عرضه سهام یک شرکت گردشگری فضایی

شرکت

عرضه سهام یک شرکت گردشگری فضایی

شرکت فضایی خصوصی "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) نخستین شرکت مسافرتی و گردشگری فضایی است که سهام آن به طور عمومی مورد معامله قرار می‌گیرد.

سهام این شرکت به دنبال ادغام با شرکت "SCH" در هفته گذشته از دیروز (۲۸ اکتبر سال ۲۰۱۹) در بورس اوراق بهادار نیویورک تحت عنوان سهام SPCE خرید و فروش می‌شود.

ساخت و ساز فضاپیما کار ارزانی نیست و هنگامی که مدل کسب و کار شما حول گرداندن گردشگران در مدار زمین می‌گذرد، به خصوص پس از گذشت ۱۵ سال و شروع شمارش معکوس برای ارسال اولین مسافر به فضا جریان پول نقد بسیار مهم می‌شود. بنابراین معاملات سهام این شرکت یک نقطه عطف است، زیرا به ویرجین گلکتیک قدرت مالی می‌دهد.

عرضه سهام یک شرکت گردشگری فضایی

به گفته این شرکت، ادغام با شرکت سرمایه گذاری وسایل نقلیه عمومی "SCH" در ۲۵ اکتبر، درآمد اولیه ۴۵۰ میلیون دلاری را برای شرکت هلدینگ جدید به ارمغان آورد. این شرکت در حال حاضر ۸۰ میلیون دلار سپرده جمع آوری شده از ۶۰۰ نفر در ۶۰ کشور جهان که فضاپیمای ویرجین گلکتیک را رزرو کرده‌اند، در اختیار دارد و دارای درآمد بالقوه بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار آمریکا و سرمایه گذاری ۲.۳ میلیارد دلاری در بازار است.

"سر ریچارد برانسون" بنیانگذار ویرجین گلکتیک در مراسم آغاز فروش سهام شرکت خود در نیویورک گفت: از همکاران سرمایه گذار، کارمندان شرکت و شرکت اسپیس‌شیپ(Spaceship)، شرکای تجاری و مشتریان برای تعهد به شرکت بزرگ ما که اعلامیه هیجان انگیز امروز را ممکن کرده است، تشکر می‌کنم.

عرضه سهام یک شرکت گردشگری فضایی

وی افزود: با توجه به سیستم اختصاصی پرواز ما، دسترسی به فضای هوایی ویژه، برند جهانی شناخته شده و علاقه گسترده سرمایه گذاران، ما معتقدیم ویرجین گلکتیک در حالت ایده آلی قرار دارد که بتواند در بازار تجاری فضایی رشد سریع چند میلیارد دلاری را تجربه کند. ما امروز یک ماموریت را انجام دادیم و سعی می‌کنیم گردشگران بیشتری را به فضا ببریم. ما مشتاقانه کارهای بسیاری را در سر داریم.

البته در پایان معاملات، سهام VGH روی ۱۱.۷۵ دلار ایستاد که از قیمت افتتاحیه ۱۲.۳۴ دلاری پایین‌تر بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها