یک CPU برای تمام فصول!

در این بخش یک قطعه سخت افزاری با ارزش خرید بالا را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

یک CPU برای تمام فصول!

در این وضعیت کنونی و دشوار، دارای بالاترین ارزش خرید به نسبت هزینه پرداختی بوده و پارامترهای زیر در این انتخاب دخیل هستند:

ارزش خرید به نسبت عملکرد

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

ویژگی های الحاقی توسط کمپانی

تائید عملکرد مناسب در بررسی های سایت و تجارب شخصی

طول عمر و گوشه چشمی به کارنامه برند در زمینه رضایت مشتریان

شاید در گذشته، انتخاب قطعات ما به نحوی بود که می توانیم آن را در کوتاه مدت ارتقاء داده و از این بابت نگرانی خاصی وجود نداشت. اما با توجه به وضعیت کنونی، خرید های ما باید به صورتی باشد که عمر ارتقاء بسیار بیش از گذشته در نظر گرفته شود. پردازنده Intel Core i5-7400 از معماری KabyLake و نسل هفتم این شرکت، دارای 4 هسته منطقی بوده و 4 رشته را نیز به همراه دارد.

این محصول با لیتوگرافی 14 نانومتری بهبود یافته پلاس، فرکانس های 3.0 الی 3.5 گیگاهرتز را در اختیار شما قرار داده و توان حرارتی آن 65 وات است که با ساده ترین کولرها قابل کنترل است. کاربرانی که این پردازنده را برای رندرهای CPU Based استفاده می کنند، می توانند با تکیه بر گرافیک داخلی آن (Intel HD Graphics 630) از خرید کارت گرافیک نیز معاف شوند. در زمینه های بازی نیز این محصول به سادگی بازی های روز را مدیریت کرده و از پس آنها برخواهد آمد.

این CPU با سوکت LGA 1151 سازگار بوده و کاربران می توانند در 2 نسل از PCH های موجود این شرکت، Intel Core i5-7400 را به خدمت گیرند. با توجه به کنترل نسبی قیمت ارز و کاهش قیمت جزئی به دلیل ورود نسل جدید، قیمت این محصول در 3 ماه اخیر با 500 هزار تومان کاهش، به چیزی در حدود 2 میلیون 400 هزار تومان رسیده است. محصول دیگری که مانند Intel Core i5-7400 از ارزش خرید مناسبی برخوردار است، Core i5-7500 است که البته تنها تفاوت اصلی این 2 مدل، بحث فرکانس توربو یا افزایشی است.

در ادامه و بخش تصاویر می توانید شاهد بخشی از بنچمارکهای این پردازنده باشید.

هر چند که Intel Core i5-7400 از زمان ورود به بازار ایران تا کنون با افزایش قیمت بیش از 2 برابر روبرو شده است، و با توجه به شرایط کنونی کشور، از ارزش خرید نسبتا بالایی برخوردار است. پیشنهاد شما برای خرید یک CPU در این رنج قیمت چه مدلی است؟

منبع: سخت افزار مگ

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها