عقبايي در گفت و گو با خبرفوري:

ساخت مسكن مهر در حاشيه شهر اشتباه بود/بازار مسكن بدون تلاطم خواهيم داشت

رئيس صنف مشاوران املاك كشور ساخت مسكن مهر را در حاشيه شهر يك اشتباه دانست.

ساخت مسكن مهر در حاشيه شهر اشتباه بود/بازار مسكن بدون تلاطم خواهيم داشت

حسام عقبایی رئیس صنف مشاور املاک تهران و کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي سايت خبرفوري درخصوص عوامل پدیده رکود در بازار مسکن اظهار كرد: پنجمین سالی است که بازار مسکن در رکود به سر می‌برد. در بیست سال گذشته زمان‌هایی که رشد غیرمتعارف قیمت مسکن داشته‌ایم، عوامل متعدد اقتصادی و اجتماعی دخیل بوده‌اند.


وی ادامه داد: اقتصاد کشور به طور مستقیم به سیاست‌های پولی و بانکی کشور وابسته است. در دهه اخیر سیاست‌های پولی به سمت و سویی رفته است که بانک‌های ما با سودهای بالایی که کسب کرده‌اند؛ به تعبیری به سمت بنگاه‌داری و دکان‌داری پرداخته‌اند.


رئیس صنف مشاور املاک تهران در ادامه اظهار داشت: در شهرهای بزرگ مشاهده می‌کنیم بزرگترین هولدینگ‌های ساختمان‌سازی عموماً وابسته به بانک است. البته عدم مدیریت بازار زمین از دیگر عوامل پدیده رکود در بازار مسکن محسوب می‌شود.


وی به مقایسه دولت‌ها در اقدام عملی و موثر در حوزه مسکن پرداخت و افزود: در حوزه مسکن علی‌رغم اینکه به عملکرد دولت‌ها در جهت عدم اجرای طرح‌های مسکن در حوزه برنامه جامع نقد دارم، اما تلاش خود را انجام داده‌اند. آنچه حائز اهمیت این است که در برنامه‌ریزی‌های خودمان چشم‌انداز تعریف کنیم. البته که خدمات دولت در بخش راه جلوتر از حوزه مسکن است، اما مطالعات دولت یازدهم در این حوزه را خیلی خوب می‌بینم و خوشبختانه کارهای شتابزده در این دولت انجام نشد.


عقبایی خاطرنشان کرد: مسکن مهر باید در هزاران هکتار بافت فرسوده که در کشور وجود داشت، عملیاتی و اجرایی می‌شد. یکی از بزرگترین اشتباه‌های صورت‌گرفته، ساخت مسکن مهر در حاشیه‌های شهر بود.


وی در پایان عنوان کرد: مسکن در سال 96 مسیر عبور از رکود را طی کرده است و به دوران پیش‌رونق نزدیک شده است. پیش‌بینی برای شش ماهه دوم سال این است که روند معاملات مسکن رو به رشد خواهد بود. بازار بدون تلاطم خواهیم داشت.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نگین
    0

    یک اشتباه فاحش بود محل کار در تهران بعد مسکن مهر خارج از تهران کی راه بیفتد کی برسد به منزل ایاب ذهاب و هزینه رفت و امد و دسترسی نامطلوب و کار کارشناسی انجام نشود نتیجه افتضاح به بار می اید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها