشی شهر مجن با اعتبارات وزارت نفت نیز در ماه آینده انجام و ظرف مدت یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم شاهرود و میامی با اشاره به اهمیت منطقه گردشگری تنگه داستان افزود: مقدمات آسفالت مسیر تنگه داستان انجام شده و با همراهی مسئولان در فصل تابستان اجرایی خواهد شد.

وی از اختصاص۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان به طرح انجام مطالعات جامع گردشگری شاهرود، بسطام ، مجن ، و خرقان خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود به زودی شاهد عملیاتی شدن این طرح‌ها باشیم.

حسینی شاهرودی با اشاره به ضرورت بسترسازی برای استفاده همگان از زیرساخت‌های ورزشی گفت: انتظار می‌رود که وزارت ورزش در اینگونه طرح‌ها به دنبال ایجاد درآمد نباشد و امکان استفاده همه شهروندان از اماکن ورزشی را فراهم کند.

همچنین منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در آئین افتتاح ورزش خانه باستانی امیرالمومنین(ع) شهر مجن با بیان اینکه ورزشکاران در گودهای زورخانه، به یاد خدا هستند گفت: باید تلاش کنیم که این روحیه معنوی را در جامعه تقویت کنیم.

وی از زورخانه به عنوان یک مکان مقدس و محلی برای ذکر خدا نام برد و گفت: هر نیایش و حسنه‌ای که در اینجا به انجام رسد، حسنه ای برای دست اندرکاران و بانیانیان این مجموعه هم خواهد بود.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: ورزش زورخانه ای ، صرفا ورزش و تربیت جسم نیست ، بلکه آئینی عرفانی ، عاشقانه و پهلوانی است.

فخری با بیان اینکه سرمایه گذاری در ورزش موجب افزایش روحیه نشاط ، شادابی و اخلاق خواهد بود خاطرنشان کرد: آینده نیازمند جوانان سالم است و لذا وزارت ورزش و جوانان باید تلاش کند تا زیرساخت‌های ورزش ارزان را برای شهروندان فراهم آورد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها