عاملان قمه کشی در زنجان دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری سه نفر از اراذل و اوباش نوظهور که با قمه کشی موجب تهدید و ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان می‌شدند خبر داد.

عاملان قمه کشی در زنجان دستگیر شدند

سرهنگ ایرج خانی پور روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود:‌ در پی وصول چندین فقره شکایت مردمی مبنی بر ایجاد ضرب و شتم عمدی توسط سه نفر از اراذل و اوباش نوظهور، ماموران پلیس امنیت عمومی وارد عمل شده و هویت این اراذل را احراز و شناسایی کردند.

وی ادامه داد: با اخذ دستور قضایی، محل اختفای این سه نفر شناسایی شد و آنها در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات ماموران و استخراج محتوای دوربین های موجود و اعتراف خود متهمان مشخص شد این افراد با قمه و قداره های در دست ضمن ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان، تعدادی از آنها را ضرب و جرح کرده و با انتشار فیلم خود در فضای مجازی اقدام به تهدید ماموران می کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف چند قبضه قمه و قداره از افراد دستگیر شده، اظهار داشت: هر سه متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مقام قضایی تحویل شدند.

دستگیری ۱۹ سارق در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از اجرای طرح زاجرات و دستگیری ۱۹ سارق و کشف ۲۴ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی نوروزی افزود: به منظور مبارزه با سرقت، دستگیری سارقان و کشف سرقت ها با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و کلانتریهای پنجگانه، ضمن انجام گشت زنی های هدفمند، طرح زاجرات در سطح شهرستان ابهر به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی، در اجرای این طرح ۱۹ سارق سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند که به ۲۴ فقره سرقت از جمله ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، سه فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو و ۶ فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره اعتراف کردند.

این مقام انتظام دامه داد: از دیگر توفیقات این طرح توقیف ۳۰ دستگاه خودروی سواری شوتی همچنین توقیف ۱۵ موتورسیکلت مزاحم فاقد پلاک بود که با ایجاد ناهنجاری مخل برقراری نظم و امنیت در شهرستان شده بود.

سرهنگ نوروزی با اشاره به دستگیری ۳۵ معتاد متجاهر و معرفی آنها به کمپ های ترک اعتیاد از دستگیری ۱۲ خرده فروش مواد مخدر، کشف ۳۸ گرم انواع مواد مخدر، ۲ هزار و ۲۰۰ عدد قرص غیرمجاز و تحویل متهمان به مرجع قضایی خبر داد.

وی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت های پلیسی اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

دستگیری سارقان درب و پنجره در خدابنده

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از دستگیری سه سارق و کشف تعداد ۳۸ عدد درب و پنجره دو جداره در خدابنده خبر داد.

سرهنگ محسن غنیمتی افزود: در پی وقوع چندین مورد سرقت سریالی درب و پنجره "یو پی وی سی" در سطح شهر زرین رود که موجب نگرانی و نارضایتی کسبه داخل شهر شده بود موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی بخش بزینه رود شهرستان قرار گرفت و با انجام کار اطلاعاتی و رصد دوربین های شهری یک دستگاه خودروی وانت و یک دستگاه خودروی پراید در محدوده محل سرقت شناسایی شد.

وی افزود: مامورین با انجام گشت زنی های هدفمند متوجه تردد خودروهای مذکور در مسیر خدابنده به زرین رود شدند و پس از تعقیب و گریز خودروها نهایتا با شگردهای پلیسی سارقان را دستگیر کردند که در تحقیقات اولیه به انجام سرقت درب و پنجره ها اعتراف نمودند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از اعتراف سارقان، با هماهنگی قضایی، مامورین پلیس آگاهی و انتظامی بخش بزینه رود به محل سکونت سارقان اعزام شده و با حضور و شناسایی مالباختگان از یک انباری تعداد ۹ عدد درب دو جداره، ۲۳ عدد پنجره دوجداره، پنج عدد پنجره آلومینیوم، یک عدد پنجره آهنی و یک کلاف لوله حدودا ۳۰ متری شماره سه را کشف کردند.

سرهنگ غنیمتی خاطرنشان کرد: در بررسی خودروها مشخص شد که خودرو وانت سفید رنگ نیز سرقتی بوده است که از پلاک جعلی بر روی آن استفاده شده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی سه سارق به مراجع قضایی و تحویل اموال مسروقه به مالباختگان، تصریح کرد: اجرای طرح مبارزه با سرقت به صورت متناوب با تمام توان جهت برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت.

وی گفت: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک امنیتی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها