کلید کامپیوترهای کوانتومی در یک سنگ قیمتی باستانی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواص موجود در یک سنگ قیمتی باستانی که در کشور نامیبیا پیدا شده، می‌تواند کلید ورود به عصر کامپیوتر‌های کوانتومی باشد.

کلید کامپیوترهای کوانتومی در یک سنگ قیمتی باستانی

پردازش کوانتومی دستاوردی است که بسیاری از دانشمندان بزرگ دنیای فناوری آن را سکوی پرش به آینده‌ای کاملا متفاوت محسوب می‌کنند دست یابی به چنین پردازشی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و موانع در این زمینه هنوز بسیار است.

با این همه دانشمندان اخیراً مدعی شدند که بررسی‌های صورت گرفته بر روی یک سنگ قیمتی باستان کشف شده در کشور نامیبیا قاره آفریقا، خواصی را نشان می‌دهد که می‌توان آن را کلید ورود به عصر کامپیوتر‌های کوانتومی تلقی کرد.

بر اساس تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه سنت اندروز، شکل خاصی از نور ساخته شده با استفاده از این سنگ قیمتی باستانی نامیبیا می‌تواند کلید کامپیوتر‌های کوانتومی جدید مبتنی بر نور باشد که می‌توانند اسرار علمی دیرینه را حل کنند.

این تحقیق که با همکاری دانشمندان دانشگاه هاروارد در ایالات متحده، دانشگاه مک‌کواری استرالیا و دانشگاه آرهوس در دانمارک انجام شد و در Nature Materials منتشر شد، از یک سنگ قیمتی اکسید مس (Cu۲O) طبیعی استخراج شده از نامیبیا برای تولید پلاریتون‌های رایدبرگ (ذرات ترکیبی نور و ماده) استفاده کرد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نکند دست چند اخوند در کار بوده است!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها