آجیل با کاهش قیمت و فروش فوق‌العاده به خانه‌های مردم می‌رود

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: قرار نیست حتی یک درصد افزایش قیمت در آجیل و خشکبار تا شب عید داشته باشیم و حتی با کاهش قیمت‌ و فروش‌های فوق‌العاده در کنار مردم هستیم.

آجیل با کاهش قیمت و فروش فوق‌العاده به خانه‌های مردم می‌رود

علیرضا ارزانی ممقانی در خصوص اقدامات اتحادیه آجیل و خشکبار در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق واحدهای صنفی آجیل و خشکبار اظهار کرد: با کمیسیون بازرسی و آموزش اتحادیه جلسه‌ای داشتیم و قرار شد بروشورهایی تهیه و در واحدهای صنفی نصب شود و کمیسیون بازرسی نیز پیشنهاد خوبی مبنی بر آموزش به واحدهای صنفی ارائه داد؛ همچنین قرار شد از افراد خوش‌نام و باسابقه صنف به عنوان بازرسان افتخاری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بیشتر واحدها آجیل به صورت فله عرضه می‌شود دست هیچ‌کسی از جمله فروشنده نباید به آجیل بخورد و تمام فروشنده‌ها باید از دستکش و ماسک استفاده کنند و واحدهای صنفی باید چندین مرتبه با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده، ضد عفونی شود وهمچنین روی اجناسی که نزدیک به مشتری است با پلاستیک پوشانده شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد تصریح کرد: علاوه بر اینکه تمام فروشنده‌ها باید از دستکش استفاده کنند و واحدها را ضدعفونی کنند، با لباس بیرون نمی‌توانند پشت ویترین بایستند و باید حتما از روپوش استفاده کنند، این مسائل صرفا در سطح توصیه نیست و باید اجرا شود، به عنوان مثال اگر فروشنده دستکش نداشته باشد و به مشتری برای تست دستکش ندهد با او برخورد می‌شود.

ارزانی ممقانی اضافه کرد: مردم همیشه عادت داشته‌اند که آجیل را تست کنند و سپس خرید کنند ما به شدت به واحدهای صنفی توصیه کرده‌ایم که حتما دستکش یک‌بار مصرف به مشتری بدهند تا با استفاده از دستکش مقداری را که می‌خواهد تست کند.

وی درخصوص برخورد با واحدهای متخلف تاکید کرد: مردم هرجا مورد مشکوکی مشاهده کردند و واحد صنفی این مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کرد می‌توانند به بازرسی اتاق اصناف، سازمان صمت و اتحادیه اجیل و خشکبار شکایت کنند. تمام اتحادیه‌های سراسر کشور باید در این روزها کشیک فوق‌العاده باشند و جواب‌گوی مردم باشند.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد عنوان کرد: بسیاری از محصولاتی که مردم به خرید آن‌ها متمایل شدند، افزایش قیمت زیادی داشتند اما از آن‌جایی که آجیل و خشکبار ما صادراتی است و اکنون صادرات آن متوقف شده در نتیجه ما در بازار کمبود نداریم و این مساله باعث شده که در این بازار حباب قیمتی وجود نداشته باشد.

ارزانی ممقانی بیان کرد: قول می‌دهیم که آجیل و خشکبار به وضعیت دستکش و ماسک گرفتار نشود و جلوی هرگونه سوء استفاده و افزایش قیمت گرفته می‌شود، طبق جلسه‌ای که با کمیسیون بازرسی اتحادیه داشتیم و هماهنگی‌هایی که در اتاق اصناف ایران انجام شده است، قرار نیست حتی یک درصد افزایش قیمت در آجیل و خشکبار تا شب عید داشته باشیم و حتی با کاهش قیمت‌ و فروش‌های فوق‌العاده در کنار مردم هستیم.

وی درخصوص وضعیت قیمت آجیل و خشکبار در بازار گفت: بیشتر بازار آجیل و خشکبار، بازار صادراتی است به عنوان مثال در خصوص پسته تنها ۳۰ درصد از تولید ما مصرف داخل است و باقی آن صادراتی است و اکنون که صادرات متوقف شده در نتیجه قیمت‌های ما روند کاهشی داشته و برای بسیاری از مردم بازار خوبی محسوب می‌شود.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد افزود: سال‌های گذشته که قیمت آجیل و خشکبار بالا رفته بود مردم دلخور بودند که این افزایش قیمت توسط آجیل فروش‌ها ایجاد شده و سود آن به جیب آن‌ها رفته است ولی اکنون می‌بینید که با وضعیتی که وجود دارد و در مغازه‌ها دستکش و ماسک وجود دارد و مسائل بهداشتی رعایت می‌شود اما قیمت آجیل افزایش پیدا نکرده است و حتی کاهش قیمت داشتیم و در روز‌های آینده برنامه‌ای سراسری برای فروش فوق‌العاده در تمام کشور داریم.

ارزانی ممقانی خاطرنشان کرد: مردم باید دقت کنند و از واحدهای صنفی مجاز خرید کنند و از دست‌فروش‌ها، وانتی‌ها و برخی مغازه‌ها که فقط در شب عید و شب چله آجیل فروش می‌شوند خرید نکنند. در چند روز گذشته واحدها و کارگاه های زیرزمینی زیادی کشف و با کمک بهداشت جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: از آن‌جایی که آجیل و خشکبار با دمای ۲۵۰ تا ۴۰۰ درجه دما می‌بیند و پخته می‌شود، مطمئنا آلوده به ویروس نخواهد بود اما باز هم مردم باید دقت کنند که از واحدهای صنفی مجاز خرید کنند.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • حمید
    0

    بابا ما و این همه خوشبختی محاله محاله

  • نم
    0

    کیه که حالا میخره آجیلهای شمارو.... یادتون هست پارسال چیکار میکردید با مردم پسته رو کردید کیلویی 200 تومن و ...؟ خدا حالا از شما ها قهرش گرفت اینقدر گرون کردید که مردم نمیتونستن بخرن حالا دارید منت کشی میکنید ولی مردم نمیخرند حالا فهمیدید چیکار کردید نتیجه کار خودتونه و ناسپاسی و ناشکری که پارسال همین موقع سر مردم بدبخت بیچاره آوردید خودتون بخورید....

    نظرات شما -
    • سعیدمهور
      0

      خدا جای حق نشسته خیلیها باید تقاص پس بدند این یه نمونشه

  • رضا
    0

    با درود عمرا آجیل بخرم هر کاری بکنند باز خطر ابتلا بالاست تازه وقتی عید دیدنی نداریم و باید در منازلمان بمانیم آجیل را میخوام چکار به این آقا هم بگید حرفش با در خانه بمانید تناقض داره ایشون نگران جنس باد کردشون هستند که صادرات نداره والا مثل سال قبل گرانفروشی میکرد. بالاخره حق به حق دار میرسه پارسال با گرانفروشی ظلم کردید و امسال خدا با کرونا گذاشت توی کاستون

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      اگر صادرات ندارید بخاطراینکه محصولات شما تا قبل از کرونا غیر بهداشتی تهیه میشدالان که دیگه گفتنی نیست سال قبل مردم فراموش نکردند که پسته. دانه میفرختی باید توان گرانفروشی پس بدهید امسال هر که اجیل بخره ایرانی نیست از عربهاهم پست تره

  • مجی
    0

    اینا همه غضب خداس برای کارهای شما و امثال شما ک چه هاا برسر این مردم نبردین .شاید این ویروس سبب خیر شد تا بعضیا مرگ و ی قدمی خودشون ببینن و بفهمن دنیا جای ظلم کردن نیست و خدایی هم هست

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حی‌علا‌خیر‌ااعمل

    • ایرانی
      0

      سعی کنیم در مقام آدمیت باشیم و از همین جایگاه از ظلم و ستمی که در عرض 40 سال بی محابا بر مردم تحمیل شد و هر کس در هر مقامی که بود برای خود حق ویژه قایل شد و کرد آنچه را شایسته نیست.یک مملکت بی کلانتر اداره میشه با هزار کلانتر اداره نمیشه.

  • رسول
    0

    شما بگو کی اصلا آجیل میخره؟؟؟؟؟ اون روزی که آجیل و خشکبارتون رو انبار کردین برا شب عید و طرف حاضر نبود هزار تومنم تخفیف بده حالا دیگه مگه مردم رو چی فرض کردین تو این شیوع کرونا که بهترین راه انتقال همین آجیلی هستش که صدها نفر توش دست آوردن و الان میخوان تخفیف بدن؟؟؟؟؟ میخوام ندن و احتکار کنندهاشم برن سکته رو جدی بزنن تا بدونن کار خدا و تقدیر حساب و کتاب نداره و کاسبی نیست محتکر بی فکر

  • رسول
    0

    در ضمن حالا که خارجیها بخاطر ترس از گرفتن کرونا محصولاتتون رو رد کردن محبت کردن به مردم رو یادتون اومده؟؟؟؟ بریزین تو همون انبارهاتون چون بخاطر کار پارسالتون همه ی مردم نه به آجیل گفتن والسلام

  • مهدی محسنی
    0

    آقا امسال عید بیایید باهم متحد باشیم آجیل نخریم ازکجا معلوم که آجیل ها یا فروشنده کرونا نگرفتند

  • کاربر ناشناس
    0

    چه معلوم اجیلاتون سالم باشن از کجا بدونیم با چه دستی جابجا شده حالا برای حفظ ظاهر روی اجیل رو سلفون میکشن بعدم کی گفته دستکش الوده نیست با دستکش دست به همه جا میزنن اونوقت چه فرقیه بین دست ودستکش بعدم مثل همیشه احتکار کنین خدا خوب جایی نشسته سالهای قبل حاضر بودین 100 گرم پسته به یک بی بضاعت مجانی بدین تا بچه های اونم بفهمن پسته چه مزه ای داره حالا مردم براتون عزیز شدن قیمت کاهش میدین خر خودتونین

  • امید
    0

    خخخخ کرونا را قراره زیاد کنید یا کم که تبلیغ آخیل می کنید دست خور آجیل زیاده نهرید تا این ویروس بره

  • منطق
    0

    بقیه اش رو هم بگو که چرا صادراتتون متوقف شده!!!! حالا که دستکش نیست و هیچکس هم حق نداره بدون دستکش دست به آجیل بزنه، برو دستکش وارد کن کنار آجیلات اشانتیون بده بلکه فروختی!

  • یارب
    0

    اینا همش عذاب الهی خدا میگ ب هم رحم کنید تا بهتون رحم کنم از هر دستی بدی از همون دس پس میگیری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها