یک محکوم به مرگ از طناب دار رهایی یافت

با گذشت اولیای دم از خونخواهی یک محکوم به مرگ بروجردی از طناب دار نجات یافت .

یک محکوم به مرگ از طناب دار رهایی یافت

حمید رضا بوالحسنی رییس دادگستری بروجرد گفت : در سال 93 بین چند نفر از خانواده ساکی و موسوی درگیری رخ داد که این درگیری منجر به قتل مرحوم نبی اله موسوی شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری رییس دادگستری، دادستان، شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان روستا، اولیا دم از قصاص گذشتند و صلح و سازش میان 2 طرف برقرار شده است.

رییس دادگستری بروجرد با اشاره به نقش موثر دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در برقراری صلح و سازش و ترویج این سنت حسنه در جامعه بیان کرد: امروز بسیاری از پرونده‌های طرح شده در مراجع قضایی از سوی اعضای شوراهای حل اختلاف به سازش ختم می شود.

به گفته یاراله کاکولوند رییس شوراهای حل اختلاف لرستان سال گذشته 6فقره پرونده قتل در این شوراها منجر به سازش شده و در مجموع 75هزار و 951 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد، 16 هزار و 288 به مصالحه ختم و44 هزار و 321 مورد قابل مصالحه بوده‌اند.

امسال نیز مواردی از این سازش ها رسانه ای شده که از جمله آیین سنتی مصالحه و آشتی بین 2 طایفه بختیاری پس از 48 سال اختلاف و درگیری با حضور مردم و مسئولان در شهرستان الیگودرز برگزار شد و همچنین قاتل محکوم بهاعدام در شهر سپیددشت که در سال 90 بر سر مسایل شخصی با سلاح گرم یک جوان را به قتل رساند مورد بخشش خانواده مقتول قرار گرفت.

منبع: ایران آنلاین

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها