افزایش رفاه زائران و بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری مذهبی مشهد برنامه فرماندار جدید

فرماندار مشهد گفت: اولین برنامه من افزایش سطح رفاه و آسایش زائران و مجاوران امام رضا(ع) است و بحث دوم ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت گردشگری مذهبی مشهد است.

افزایش رفاه زائران و بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری مذهبی مشهد برنامه فرماندار جدید

به گزارش مشهد فوری ، محمدرضا هاشمی در خصوص برنامه‌هایش در فرمانداری مشهد، گفت: مسؤولیت فرمانداری مشهد را برای خود توفیق بزرگی می‌دانم که در دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) این مسؤولیت به من سپرده شد، شروع دهه کرامت را در قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) هستم و سپس باید به پابوسی امام رضا(ع) مشرف شوم .

فرماندار مشهد بیان کرد: اعتقاد دارم که شأن و منزلت همه ما مدیران، خادمی و خدمتگزاری برای مردم است و چقدر زیباست که این خادمی، برای زائرین و مجاورین حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) که اولین شهر مذهبی و پایتخت معنوی کشور است، افتخار همه ما این است که توفیق خدمتگزاری در جوار حرم مطهر رضوی را داشته باشیم.

وی یادآور شد: اولین برنامه من افزایش سطح رفاه و آسایش زائرین و مجاورین امام رضا(ع) است و بحث دوم ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت گردشگری مذهبی مشهد است، چرا که سالانه بیش از 20 میلیون زائر داخلی و قریب به سه میلیون زائر خارجی به مشهد می‌آیند و این شهر سالانه پذیرای نزدیک به 30 میلیون زائر است و این فرصت بسیار خوبی است.

هاشمی اظهار کرد: برنامه بعدی فرمانداری مشهد شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی در راستای کاهش آن آسیب‌ها است، چرا که مشهد شهری زائرپذیر بوده و به‌همان نسبت که پتانسیل سالانه بیش از 30 میلیون زائر را دارد، باید به آسیب‌ها و مسائل اجتماعی شهر نیز توجه داشته باشیم.

فرماندار مشهد با اشاره به نامگذاری سال 98 به‌نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور بر رونق تولید خاطرنشان کرد: برنامه دیگر ما در فرمانداری مشهد بحث حمایت از واحدهای تولیدی است و با توجه به شعار سال باید علاوه بر حمایت تولیدات داخلی وضعیت را نیز حفظ کنیم.

وی افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را چهارمین برنامه خود دانست و افزود: با توجه به‌وجود شهرک‌های متعدد صنعتی در مشهد می‌توان گفت مشهد دومین شهر صنعتی بعد از تهران بوده و از بُعد صنعتی یک شهر فعال است.

هاشمی تقویت وحدت، همدلی و هم‌افزایی را امری بسیار مهم دانست و گفت: این مسئله بسیار ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار مشهد تصریح کرد: بحث دیگر استفاده از پتانسیل آستان مقدس رضوی در راستای توسعه مشهد و مسائل این شهرستان است که وظیفه ذاتی وزارت کشور بحث امنیت شهر بوده که شهر مشهد از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی دومین وظیفه مجموعه وزارت کشور و فرمانداری را مسئله انتخابات دانست و عنوان کرد: ما در سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و تلاش می‌کنیم انتخاباتی سالم، بر مبنای قانون و با مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم.

هاشمی اظهار کرد: موضوع بعدی بحث توجه به بخش‌ها است که ما در خصوص بخش‌ها، روستا و دهستان‌های مشهد برنامه داریم، بازدیدهای میدانی از بخش‌ها را نیز مدنظر داریم و اولویت ما تکریم و رضایتمندی مردم است، چرا که اگر رضایتمندی مردم حاصل شود، رضایت امام رضا(ع) و خداوند متعال نیز حاصل می‌شود، زیرا اعتقاد دارم رضایت خدا در گرو رضایت مردم است.

فرماندار مشهد اظهار کرد: شأن و منزلت خود را خادمی، خدمتگزاری و نوکری زائران و مجاوران امام رضا(ع) می‌دانم.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها