زلزله سنگان تاکنون 12 پس‌لرزه داشته است

زمین لرزه صبح امروز سنگان تا کنون (ساعت ۱۲:۵۱) ۱۲پس‌لرزه داشته است که آخرین پس‌لرزه در ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه به بزرگی ۲. ۶ ریشتر به ثبت رسیده است.

زلزله سنگان تاکنون 12 پس‌لرزه داشته است

زلزله سنگان تاکنون 12 پس‌لرزه داشته/ مسؤولان استانی راهی منطقه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ساعت 7 و 59 دقیقه صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.8 ریشتر در منطقه خواف خراسان رضوی در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد که مختصات جغرافیایی آن با طول ۶۰.۳۳ درجه و عرض ۳۴.۰۳ درجه به ثبت رسیده است.

کانون این زمین‌لرزه در 41 کیلومتری سنگان (خراسان رضوی)، 47 کیلومتری نشتیفان (خراسان رضوی) و 56 کیلومتری حاجی‌آباد (خراسان جنوبی) گزارش شده است.

11:30| زلزله سنگان تاکنون 12 پس‌لرزه داشته است

این زمین‌لرزه تا کنون 12 پس‌لرزه داشته است که آخرین پس‌لرزه در ساعت 11:10 دقیقه با بزرگی 2.6 ریشتر به ثبت رسیده است.

پنج پس‌لرزه به ثبت رسیده 3 ریشتر و بیشتر از 3 ریشتر بوده‌اند و بزرگ‌ترین پس‌لرزه‌ها دو پس‌لرزه با 3.7 ریشتر در ساعت هشت و 18 دقیقه و 53 ثانیه و 10:14 دقیقه رخ داده است.

11:22| رئیس هلال‌احمر تایباد به مردم توصیه کرد برای پس‌لرزه‌ها هوشیار و آماده باشند

رئیس هلال احمر شهرستان تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تا به این لحظه خسارات جانی از زلزله گزارش نشده و بیشتر خسارت ریزش دیوارهای گلی در روستاها بوده است.

غلامرضا صیادی از آماده‌باش واحدهای عملیاتی تایباد اعزام برخی واحدها خبر داد و در توصیه به مردم گفت: مردم هوشیاری و آمادگی لازم را داشته باشند زیرا ممکن است پس‌لرزه‌های بعدی در راه باشند.

10:52| آماده‌باش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و دو شهرستان و اورژانس هوایی گناباد

سخنگوی اورژانس خراسان رضوی هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن بیان اینکه تاکنون گزارشی از خسارت جانی نداشته‌ایم گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرستان‌های گناباد تربت‌حیدریه و تربت‌جام و مرکز استان نیز به حال آمده باش درآمده‌اند تا در صورت نیاز تیم‌های امدادی و لجستیک به محل اعزام کنند.

محمد علیشاهی با بیان اینکه خسارت‌ها در حد ریزش دیوارهای گلی بوده و به زیرساخت‌ها آسیبی نرسیده است، اظهار کرد: اورژانس هوایی گناباد هم به حال آماده‌باش درآمده است و در صورت نیاز به منطقه اعزام می‌شود.

10:33| 6 تیم امدادی خراسان رضوی و جنوبی در منطقه حاضرند

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ارزیابی ۲۳ روستا گفت: این ارزیابی حاکی از عدم خسارت جانی و نیز خسارت مالی جدی در مناطق زلزله زده است و برخی گزارش‌ها صرفا حکایت از تلفات دام داشته است.

مجتبی محمودی در خصوص اعزام تیم‌های امدادی به مناطق زلزله زده توضیح داد: تیم‌های عملیاتی رشتخوار، تایباد، تربت جام و خواف از هلال‌احمر خراسان رضوی اعزام شدند و دو تیم امدادی هم از هلال احمر خراسان جنوبی در منطقه حضور دارند.

10:23| بخشدار سنگان کانون زلزله را بین دو روستای "نهور"و "چاه زول" اعلام کرد

بخشدار سنگان از توابع شهرستان خواف نیز کانون اصلی زلزله صبح امروز خواف را بین دو روستای "نهور"و "چاه زول" در منطقه مرزی عنوان کرد و گفت: ابتدا تیم‌های ارزیاب را از شهرستان به سمت منطقه اعزام کردیم و درخواست اعزام 6 تیم دیگر را از استان دادیم.

حمیدرضا طاهری با اشاره به اینکه باند بالگرد در بخشداری سنگان آماده است خاطرنشان کرد: برآوردهای اولیه بیانگر خسارات مالی است و تاکنون گزارشی از خسارت‌های جانی به ما نرسیده که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

10:00| بالگرد هلال‌احمر به همراه مسؤولان استانی به منطقه زلزله‌زده اعزام شد

ساعت 10 صبح امروز نیز حجت‌الله شایانفر، مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی و سید مجتبی احمدی مدیرعامل هلال‌احمر استان با بالگرد امدادی هلال‌‌احمر از مشهد برای بازدید و ارزیابی منطقه زلزله‌زده و روند امدادرسانی به خواف اعزام شدند.

9:23| مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی از خسارت به فضای نگهداری دام خبر داد

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کمک پاسگاه‌های انتظامی دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای بررسی بهتر و دقیق‌تر منطقه خبر داد و افزود: صبح امروز ستاد مدیریت بحران نیز در شهرستان خواف تشکیل شده و تا این لحظه گزارشی دال بر خسارات جانی نرسیده اما ارزیابی‌های محلی همچنان ادامه دارد چرا که منطقه، منطقه بزرگی است و شعاع زمین لرزه نیز به وسعت چندین شهرستان بوده است.

حجت‌الله شایانفر به سکونت عشایر در منطقه اشاره و اظهار کرد: خسارت‌هایی به فضاهای نگهداری دام وارد شده است که میزان این خسارت نیز در گزارش تکمیلی اعلام می‌شود.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها