حبیبی: اگر بازی تدارکاتی نداشتیم به کره جنوبی می‌باختیم

سرمربی تیم ملی هندبال گفت: اگر چند روز زودتر به قطر نمی‌رفتیم و چند بازی تدارکاتی نداشتیم در همان بازی اول از کره جنوب شکست می‌خوردیم.

حبیبی: اگر بازی تدارکاتی نداشتیم به کره جنوبی می‌باختیم

علیرضا حبیبی در برنامه تلویزیونی رکورد در مورد سطح کیفی رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 اظهار داشت: دو رویداد مهم در دنیای ورزش وجود دارد یکی مسابقات المپیک و یکی هم مسابقات جهانی است که همه کشورها برای این مسابقات برنامه‌ریزی خاصی انجام می‌دهند. متاسفانه به خاطر اینکه از مسابقات جاکارتا تا خرداد امسال اتفاقی نبود تیم ملی بزرگسالان هیچ برنامه خاصی نداشت از خرداد امسال در برگزاری اردو را آغاز کردیم. سطح کیفی مسابقات خیلی خوب بود. در گروه ما کره جنوبی، بحرین و کویت حضور داشتند و گروه ما بسیار سخت بود اما گروه دیگر عربستان، هنگ‌کنگ و قطر بودند که عربستان توانست با دو برد مقابل هنگ‌کنگ و هند به مرحله بعدی برود. ما در اولین دیدار مقابل کره جنوبی که پرافتخارترین تیم آسیا است توانستیم شگفتی‌ساز باشیم و پیروز شویم.

سرمربی تیم هندبال در پاسخ به این سوال که گفته بود مسابقه با کره جنوبی به تیم ما ضربه زد چون در رویای این برد خوابیده بودیم، تصریح کرد: نه؛ ضربه نزد اصلا اینطور نیست چون مقابل کره و بحرین که نایب قهرمان و قهرمان شدند بازی بسیار خوبی انجام دادیم. تنها تیمی بودیم که با بحرین پایاپای بازی کردیم و فقط به خاطر کم تجربگی نتیجه را واگذار کردیم. عدم صعود ما به نیمه نهایی فقط به خاطر باخت بحرین به کره با اختلاف یک امتیاز بود.

حبیبی در پاسخ به این سوال که آیا باخت بحرین به کره بودار بوده است خاطرنشان کرد: بله‌؛ نتیجه بازی ما با کویت بعد از بازی بحرین و کره مهم نبود حتی اگر به کویت می‌باختیم باز هم با توجه به ضربدری بودن جدول باز هم برای پنجم یا ششمی به کویت می‌خوردیم همه شاهد بودیم محاسباتی که بحرین انجام داد صورت گرفت.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران درخصوص اینکه آیا شما ساکن خارج از ایران هستید، گفت: بله خانواده من در ترکیه هستند و من در اردوهای تیم ملی حضور دارم.

وی در خصوص اینکه آیا اصرار به استفاده از لژیونرها در تیم ملی لیگ ما را زیر سوال نمی‌برد، عنوان کرد: من فکر می‌کنم ا ین اتفاق حداقل امسال نیفتاده است. ما در سال‌های گذشته هم مشکلات اینچنینی داشته‌ایم. سعی کردیم از اولین اردو بازیکنان مستعد را بکار بگیریم. فقط روی 5-4 لژیونری که حضورشان قطعی بود حساب کردیم. در این دوره جوان‌هایی را دیدید که عملکرد خوبی داشتند و فکر می‌کنم اولین گام را خوب برداشتیم.

سرمربی تیم ملی هندبال در مورد برنامه‌ریزی برای مسابقاتی که قرار است در کشور کویت برگزار شود، گفت: هفته آینده جلسه‌ای با جناب پاکدل داریم، بحث حضور لژیونرها بحث اصلی ما است بعد از آن موضوع اردوها و بازی‌های تدارکاتی را داریم. ما نشان دادیم ظرفیت و پتانسیل در هندبال کشور وجود دارد. بازی‌های تدارکاتی خیلی مهم هستند اگر پیش از مسابقات قطر چند روز زودتر به این کشور نمی‌رفتیم و چند بازی تدارکاتی را انجام نمی‌دادیم در همان بازی اول مقابل کره جنوبی شکست می‌خوردیم. زمان زیادی نداریم. مسابقات باشگاه‌های آسیا پیش رو است و بعد از آن قرار است 5 هفته لیگ برتر برگزار شد. کار بسیار سختی داریم. 13 کشور برای مسابقات کویت اعلام آمادگی کردند و قرعه‌کشی هم فردا برگزار می‌شود.

حبیبی درمورد اینکه آیا مسابقات لیگ را تحت نظر دارد گفت: بله؛ مدتی که در ایران بودم بازی‌ها را تحت نظر داشتم، کمک مربی و مدیرفنی تیم هم مسابقات را دیدند. خودم هم در ایران بودم و بسیاری از مسابقات را از نزدیک دیدم.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها