عامل سرقت طلای کودکان در بیمارستان های مشهد دستگیر شد

زنی که با شگردی خاص در بیمارستان های مشهد، گوشواره و النگوهای کودکان بیمار را می ربود، در حالی با تلاش ماموران کلانتری نجفی مشهد دستگیر شد که تاکنون راز 19فقره سرقت را فاش کرده است و 7 طلا فروش نیز به خاطر خریدهای بدون فاکتور به مرکز انتظامی احضار شدند.

عامل سرقت طلای کودکان در بیمارستان های مشهد دستگیر شد

 به دنبال سرقت های سریالی طلاهای کودکان که از حدود یک سال قبل در بیمارستان های مشهد آغاز شده بود،گروهی از افسران تجسس کلانتری نجفی، تحقیقات گسترده ای را دراین باره آغاز کردند.

بررسی های مقدماتی پلیس بیانگر آن بود که زن جوانی در حالی که کودکی را در آغوش دارد ابتدا وارد سالن انتظار معاینات پزشکی می شود و دختر بچه‌هایی را شناسایی می کندکه زیور آلات دارند.

او سپس به بهانه این که فرزندش را برای بازی به محوطه بیمارستان می برد، از مادرکودک تقاضا می کرد تا اجازه دهد فرزند او را هم برای بازی کودکانه به صحن  حیاط بیمارستان ببرد چرا که ادعا می کرد هنوز حدود یک ساعت زمان باقی مانده تا نوبت معاینه و ملاقات با پزشک فرابرسد.

با به دست آمدن این اطلاعات و تحقیق موشکافانه درباره پرونده های مشابه مشخص شد که زن جوان در بسیاری از سرقت طلاهای کودکان علاوه بر بیمارستان تخصصی اکبر، در بیمارستان های دیگر نیز نقش دارد. بدین ترتیب دامنه تحقیقات انتظامی گسترده تر شد و افسران تجسس با ترسیم چهره فرضی سارق و همچنین بازبینی دوربین های مداربسته موفق شدند تصویری از زنی 27 ساله به دست آورند اما او بسیار حرفه ای عمل می کرد و آثاری هنگام سرقت از خود به جا نمی گذاشت.

با وجود این عوامل انتظامی با بهره گیری از فناوری های نوین علمی و پلیسی موفق شدند مخفیگاه وی را در منطقه سیدی مشهد شناسایی و او را با دستورات محرمانه قاضی حیدری (بازپرس شعبه 215 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) دستگیر کنند. طولی نکشید که با انتقال متهم به کلانتری، بررسی های تخصصی آغاز شد و او با مشاهده تصاویر خود هنگام ارتکاب جرم به ناچار سرقت طلای کودکان را پذیرفت.

این زن که «نرگس»نام دارد، تاکنون به 19فقره سرقت طلاهای کودکان در بیمارستان های اکبر،دکتر شیخ، بیمارستان قائم(عج) و همچنین سرقت در پیاده روی خیابان شهید اصلانی اعتراف کرده است.

وی مدعی شد با شگرد آموزش زدن ماسک به چهره کودکان، آن ها را سرگرم می کردم و در همان هنگام گوشواره ها را از گوش دختران خردسال بیرون می کشیدم.
این زن 27 ساله همچنین با اعتراف به این که در بسیاری از موارد نیز کودکان را با دادن شکلات و آدامس فریب می داده، از فروش طلاهای سرقتی به 7 طلا فروش در منطقه سیدی مشهد نیز پرده برداشت.
این گونه بود که با دستور مقام قضایی، طلافروشان نیز به مرکز انتظامی احضار و بازجویی شدند و از سوی دیگر هم تخلفات آنان به اتحادیه طلا فروشان گزارش شد.
درحالی که ارزش طلاهای سرقتی حدود150 میلیون تومان تخمین زده می شود، زن جوان موفق شد رضایت شاکیان خود را جلب کند و این گونه با سپردن قرارکفالت به دستگاه قضایی تا زمان رسیدگی به پرونده آزاد شد.

در همین حال یک مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد به هیچ وجه کودکان یا اطفال خود را به افراد غریبه و ناشناس نسپارید به ویژه در مراکز شلوغ تجاری یا بیمارستان ها به شدت از فرزندان مراقبت کنید. وی اضافه کرد: طلا و جواهرات قیمتی را مقابل دید افراد غریبه و ناشناس قرار ندهید و به فرزندان خود بیاموزید که از گرفتن خوراکی و تنقلات از دیگران خودداری کنند.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها