استاندار زنجان:

لزوم مشارکت حداکثری زنجانی‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر

استاندار زنجان گفت: زنجانی‌ها باید مشارکت بالایی در خصوص مبارزه با اعتیاد به موادمخدر داشته باشند که در این راستا دهیاران و شورای روستاها می‌توانند مهم‌ترین نقش را ایفا کنند.

لزوم مشارکت حداکثری زنجانی‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر

فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید با کشف موادمخدر گل به ‌صورت جدی مقابله کرد، زیرا نباید موضوع کشت این ماده روان‌گردان را ساده گرفت، اظهار کرد: افزایش سطح کشت این مواد در مناطق صعب‌العبور پیام خوبی ندارد و در جلسات آینده باید میزان سطح کشت موادمخدر گل همراه با کمک اعضای شورای موادمخدر تحلیل شده و ارائه شود.

وی با بیان اینکه با داشتن تحلیل، می‌توانیم تصمیم درست‌تری در راستای مقابله با کشت این مواد روان‌گردان در استان بگیریم، افزود: زنجانی‌ها نیز باید مشارکت بالایی در خصوص مبارزه با اعتیاد به موادمخدر داشته باشند که در این راستا دهیاران و شورای روستاها می‌توانند مهم‌ترین نقش را ایفا کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مبارزه با موادمخدر باید هوشیارانه و تاثیرگذار باشد، زیرا در غیر این صورت این مشکل به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: گفتنی است اقدامات انجام شده در مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید تاثیرگذار بوده و در جامعه ملموس باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اداره‌کل آموزش‌وپرورش می‌تواند در بستر فضای مجازی با استفاده از سامانه شاد برنامه‌های بسیار موثری برای دانش‌آموزان اجرا کند، ادامه داد: پیشگیری از اعتیاد زمانی اتفاق می‌افتد که همه دستگاه‌های متولی در یک راستا و همگام حرکت کنند.

حقیقی با اشاره به افزایش جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان، خاطرنشان کرد: اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر باید با تصمیم دانشگاه علوم‌پزشکی اتفاق بیافتد که این موضوع طی جلسه‌ای بررسی شده و نسبت به اجرای آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک تن و ۳۷۴ کیلوگرم انواع ماده مخدر در استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ سعید بابایی در رابطه با افزایش مصرف موادمخدر گل در بین جوانان و نوجوانان زنجانی، اظهار کرد: مصرف ماده مخدر گل در سال‌های اخیر در بین جوانان و نوجوانان به خصوص در مناطق مرفه‌نشین استان، از جمله شهرک کارمندان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: از ابتدای امسال و با هماهنگی مقام قضایی استان، از ۳۵ نفر از افراد باسابقه کشت و برداشت ماده مخدر تخلیه اطلاعاتی صورت گرفت و نتایج خوبی حاصل شد، به طوری که اطلاعات خوبی در رابطه با شناسایی مکان‌های زیر کشت ماده مخدر گل در اختیار پلیس قرار دادند.

این مسئول با اشاره به تعامل و ارتباط مداوم با دهیاران سراسر استان، تصریح کرد: با گزارش یکی از دهیاران استان، ۱۰۰۰ بوته مواده مخدر گل در یکی از روستاهای استان کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همچنین از شناسایی ۴۵ مکان زیر کشت شاهدانه و ماده مخدر گل در استان زنجان خبر داد و گفت: امسال در مجموع ۵۵۹۶ بوته ماده مخدر گل امحا شد که در سال گذشته ۲۱۸۱ بوته گل امحا شده بود.

بابایی با بیان اینکه امسال ۲۵۲ کیلوگرم ماده مخدر گل در استان کشف شد که نسبت به سال گذشته (کشف ۷۸ کیلوگرم ماده مخدر گل) شاهد افزایش خوبی در زمینه کشف موادمخدر گل بودیم، اظهار کرد: در عملیات شب گذشته، ۸ کیلوگرم ماده مخدر شیشه و ۳ کیلوگرم هروئین در استان کشف شد.

این مسئول با اشاره به بازدید از گلخانه‌های غیرفعال سطح استان زنجان، اظهار کرد: طی بازدید از مزارع ذرت و کشت آفتابگردان استان، حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ بوته ماده مخدر گل و حدود ۵۸ کیلو ماده مخدر گل خشک شده کشف شد.

وی با اشاره به افزایش مجموع کشفیات انواع موادمخدر در سال‌جاری نسبت به پارسال، افزود: مجموع کشفیات موادمخدر در سال گذشته یک تن و ۲۸۲ کیلوگرم بوده و امسال یک تن و ۳۷۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شد.

بابایی در رابطه با دستگیری توزیع‌کننده، خرده‌فروش و نگه‌دارنده موادمخدر در استان، خاطرنشان کرد: امسال ۲۵۸۸ نفر در این رابطه دستگیر شدند، در حالی که پارسال ۲۴۳۶ نفر دستگیر شده بودند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها