زوج جوان و کودک 18 ماهه شان سایه مرگ را دیدند

در شهر زنجان سه نفر به علت مسمومیت با گاز مونواکسید کربن راهی بیمارستان شدند.

زوج جوان و کودک 18 ماهه شان سایه مرگ را دیدند

داریوش تقی لو رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان روز سه شنبه افزود: این حادثه بامداد امروز در یکی از شهرک های شهر زنجان به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: متاسفانه در اثر  مسمومیت با گاز  co اعضای سه نفره خانواده " خانم ۲۷ ساله، کودک ۱۸ ماهه و آقای۳۲ساله به علت  نشت گاز  از بخاری گازی در منزل دچار مسمومیت شدند.

این مسوول ادامه داد: مسمومین بعد از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی توسط کدهای اشراق و بهشتی به بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان انتقال یافتند.

وی با تاکید بر اینکه مونوکسیدکربن بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، تاکید کرد: این نوع گاز بسیار خطرناک بوده و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: زمانی که مونوکسیدکربن به هموگلوبین می‌چسبد، جایگزین اکسیژن شده و فرآیند اکسیژن‌رسانی به خون را مختل و مسمومیت بسیار شدیدی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در روزهای سرد سال استفاده از وسایل گازسوز نیز افزایش می‌یابد، گفت: رعایت نکات ایمنی در خصوص نصب این نوع وسایل برای حفظ ایمنی و جان افراد ضروری است.

تقی لو، علائم گاز گرفتگی را یادآوری و خاطرنشان کرد: این بیماری شبیه تمامی بیماری‌های سرماخوردگی شایع در این فصل بوده و ممکن است در همه‌ افراد خانواده علائمی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و احساس خستگی نمایان شود و آن را به سرماخوردگی که قبلا در یکی از اعضای خانواده بوده، ربط دهند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها