بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که با جعل هویت یک خواننده مشهور کشور در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از کاربران در این فضا کرده بود، خبر داد.

بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهار داشت یکی از خواننده های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از حدود ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دستگیری سارقین زورگیر شمیرانات

سرکلانتریکم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری سارقین زورگیر شمیرانات درحین سرقت وکشف سه دستگاه گوشی ایفون سرقتی خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی، بیان داشت: در پی افزایش سرقت به صورت زورگیری وموبایل قاپی در محدوده فرشته و الهیه با آموزش واحدهای گشتی، سارقین درحین سرقت و تعقیب و گریز با هوشیاری واحد گشتی باشلیک به لاستیک موتور دستگیر و به کلانتری ۱۰۱تجریش منتقل شدند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: در بررسی های اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون و یک عدد قمه و سلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه اعتراف کردند.

سرهنگ ضرونی در پایان به اعتراف متهم به 10 فقره سرقت مشابه و شناسایی مال باختگان اشاره کرد و افزود: پرونده تا کنون دارای ۴شاکی بوده و تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمین ادامه دارد و متهمین تحویل پایگاه یکم اگاهی گردیدند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها