پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۱۴۰۰

پژوهشگر اقتصادی درباره بازار مسکن در سال 1400 و ادامه رکود تورمی آن خبر داد.

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۱۴۰۰

اصغر بالسینی در گفتگو با خبر فوری درباره بازار مسکن در سال 1400 اظهار داشت: آخرین آمار رسمی منتشر شده از بانک مرکزی در ارتباطات با معاملات مسکن در بهمن ۹۹ نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در تهران به بالای ۲۸ میلیون تومان رسیده و این قیمت نسبت به ماه گذشته خودش ۳/۹ درصد و نسبت به زمان متشابه در سال ۹۸ حدود ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: میزان معاملات مسکن در تهران ۳۹۰۰ واحد در ماه رسیده و این به این معناست که اگر در هرماه زیر ۱۰هزار واحد فروش داشته باشیم رکود نسبی داریم. رشد ۳/۹ درصدی بهمن ۹۹ بالاترین نرخ رشد ماهانه مسکن بود.
عمده ترین علت افزایش قیمت مسکن در دوماه پایانی ۹۹ افزایش قابل توجه مواد تولید در بخش مسکن و دیگری رکود نسبی در بازار موازی بازار مسکن است.

منبع: خبرفوری

46

حجم ویدیو: 14.44M | مدت زمان ویدیو: 00:06:12 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • 123
    0

    لعنت بر عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی . او با تفکر لیبرالی اش مانع ساخت خانه شد . 2 بار با اعتراض مردم توسط مجلس استیضاح شد اما لابی کرد و آقای عارف موجب شد استیضاح او رای نیاورد . او نهایتا مجبور به استعفا شد . روزی که در حال رفتن از وزارتخانه بود گفت : افتخار من این است که یک خانه هم نساختم !!!!!!!!!!! او و آقای عارف موجب گرانی اجاره خانه و مسکن شدند . لعنت بر ظالمین امسال هم مثل پارسال خانه گران می شود چون امثال آخوندی زیرساخت ها را خراب کردند در 6 سال وزارت او صنعت ساختمان راکد شد تاثیر آن 6 سال امروز سر برآورده و گریبان اقشار ضعیف را گرفته . عباس آخوندی اصالتا عراقی است . در عراق به دنیا آمده و در اروپا تحصیل کرده . او فرضیه های لیبرالی اش را روی مردم ایران اجرا کرد . امروز در ویلای 1000متری اش در لواسان نشسته و هیچکس نمی تونه او را بابت ظلمی که کرده مجازات کنه چون پدرش آخونده و خودش سرمایه دار . پسرش دستگیر شده اما خودش داره جولان میده .

  • مهدی
    0

    نظر کارشناسی ایشان دور از ذهن نیست بلکه خوشبینانه هم هست متاسفانه ظهور عوامل تورم از ابتدای سال هویدا است و هنوز نرخ دستمزد اکیپ ها و همچنین نظام مهندسی و سایر موارد مشخص نشده ولی متاسفانه افزایش نرخ مسکن بدیهی میباشد خصوصا واحد های با متراژ پائین و قدیمی ساز

  • مهدی
    0

    تا 3 ماه پیش سازندگان مسکن قیمت اعلامی فروش اپارتمانهایشان را بر اساس افزایش نرخ دلار تعیین میکردند به عنوان مثال دلار در 3 سال گذشته از 4500 تومان به حدود 32000 تومان رسید و حدودا 7 برابر شد قیمت مسکن هم در این حدود 3 سال تقریبا به طبع رشد قیمت دلار 7 برابر شد اما نکته مهم و قابل توجه این است که با امدن دولت جدید در امریکا و احتمال بازگشت به توافق هسته ای قیمت دلار حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده و الان بین23 تا 25 هزار تومان در نوسان است اقایان سازندگانی که قیمت فروش اپارنمانهایشان را بر اساس نرخ دلار تعیین میکردند امروز میبایست حدود 25 درصد از قیمتشان کم کنند تا قیمت مسکن واقعی شود رکود حاکم بر بازار ناشی از عدم طبعیت سازندگان از کاهش قیمت است و مردم ما هم که شرایط را خوب درک میکنند نمیخرند تا قیمت واقعی شد قیمت های مسکن کنونی حدود 25 درصد حباب دارد

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      در ضمن انتظار می رود در صورت کاهش بیشتر نرخ ارز قیمت ها هم روند نزولی به خود بگیرند تا هم قیمت ها واقعی شوند و هم مشاغل از رکود و رخوت خارج شوند .

    • برزو
      0

      تحلیل درست و علمی است توافق چین با ایران و همچنین احیای برجام رکود چندین ساله رو به بازار حاکم خواهد کرد

    • OK
      0

      آقا مهدی اشتباه نکن! افزایش قیمت فروش مسکن صرفاً تابعی از افزایش قیمت ارزهای پر داد و ستد و از جمله دلار نیست بلکه مشکلات سیاسی و اقتصادی و تورم داخلی و افزایش هزینه های تمام شده ساخت مسکن هم بر افزایش قیمت مسکن تأثیر گذار است. ما در برهه ای از زمان در دولت خاتمی و دولت احمدی نژاد با افزایش قیمت مسکن مواجه شدیم بدون اینکه افزایش چندانی در قیمت ارز و دلار داشته باشیم. درست است قیمت دلار از نزدیک به ۳۳ هزار تومان در چند ماه گذشته به قیمت فعلی ۲۵ هزار تومان رسیده ولی تورم عمومی کشور کاهش چندانی نداشته ضمن اینکه قیمت مصالح عمده ساختمانی از جمله تیرآهن ، میلگرد ، سیمان ، بتن ، بلوک ، گچ ، سنگ های ساختمانی ، درب و پنجره ، وسایل برقی ، مکانیکی ، عوارض ساختمانی ، دستمزد و بیمه حوادث نیروی انسانی و ... نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. طبق مصوبه شورای عالی کار کارفرمایان موظفند در سال ۱۴۰۰ حداقل ۳۹٪ به دستمزد کارگران خود نسبت به سال ۱۳۹۹ بیافزایند.

    • OK
      0

      پاسخ به آقا مهدی: تورم بخش مسکن ، خودرو ، طلا و لوازم خانگی از تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ (خروج یکجانبه آمریکا از برجام) تا پایان سال ۱۳۹۹ یعنی قریب به ۳۴ ماه چیزی در حدود ۷۰۰٪ رشد پیدا کرد. حال اگر تورم رسمی عمومی کشور آنطور که بانک مرکزی یا مرکز آمار اعلام نموده در این حدود سه سال بطور متوسط هر سال حدود ۴۰٪ بوده باشد یعنی در مجموع نزدیک به سه سال حدود ۱۲۰٪ بوده باشد قیمت مسکن ، خودرو ، طلا و لوازم خانگی در کشور ما با حدود ۵۸۰ تا ۶۰۰ درصد حباب فیمتی و قیمت کاذب و سوداگرانه مواجه است و مردم باید با راه اتدازی کمپین نه گفتن به خرید با قیمت های کاذب و سوداگرانه ، نرخهای کاذب ، دروغین و سوداگرانه خرید را بشکنند.

  • ....
    0

    پیش بینی نمیخواد ، وقتی که گرون باشه خریدی انجام نمیشه . اینایی هم که در این شرایط خرید می کنند یا ثروتمندند یا دلال .

  • ناشناس
    0

    قلی خسروی که میگه مفت شده

  • ذوالقرنین
    0

    قیمت مسکن برا دهها سال باعث رکود خواهد شد مردم رو فریب ندید خرید فروش چهار تا خونه در حاشیه کلانشهر ها که شبیه حلبی آباده و اجبار مردم به زندگی اونجا اسمش رونق نیست در شهر ها فقط معامله اجاره اتفاق می افته مسکن دیگه قدرت نقد شوندگی ندارد هشتاد درصد قشر جامعه متوسط وضعیف تا ده سال دیگه هم با این اجاره ها قدرت خرید پیدا نمیکنند در تمام تاریخ ایران تنها حکومتی هستید که هشتاد درصد رو بدبخت گردید مسکن ربطی به تحریم نداشت.خجالت اوره بازنشسته هنوز اجاره نشینه

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      حق با شماست ،بنده مدتی است دنبال خرید هستم و در سایت ها فروش املاک میبینم آپارتمانهایی که قریب سه چهار ماه پیش برا فروش گذاشتند هنوز فروش نرفته و فقط ارقام آن تغییر میکند

  • OK
    0

    مسکن و خودرو به دلیل افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت از تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ {خروج یکجانبه آمریکا از برجام} تا پایان سال ۱۳۹۹ در رکود کامل تورمی بسر می برد و اگر هم بطور نادر خرید و فروشی صورت بگیرد توسط سرمایه گذاران برای حفظ ارزش نقدینگی خود انجام می پذیرد و مصرف کنندگان واقعی در این خرید و فروش ها نقش و سهم عمده ای ندارند مگر مصرف کننده ای که مجبور باشد مسکن یا خودرو خود را بفروشد و متناسب با نقدینگی خود جایش را پر کند و یا معاوضه کند.

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      احسنت به ok.مسکن از تورم هم رد کرده اینها همه دوزو کلک است که مردم را فریب بدنه نزدیک مغازه من ۵الی۶ بنگاه معاملات ملکی وجود داره.همشون می خواهند تعغیر شغل بدهند چون هیچ معامله ای طی یکسال نداشتن .بااین افزایش ۷۰۰درصدی تا ۵سال آینده هیچ معامله ای صورت نخواهد گرفت چون مردم پولی دیگر ندارند .برای اجاره توان ندارند چه برسد به خرید.درضمن اینقدر اجاره ها بالاست که باعث شده هرکس موعد اجارش تمام میشه نه مستاجر ونه صاحب خانه مایل نیستن به بنگاه مراجعه کنند چون هر دو توان دادن کمیسیون بنگاه را هم ندارند پشت همان قولنامه قبلی با توافق یکدیگر آن را تمدید میکنند .حالا این فرصت طلبان میگویند قیمت خانه افزایش داشته. چرا مردم را گمراه مکنید.به امید اینکه در آینده نزدیک با این مالیاتی که به خانه های خالی بستن رکود خانه بیشتر هم میشود.

    • OK
      0

      پاسخ به ببنام: چه عجب شما یکبار هم که شده نظر ما را تحسین کردی و ناسزا نگفتی؟!

  • علی
    0

    ازکشورهای اروپایی بپرسید چرا شما این تورم را درست نمیکنید تا به این شکل ثروتهای نجومی به جیب بزنید ؟ شاید بلد نیستن شاید هم از یک سقوط یا یک بحران بزرگ میترسند . ( ما کشورهای عقب نگه داشته شده همیشه فکر میکنیم ازهمه زرنگ تریم)

    نظرات شما -
    • AB
      0

      علی جان دقیقا همینطوره اگه این روش دزدی و خالی کردن جیب مردم روش خوبی برای انباشت سرمایه بود کشورهای دنیا هم این کار رو انجام میدادن . تورم ورانت خواری فقط در عراق سوریه و چند کشوری که با ایران همراه شده وجود داره

  • سید
    0

    دسته گل دولت تدبیر بلای به سر مملکت آورد که تا هشتاد سال آینده قابل جبران نیست گرانی بی دلیل برخی کالاهای اساسی که مستقیم در ساخت وساز مسکن دخیل هستند و همچنین مشکل نظارت و مدیریتی کلان امروز قیمت آنها را سر به فلک کرده اینها ربطی به برجام نداشت ولی دولت همه را به برجام ربط داد کم مانده بود گوشت و مرغ و را هم گردن برجام بیندازند چون هنوز هم باور ندارند مدیریتشان ایراد داشته و دارد.برجام و امید به آن امروز سفره های مردم را بدلیل خوش خیالی برخی آقایان خالی تر از هر وقت دیگر کرده کل انقلاب یکطرف این چند سال هم یکطرف خبر فوری دوست داری انتشار نده همیشه شما با برخورد با مطالب مردم به نفع دولت مطالب را انتشار می دهی مشکلی نیست ما هم به خبر گزاری های دیگر مراجعه می کنیم

  • حسین
    0

    انشالله در سال جدید تورم بالای ۶۵ درصد اتفاق می افتد . رشد وحشتناک نقدینگی و .... نیز تغییری در قدرت خرید مردم ایجاد نخواهد کرد . صاحبان ثروت هم خوشحال باشند چون امسال دارایی شان چند ده برابر خواهد شد . در نهایت اینکه درصدی از جامعه نیز زیر بار گرانی و تورم خرد خواهند شد ولیکن باتوجه به رشد رفاه و دارایی درصد کثیری از مردم این امر زیاد به چشم نمی آید .

  • مستاجر ساده لوح
    0

    امسال هم شرمساری و روسیاهی برای مسئولین و بانیان این وضعیت تاسف آور که انشاله خداوند کیفرشان را به بدترین شکل بدهد ، ادامه خواهد داشت

  • ناشناس
    0

    دلار و مسکن و ...... امسال با تورمی داریم گرانتر خواهد شد. امروز بخرید بهتر تا فردا انشا.. دهها سال دیگر ردیف می شود

    نظرات شما -
    • سینا
      0

      امروز بخرید بهتر از فرداست شعار دلالان است

    • ....
      0

      قطعا تو یکی دلالی

    • سید
      0

      چه خوشمان بیاید چه بد باید باور کنیم که سال 1400 همه چیز گرانتر خواهد شد چرا ؟ چون هیچ دولتی عزمی برای کنترل قیمت ها نخواهد داشت و همه ش شعار می دهند .چون بدنه و پیکره دولت ها تشکیل شده است مدیران و وزرای دلال .طرف وزیر هستش و مدیر رده بالایی کشوری ولی بر خلاف اصول قانونی تجارت هم می کند و هیچ عزمی برای برکناری اینان نیست و نخواهد بود. اگر هم باشد نمی شود چون دارایی های خود را به نام دیگران می کنند .تا زمانیکه مثل اروپا و آمریکا نهاد مستقل و دولتی با اهرم نظارت برای اجاره و فروش خانه های مسکونی با برداشت هزینه مالیات بر آن ایجاد نشود دقیقا شبیه آب در هاونگ کوبیدن است و چون اکثر دلالانی که اشاره کردم سهم زیادی از این ملک ها را در اختیار دارند هیچگاه نمی گذارند همچین نهادی پا بگیرد .قیمت مسکن 300 درصد بالا می رود و در سال بعد 12.5 درصد پایین می آید آقایان با سواد به این کاهش نمی گویند شیره مالیدن سر مردم است چرا یک دفعه باید بیش از 300 درصد افزایش یابد ؟پیکره و بدنه همه دولت ها دلالانی هستند که این وضع را برای مردم درست کرده اند و هیچ دلالی دنبال کاهش ثروت خود نیست .

  • حسن
    0

    با توجه به قیمت های لجام گسیخته مسکن به رکود حداقل ۵ساله خواهد رفت و جوسازی افرادی که نقدینگی خودرا به مسکن کرده اند باعث کاهش لاک پشتی مسکن گردیده که در اینده نزدیک قطعا روند کاهشی خودرا سرعت خواهد داد انشاالله مصرف کننده های واقعی ان وقت خواهند توانست خرید نمایند

  • راحیل
    0

    نظام نظام سرمایداری هست پولدار پولدارتر میشود فقیر فقیرتر فاصله طبقاتی جامعه زیاد شده است اگر سرمایداران پولشان را در نقطه اقتصاد از هم پاشیده بکار بگیر تور ایجاد خواهد شد

  • احمد
    0

    دران دنیا خونه نگیریم این دنیاکه نمیتونیم فقط نگران بچه هام هستم که چطوری میتونن زندگی کنن

  • پیس پیس
    0

    اجاره خونه در تابستان 1400 نسبت به سال قبلش حداقل 70 درصد گرون میشه

  • محمد
    0

    کارگری که چند سال پولش رو جمع کرده و پولش رو نه از طریق بورس نه دلار و نه دلالی ذره ذره جمع کرده تا بتونه یه سرپناه واسه خانواده‌اش فراهم کنه ولی با این شرایط خر تو خر مملکت خونه که هیچ توالت هم نمیتونه بخره .و اون مسئول بیشرفی که نتونه این اوضاع رو کنترل کنه لیاقت مرگ به بدترین شکل رو داره

  • کاربر ناشناس
    0

    امسال با شرائطی که داریم یه تورم بد در مسکن ایجاد خواهد شد

  • AB
    0

    مسکن دیگه رشد خودش رو کرده این قیمتهای کاذب هم خود دلالان درست کردن چن تا از دوستان من مشاور املاک هستن چندین ماه که هر چه من دفتراشون رو نگاه میکنم هیچ معامله ای ندارن فقط چند مورد اجاره شاید باشه . خودشون هم میگن مسکن به آخر رسیده

    نظرات شما -
    • OK
      0

      وقتی قیمتها به مدت طولانی بالا باقی بمانند و نه تنها روند کاهشی نداشته بلکه باز هم نسبت به قیمت های قبلی افزایش پیدا کنند افرادی که دارای نقدینگی کافی هستند ناچارند پول بیشتری بپردازند و کالا و خدمات خود را به قیمت گران خریداری کنند و فرقی نمی کند کالای خریداری شده مسکن باشد یا مرغ یا گوشت قرمز!

  • هادی
    0

    هی روزگار تا کی درد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها