بازگشت آرامش به بازار تخم‌مرغ‌ زنجان با ورود بخش دولتی

با ورود تخم مرغ‌های دولتی به بازار زنجان، افسار نرخ‌های لجام گسیخته این محصول که با تاخت و تاز خود موجب نگرانی مردم شده بود، کشیده شد و آرامش به این صنف بازگشت و اکنون مصرف کنندگان آسوده خاطر این فرآورده را تهیه می‌کنند.

بازگشت آرامش به بازار تخم‌مرغ‌ زنجان با ورود بخش دولتی

بازار تخم مرغ طی ماه‌های اخیر با نوسانات شدید و افزایش نرخ مواجه بود تاحدی که قیمت هر کیلوگرم از آن به ۲۵۵ هزار ریال رسید و این شرایط مصرف کنندگان را مضطرب و سردرگم کرده بود.

افزایش نرخ این محصول به جایی رسید که فروشندگان آن نیز از فروش کیلویی تخم مرغ خودداری کرده و هر مقداری که مشتری این محصول را در سبد خرید خود قرار می داد هر عدد از آن را به قیمت ۱۷ هزارو ۵۰۰ ریال محاسبه و از مشتری دریافت می کردند و این نوع فروش در مقایسه با کیلویی آن، در هر کیلوگرم بیش از ۲۰ هزار ریال به نفع فروشنده بود که در اعتراض خریدار فروشنده ادعا داشت که ما هم به صورت عددی هنگام خرید نرخ آن را پرداخت می کنیم.

اما از ۱۴ دی ماه که تخم مرغ های دولتی وارد بازار زنجان شد علاوه بر اینکه دل نگرانی ها و آشفتگی بازار تخم مرغ را خاتمه داد، موجب کاهش نرخ تخم مرغ های فروش آزاد در استان از ۲۵۵ هزار ریال به ۲۳۰ هزار ریال کاهش یابد.

از طرفی دیگر بازار تقاضای تخم مرغ های دولتی با نرخ ۱۷۵ هزار ریال گرم و رضایت بخش مشتریان است.

توزیع تخم مرغ با نرخ دولتی در زنجان ادامه دارد

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این خصوص گفت: روزانه ۱۳ تا ۱۵ تن تخم مرغ وارد بازار استان می شود که پنج تا ۶ تن از آن از استان های دیگر تامین می شود.

محمدعلی صادقی اظهار داشت: این تخم مرغ ها حاصل تولید ۱۷ تا ۱۸ واحد تولید تخم مرغ در استان زنجان است که با نرخ مصوب دولتی روزانه وارد بازار می شود.

وی تاکید کرد: دولت با تامین و توزیع نهاده های دامی برای مرغداران استان زنجان با نرخ مصوب از این مجموعه های تولیدی حمایت کرده و آنها نیز با عدم مشکل تامین این مواد، تخم مرغ‌های تولیدی را با نرخ ۱۷۵ هزار ریال در اختیار مصرف کننده ها قرار می دهند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تخم مرغ های تولیدی واحدهای تخم گذار در اختیار اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان قرار داده می شود و آنها این فرآورده را در بین مباشران قرار می دهند و با نرخ مصوب نیز توزیع می شود.

صادقی خاطرنشان کرد: سالانه ۱۱ تا ۱۲ هزار تن تخم مرغ در استان زنجان تولید می شود.

روزانه ۱۵ تن تخم مرغ دولتی وارد بازار استان زنجان می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان اظهار داشت: روزانه ۱۵ تن تخم مرغ تولیدی این استان وارد بازار مصرف می شود.

محمدجعفر حصاری یادآوری کرد: در حال حاضر در استان ۱۴ واحد تولید تخم مرغ داریم که از این تعداد ۱۱ واحد فعال است.

وی اضافه کرد: تخم مرغ هایی که وارد بازار می شود باید مهر تنظیم بازار، تاریخ مصرف و انقضا داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان گفت: مصرف کنندگان نگران زمان مصرف این فرآورده نباشند چرا که تخم مرغ هایی که شب تولید می شود روزانه وارد بازار می شود و مدت زمان مصرف آن یک ماه است.

۳۰۰ واحد، تخم مرغ دولتی عرضه می‌کنند

رییس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان شهرستان زنجان نیز گفت: در حال حاضر در مرکز استان ۳۰۰ واحد تخم مرغ، ماهی و مرغ فروشی خرده فروشی و ۲۵ واحد عمده فروشی تخم مرغ فعال داریم که در این مراکز این فرآورده با نرخ دولتی عرضه می شود.

سید ناصر موسوی تاکید کرد: عرضه تخم مرغ از ۱۵ دی ماه امسال آغاز شده است که توزیع روزانه آن تا ۱۵ تن نیز رسید.

وی اظهار داشت: بیش از یک هفته است که روزانه ۳۵۰ کارتن به وزن تقریبی چهار تن برای توزیع به اتحادیه تحویل داده می‌شود.

رییس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان شهرستان زنجان گفت: در این اتحادیه تخم مرغ های تحویلی را در اختیار مباشران توزیع کننده قرار می دهیم که عرضه آن با شانه ۱۷۵ هزار ریال انجام می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها