برقراری امنیت در کشور در گرو زنده نگه داشتن یاد شهدا

برقراری امنیت در کشور در گرو زنده نگه داشتن یاد شهدا

قائم‌ مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: تا زمانی که یاد و خاطر شهدا زنده باشد، امنیت در کشور برقرار است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، سردار محسن انصاری در جلسه معتمدین معین استان زنجان ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سفر به استان‌ها از اولویت خاصی برخوردار است دیدار با اعضای معتمدین استان‌ها است؛ چرا که این گروه‌ها با تاریخچه‌ای ۱۰ ساله می‌توانند مشکلات معیشتی، فرهنگی و ... را به مسؤولان بنیاد انتقال دهند و آنان را در حل معضلات یاری کنند، از این‌رو به نظر می‌رسد اثربخشی این جلسات به مراتب بالا است.

وی یکی از راه‌های زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان را برپایی جلسات معتمدان معین دانست و افزود: خوشبختانه اثرات وجود این جمع ارزشمند خود را در طرح‌های سپاس نیز به خوبی نشان داده است، به طوری که مسؤولان بنیاد کشور ۳۵ درصد همه دیدارها را انجام می‌دهند و مابقی دیدارها توسط معتمدان و دیگر مسؤولان صورت می‌گیرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر راهی برای معرفی آنان به جامعه است، عنوان کرد: اگر این دیدارها انجام نشود شهید، شهادت و ایثار فراموش می‌شود، پس به این نتیجه می‌رسیم که دیدار و گفت‌وگو با جامعه هدف پل ارتباطی مستحکمی میان مسؤولان و این قشر ارزشمند برقرار کرده و از سوی دیگر مسیر را برای حل مشکلات آنان هموار می‌کند.

انصاری ادامه داد: شهید و شهادت تمام شدنی نیست به تعبیری اگر عاشورا تمام شود جاودانگی شهید، شهادت و ایثار نیز تمام می‌شود.

قائم‌مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع اشتغال، بیان کرد: مهیا شدن زمینه مناسب برای اشتغال جامعه هدف، یکی از دغدغه‌های مهم بنیاد است که در این راستا با مسؤولان استان زنجان نیز صحبت‌هایی شده‌ تا با فراهم آمدن موقعیت‌های مختلف برای اشتغال، طبق قانون ۲۵ درصد این افراد خانواده‌های شاهد و ایثارگر باشند. در این میان باید توجه داشته باشیم که بحث بیکاری در کشور وجود دارد و نباید متصور شویم که این معضل به کل از بین برود، بلکه مسؤولان تلاش می‌کنند تعداد بیکاران کشور به طرق مختلف کاهش پیدا کند.

وی، مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار زنجان را یکی از پروژه‌های مهم بنیاد در استان زنجان عنوان و اضافه کرد: این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی باید به زودی به اتمام برسد و از آنجایی که فعال بودن آن اثرات چشم‌گیری بر روحیه جامعه ایثارگری دارد در صدد خواهیم بود که به زودی این افراد از همه امکانات آن بهره‌مند شوند. همچون بخش استخر که طبق بررسی‌ها رضایت جامعه هدف را به دنبال داشته است.

انصاری اظهار کرد: از مجموع ۹۰ مجتمع بنیاد استان‌های سراسر کشور، ۵۵ فاز به بهره‌برداری رسیده است. در این میان طبق آنچه در قانون در نظر گرفته شده باید بودجه ملی و استانی هر دو به یاری اتمام این پروژه‌ها بیایند که امیدواریم بودجه استانی زنجان نیز برای اتمام پروژه پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که یاد و خاطر شهدا زنده باشد امنیت در کشور برقرار است، افزود: این افراد مایه برکت نظام و انقلاب هستند و کشور را در مقابل حیله‌های دشمن حفظ می‌کنند.

این مسؤول در ادامه اظهار کرد: این استان شهدای برجسته‌ای چون دکتر مجید شهریاری را دارد. همچنین وجود شهدای مدافع حرم، فرماندهان لشکری و کشوری و سه‌هزار شهید گلگون کفن در کنار عناوینی چون خطه غواصان دریادل و پایتخت شور و شعور حسینی جایگاه ارزشمندی به این استان داده است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها