آغاز خرید حمایتی زعفران از امروز در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی مشهد از آغاز خرید حمایتی زعفران از امروز در خراسان رضوی خبر داد.

آغاز خرید حمایتی زعفران از امروز در خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری ، امید طهماسبی زاده با اعلام این خبر که خرید تضمینی زعفران از امروز در استان آغاز می شود، گفت: این خرید تا انتهای ماه آینده ادامه داد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: قیمت خرید حمایتی زعفران در چهار گرید و براساس شرایط و استاندارد بورس تعیین شده است.

وی با بیان اینکه زعفران پوشال معمولی هر کیلو ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری می شود، ادامه داد: همچنین قیمت زعفران پوشال مرغوب هرکیلوگرم ۹ میلیون تومان، شبه نگین هر کیلوگرم ۹ میلیون و 500 هزار تومان و نگین هرکیلوگرم ۱۰ میلیون و 500 هزار تومان است.

طهماسبی زاده در ادامه در خصوص ورود دلالان به عرصه خرید و فروش زعفران، تصریح کرد: زعفران ایران به عنوان یکی از کالاهای شاخص کشاوری مورد توجه دنیا است و بیش از ایرانی ها، خارجی ها مصرف کننده این محصول هستند، بنابراین اینکه تاجرینی وارد شوند و بخواهند زعفران را به قیمتی که بازار تعیین می کند خریداری کنند مثبت است، چراکه این امر باعث افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش قیمت این کالای صادراتی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد اضافه کرد: اما مسئله این است که دلالان زمانی به بازار زعفران ورود پیدا می کنند که می خواهند محصول را با قیمتی پایین تر، از کشاورز خریداری و با قیمتی بالاتر به فروش برسانند که در این حین دولت باید به کمک کشاورز بیاید.

وی ضمن اشاره به این نکته که موضوع خرید تضمینی زعفران توسط مدیرکل جهادکشاورزی خراسان رضوی ، جمعی از نمایندگان استان و وزیر جهاد مورد پیگیری قرار گرفت، افزود: همین پیگیری ها سبب شد مبلغی از طریق معاونت ریاست جمهوری برای خرید تضمینی زعفران اختصاص داده شود.

طهماسبی زاده با اعلام این مطلب که متاسفانه در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت زعفران به کیلویی بین 7 تا 8 میلیون تومان بودیم، علت این افت شدید قیمت را تحریم ها، شرایط بازار جهانی و غیره دانست.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد خبر داد: خوشبختانه از زمانی که دولت بحث خرید حمایتی زعفران را مطرح کرد، قیمت این محصول بیش از یک میلیون تومان در بازار افزایش یافت.

وی در ادامه سخنان خود ضمن بیان این موضوع که در مشهد 3 هزار هکتار زمین زعفران وجود دارد، ابراز کرد: میانگین برداشت محصول از این زمین ها با توجه به نوع زمین و سال کاشت پیاز زعفران بین 4 تا 6 کیلوگرم در هر هکتار است.

طهماسبی زاده هدف از خرید حمایتی زعفران را حمایت از کشاورز دانست و عنوان کرد: اطلاع رسانی صحیح و به موقع سبب می شود شرایط بازار مقداری به نفع کشاورز باز گردد و کشاورز متضرر نشود.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها