معرفی مطب های تولید کننده زباله های عفونی به دستگاه قضایی

دبیر مجمع سلامت مشهد گفت:مطب هایی که زباله های عفونی بدون بی خطر سازی تولید می کنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

معرفی مطب های تولید کننده زباله های عفونی به دستگاه قضایی

دکتر ناصر امینی بعدازظهر پنجشنبه در مجمع سلامت مشهد اظهارکرد: حدود ۶۰ درصد مشهد دارای طرح فاضلاب خانگی هستند و ۴۰ درصد دیگر نقاط شهر برای دفع فاضلاب از چاه های جذبی و تانکرهای حمل فاضلاب استفاده می شود.

وی افزود: تخلیه فاضلاب ها در کشف رود بهمعضل تبدیل شده اند زیرا پس از حمل توسط تانکرها و تخلیه به دلیل اینکه با فاضلاب های صنعتی مخلوط می شود تصفیه خانه ها نمی توانند آن را تصفیه کنند.

دبیر مجمع سلامت مشهد بیان کرد :فاضلاب چرمشهر و فاضلاب شهرک صنعتی متاسفانه با فاضلاب های خانگی وشهری مخلوط شده و به تصفیه خانه ها می رود و باعث می شود پساب خروجی آنها از حالت حال استاندارد خارج شود.

امینی گفت: مشکل دیگری تخلیه فاضلاب ها به کانال ها و کال های مشهد است به صورتی که برخی منازل و حتی هتل ها به صورت غیرمجاز اقدام به تخلیه فاضلاب خود در این محل ها می کنند که مشکلات عدیده بهداشتی در برخی نقاط مشهد ایجاد کرده است.

وی گفت: ما در بخش جمع آوری و دفن زباله مشهد خوشبختانه مشکلی نداریم زیرا شهرداری در این بخش اقدامات خوبی دارد و در بخش پسماند های عفونی نیز شرکت خصوصی از طریق کارگروه امنیت قضایی شروع به کار کرده ا ست. در حوزه زباله های بیمارستانی مشکلی نداریم اما زباله کلینیک ها و مطب ها متاسفانه بی خطر سازی در محل انجام نمی شود.

دبیر مجمع سلامت مشهد تاکید کرد: برای حل این مشکل از شرکت خصوصی استفاده کردیم که آن شرکت هم دستگاه اتوکلاو را نصب کرده و برخی از مطب ها و کلینیک ها با این شرکت قرار داد بسته اند و با دیگر مطب ها از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها