اعتبار 100 میلیونی بازسازی نگارخانه «پایتخت فرهنگی جهان اسلام»

اعتبار 100 میلیونی بازسازی نگارخانه «پایتخت فرهنگی جهان اسلام»

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اعتبار ترمیم و بازسازی نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: به این منظور حدود 100 میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

به گزارش ایسنا، افشین تحفه‌گر در حاشیه افتتاح نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح این نگارخانه در مشهد اظهار کرد: در آستانه سال 2017 برنامه‌ها و پروژه‌ها برای شهر مشهد، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، شدت بسیاری گرفت که یکی از این پروژه‌ها افتتاح نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) بود که پیش از این شرایط مناسبی نداشت و باید ترمیم می‌شد.

وی ادامه داد: متراژ این نگارخانه 470 متر مربع بوده و مساحت قابل اکران آن 375 متر مربع است. موقعیت این نگارخانه نسبت به سایر نگارخانه‌های شهر بسیار متفاوت است. این نگارخانه به سیستم‌های اعلام و اطفای حریق از طریق آتش‌نشانی دسترسی داشته و امنیت آن نیز به وسیله سیستم اعلام سرقت تامین می‌شود؛ چراکه ممکن است در آن محصولات ذی‌قیمتی قرار گیرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سیستم نور این نگارخانه دارای 6500 کلیون با نور طبیعی است، گفت: این سیستم نورپردازی متناسب با شرایط نگارخانه‌ها تعبیه شده است. همه امکانات موجود در این نگارخانه تخصصی بوده و توسط متخصصین راه‌اندازی شده است.

تحفه‌گر اضافه کرد: در این نگارخانه مکانی هم برای رصد آثار به عنوان اتاق فکر تعبیه شده است. به این ترتیب و با همه این امکانات می‌توان نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام را مجهزترین و مهم‌ترین نگارخانه شرق کشور به شمار آورد. امیدواریم این اتفاق مبارک فرصت خوبی برای عرضه آثار هنرمندان باشد.

وی با اشاره به اعتبار ترمیم و بازسازی این نگارخانه عنوان کرد: اعتبار این مجموعه حدود 100 میلیون تومان بود. در حال حاضر آثار به نمایش درآمده در آن مجموعه‌ای 110 اثر از آثار جشنواره هنرهای خوشنویسی است که این آثار در قالب یک کتاب نیز چاپ شده است. علاوه بر این چهار اثر فیروزه‌، یک اثر مسی و یک اثر از آثار برگزیده عکاسی نیز در این نگارخانه قرار گرفته است که تصویری از حرم مطهر رضوی را نشان می‌دهد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: این آثار از 60 هنرمند خوشنویس، یک هنرمند فیروزه‌کار، یک هنرمند عکاس و یک هنرمند هنرهای تجسمی است که به مدت یک هفته دایر خواهد بود.

تحفه‌گر با بیان اینکه این مکان می‌تواند محلی برای تجمع آثار کشورهای اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به جز این نگارخانه 39 نگارخانه دیگر در استان فعال است. آنچه که در قالب این نگارخانه‌ها می‌تواند رخ دهد این است که می‌توان در آن نمایش آثار و انتقال تجربیات هنری بین کشورهای اسلامی را انجام داد. همچنین در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام می‌توان میزبان هفته‌های فرهنگی برای انتقال و به اشتراک گذاردن تجربیات فرهنگی هنرمندان نیز بود.

وی تاکید کرد: مدت‌هاست به دنبال راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر در مشهد هستیم که امیدواریم این نگارخانه به عنوان بستر و مقدمه‌ای برای فراهم شدن مقدمات احداث این موزه در سال آینده قرار گیرد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها