معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

مشهد می‌تواند قطب صنایع خلاق باشد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه ۴۰، ۵۰ درصد هتل‌های کشور در مشهد هستند  و این شهر ظرفیت فوق‌العاده‌ای از لحاظ فرهنگی دارد مشهد می‌تواند قطبی برای توسعه صنایع خلاق باشد.

مشهد می‌تواند قطب صنایع خلاق باشد

سورنا ستاری امروز در آیین رونمایی از دستاوردهای ساخت داخل سیستم‌های ریلی درون شهری کشور که در شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح کارخانه نوآوری در مشهد اظهار کرد: اتفاقات بزرگی در مشهد درحال رخ دادن است که یک نمونه از آن هم کاری است که در مترو انجام شده است. استفاده از توان داخلی شرکت‌های دانش بنیان و متخصصین جوان باعث شده که عدد قابل‌توجهی بتوانیم کاهش هزینه‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این یک جریان فرهنگی است و خوشحالیم از اینکه می‌بینم در خراسان رضوی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: ۵۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که فروش سال گذشته آنها ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است. توسعه این شرکت‌ها و مقابله آنها با مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده را مخصوصا در بحران‌هایی مثل کرونا، تحریم و... می‌بینیم. این اثر دانش و قدرت سرمایه‌گذاری سالیان قبل در حوزه آموزش است که با این اکوسیستم جدید به میدان می‌آید و می‌تواند مشکلاتی مردم را حل کند.

وی در پاسخ پرسشی مبنی بر اینکه آیا نگاه ویژه‌ای به استارتاپ‌ها در حوزه گردشگری در مشهد وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: ما در معاونت علمی در بحث سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها کمک می‌کنیم اما واقعیت این است که برای این اتفاق باید زیست‌بوم شکل بگیرد. خوشبختانه اتفاقات خوبی در این حوزه در مشهد افتاده است. اراده‌ای که در مدیران استانی برای توسعه این موضوع وجود دارد بسیار کمک‌کننده بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۰، ۵۰ درصد هتل‌های کشور در مشهد هستند، و این شهر ظرفیت فوق‌العاده‌ای از لحاظ فرهنگی دارد. مشهد می‌تواند قطبی برای توسعه صنایع خلاق باشد.

مشهد می‌تواند قطب صنایع خلاق باشد

مشهد می‌تواند قطب صنایع خلاق باشد

مشهد می‌تواند قطب صنایع خلاق باشد

مشهد می‌تواند قطب صنایع خلاق باشد

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها