خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات خدابنده

فرماندار خدابنده گفت: خسارات وارده به باغات این شهرستان بر اثر سرمازدگی ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات خدابنده

حمید میرزایی‌فرد پنج‌شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی است، گفت: قیدار نبی، مسجد جامع و غار کتله‌خور از جمله جاذبه‌های شهرستان خدابنده است.

میرزایی‌فرد با بیان اینکه مسیر دسترسی به غار کتله‌خور بهبود یافته است، اظهار کرد: مسیر دسترسی جدید در داخل غار کتله‌خور نیز طراحی شده است.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه فاز دوم توسعه حرم قیدار نبی در دست اقدام است، عنوان کرد: فضای اطراف این حرم آزادسازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شغل غالب در شهرستان خدابنده کشاورزی است، اضافه کرد: ۶۰ درصد مصرف گندم در استان در این شهرستان تولید می‌شود.

میرزایی‌فرد با اشاره به اینکه تولیدات باغی شهرستان خدابنده نیز شرایط مطلوبی دارد، اضافه کرد: اما در سال‌جاری سرمازدگی موجب کاهش محصولات کشاورزی در شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه ۱۶۰ میلیارد تومان ضرر وارده ناشی از سرمازدگی به باغات شهرستان خدابنده است، گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد این خسارت‌ها از طریق بیمه پرداخت شده و برای برخی کشاورزان نیز تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بحران آب در شهرستان خدابنده همانند کشور وجود دارد، اظهار کرد: برخورد متناسبی با متخلفان برداشت غیرمجاز آب در شهرستان خدابنده انجام شده است.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها