عددی برای کاهش خطر مرگ؛ کلید زندگی طولانی تر

​نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که راه رفتن ۴۰۰۰ قدم نه ۱۰۰۰۰ قدم که پیش‌تر تصور می‌شد می‌تواند به طور قابل توجهی خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش دهد.

عددی برای کاهش خطر مرگ؛ کلید زندگی طولانی تر

پیاده روی روزانه برای تقویت سلامت و کاهش خطرات سلامتی راهی مناسب شناخه شده است. با محبوب شدن دستگاه‌های پوشیدنی همراه با گام شمار شمارش تعداد قدم‌هایی که هر روز برداشته می‌شود تبدیل به یک ترند محبوب شده است. با این وجود، هنوز در مورد تعداد گام‌های برداشته شده توصیه شده شفافیت وجود ندارد. برخی می‌گویند یک عدد دلهره آور است: ۱۰۰۰۰ قدم. با این وجود، نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان داده که ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ قدم کافی است.

نتیجه این مطالعه که در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شده نشان می‌دهد که پیاده روی روزانه ۳۹۶۷ قدم (حدود ۳ کیلومتر) می‌تواند خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش دهد. هم چنین، ۲۳۳۷ قدم پیاده روی در روز می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

این عدد به طور قابل توجهی کم‌تر از تعداد گام‌هایی است که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا پیشنهاد شده است. آن مرکز برداشتن ۱۰ هزار گام در روز را توصیه کرده است. برای بسیاری از افراد برداشتن ۱۰ هزار قدم در روز ممکن است هدفی واقع بینانه نباشد و اغلب می‌تواند دلیلی برای راه نرفتن باشد. نتیجه مطالعه تازه می‌توان تسکینی برای افراد باشد، زیرا نشان می‌دهد تعداد گام‌های برداشته شده کم‌تر در روز نیز می‌تواند از بروز بیماری قلبی و مرگ و میر زودهنگام جلوگیری کند.

در این مطالعه از داده‌های سلامتی ۲۲۶۸۸۹ نفر استفاده شد که از ۱۷ مطالعه مختلف جمع آوری شده بودند. یافته‌ها مهم هستند، زیرا می‌توانند افراد را برای شروع ورزش تشویق کنند. بر اساس نتایج منتشر شده در مقاله تازه ۸۱ درصد از نوجوانان در سراسر جهان فعالیت بدنی کافی ندارند.

نتایج آن مقاله نشان می‌دهند که پیاده روی برای دوره‌های کوتاه در مقایسه با سبک زندگی بی تحرک، که پیش‌تر کمتر از ۵۰۰۰ قدم تعریف می‌شد به طور قابل توجهی برای سلامتی بهتر است. تحقیقات پیشین نشان داده اند که زندگی بی تحرک ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش داده و طول عمر را کاهش دهد.

نتایج این مقاله می‌تواند به تعریف مجدد سطح فعالیت، به ویژه بی تحرکی و تعداد مراحل لازم برای دستیابی به مزایای سلامتی قابل توجه کمک کند

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها