۴۸ هزار مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی در استان زنجان هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، گفت: ۴۸ هزار و ۵۰۰ مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی در استان زنجان در سه حوزه درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری خدمات دریافت می‌کنند.

۴۸ هزار مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی در استان زنجان هستند

مسعود علیاری، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۵۴۵ هزار نفر در استان زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: در این راستا ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی در استان در سه حوزه درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری خدمات دریافت می‌کنند.

وی، از ارائه ۱۸ نوع خدمت در تأمین اجتماعی استان زنجان خبر داد و گفت: هرچه میزان بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بیشتر باشد، میزان آسایش و رفاه اجتماعی مردم هم به‌تبع بهتر خواهد بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان، گفت: در سالجاری حقوق مستمری بگیران افزایش می‌یابد.

علیاری، تاکید کرد: بر اساس اینکه این سازمان یک سازمان غیردولتی عمومی است که بخش عمده مالی آن از محل حق بیمه‌ها (با مشارکت بیمه‌شده و کارفرما) تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست، بنابراین دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند با هیچ‌یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا غیردولتی ادغام شود.

وی، با بیان اینکه استان زنجان هفت شعبه دائم تأمین اجتماعی و چهار شعبه اقماری دارد و یک شعبه کارگزاری نیز در استان فعالیت می‌کند، ابراز داشت: با شیوع بیماری کرونا ویروس خدمات غیر حضوری در شعبه‌های کار گزاری تامین اجتماعی افزایش یافته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان، در خصوص پرداخت غیرحضوری حق بیمه در استان زنجان، گفت: اجرای خدمات الکترونیکی به منظور رضایتمندی افراد و تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیمه‌شدگان از اقدامات سازمان است و بیش از ۹۰ درصد خدمات در این مجموعه غیر حضوری است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها