کاهش برداشت از جایگاه‌های آب شیرین در بجستان

مدیر امور آبفای بجستان گفت: در نتیجه افزایش کیفیت آب شهر بجستان، برداشت از جایگاه‌های آب شیرین در این شهر به یک چهارم کاهش یافته است.

کاهش برداشت از جایگاه‌های آب شیرین در بجستان

محمدرضا اکبرنیا با استناد به روند نزولی شارژ کارت برداشت آب در بجستان اظهار کرد: ۶۰۰۰ مشترک در بجستان به دلیل کاهش کیفیت آب از جایگاه‌های برداشت آب شیرین برای شرب استفاده می‌کنند که با اقدامات انجام شده از جمله خرید آب دو قنات "درزآب" و "بستان" و احیای دو حلقه چاه، کیفیت آب شبکه شهر افزایش و برداشت آب از ۱۸جایگاه موجود در سطح شهر کاهش یافت.

اکبرنیا افزود: کیفیت پایین و رسوب آب باعث خسارت به تاسیسات امور و شیرآلات مشترکان می‌شود که با کیفی سازی آب این روند نیز متوقف شد.

وی از فرسودگی شبکه توزیع آب به عنوان چالش اصلی شهر یونسی با ۱۷۰۰ مشترک نام برد و خاطرنشان کرد: در این شهر هم یک حلقه چاه که در سال ۹۷ حفر شده بود پس از برق رسانی و تجهیز با توان ۱۵ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شد.

مدیر امور آب و فاضلاب بجستان ارائه خدمات به ۵۹ روستای شهرستان را یاد آور شد و گفت: از این تعداد ۳۱ روستا بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش قرار دارند و بقیه که کم جمعیت بوده و در حد آبادی محسوب می‌شوند و با تانکر آب رسانی می‌شوند.

به گفته وی در چهار روستای شهرستان دستگاه‌های آب شیرین کن و در سه روستا هم جایگاه برداشت آب نصب شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها