به کارگیری روبات‌ها در ارتش آمریکا تا 2028

وزیر نیروی زمینی آمریکا معتقد است این کشور تا ده سال آینده، به صورت گسترده از روبات ها در میدان جنگ استفاده می کند.

به کارگیری روبات‌ها در ارتش آمریکا تا 2028

به نقل از «defensesystems»؛ بر پایه چشم‌انداز راه بردی مارک اسپر (Mark Esper)، وزیر نیروی زمینی آمریکا، روبات‌ها بسیار حیاتی هستند. وی می‌خواهد وسایل نقلیه‌ی بی راننده تا سال 2028 در میدان جنگ حضور پیدا کنند.

اسپر اعلام کرد که پیش نویس اسناد چشم انداز وی در رابطه با یکپارچه شدن وسایل نقلیه خودمختار با ارتش به زودی منتشر خواهد شد.

اسپر گفت:

من فکر می کنم که روباتیک تونایی متحول کردن جنگ را دارد. همچنین معتقدم اولین فردی که این فناوری دست پیدا کند، مزیت منحصر به فردی را در میدان مبارزه به دست خواهد آورد.

وی افزود:

هدف من سال 2028 است. تا این زمان، وسایل خودمختار و نیمه مستقل، قابلیت حضور در میدان جنگ را دارند. با این تجهزیات می توانین جنگیده، خود را تقویت کنیم و با دستیابی به ملزومات خود از آن نقطه ظهور کنند.

وزیر نیروی زمینی آمریکا بیان کرد:

نیروی زمینی سال 2028 قادر خواهد بود در مقابل هر دشمنی، در هر زمانی و هرمکانی پیروز شود. این کار به کمک وسایل نقلیه با یا بدون سرنشین، سامانه های نگهداری و سلاح های جدید امکان پذیر می شود.

زمانی که از مارک اسپر در رابطه با نگرانی ها نسبت به انقراض انسان توسط روبات ها سوال پرسیده شد، پاسخ داد، قصد تولید «T-3000» در مجموعه ی ترمیناتور را ندارند.

البته وی اشاره کرد که برنامه ی وسایل نقلیه ی بدون سرنشین نیروی زمینی، شباهت بسیار زیادی به پهپاد پردیتور (Predator) نیروی هوایی دارد. بهترین حالت زمانی پیش می آید که این تجهیزات قابلیت محافظت بهتر از سربازان و دور کردن آنها از خط مقدم مبارزه، تقویت تحرک پذیری و توانایی های تاکتیکی را داشته باشند. به علاوه نیروی زمینی می تواند تانک های کوچک تر و سبک تری را تولید کند؛ زیرا هیچ انسانی در آنها وجود ندارد.

مقام مذکور در نهایت توضیح داد:

در دیدگاه من، سربازها در حلقه ی نیروها وجود خواهند داشت، آنها باید حضور داشته باشند. میدان مبارزه بسیار پیچیده است.

منبع: اقتصاد برتر

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها