شناسایی هویت قربانیان آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود

هویت 32 قربانی حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود شناسایی و اعلام شد.

شناسایی هویت قربانیان آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود

محمد جلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: درجریان حادثه آتش‌سوزی کمپ ۳۲ نفر از افراد بستری به علت سوختگی جان باختند که با تلاش شبانه‌روزی پزشکی قانونی استان طی بررسی‌های دقیق و سرعت‌العمل بالا هویت همه اجساد مشخص شد. پیکرجانباختگان این حادثه از دوشنبه به مرور پس از انجام تشریفات قانونی تحویل خانواده‌های آنان می‌شود.
معاون استاندار گیلان در زمینه روشن شدن علت حادثه هم تصریح کرد: از همان ساعات اولیه حادثه، بررسی موضوع با تیم‌های کارشناسی مجرب و متخصص در این زمینه آغاز شد و گزارش مربوطه نیز تهیه و از طریق مراجع ذیصلاح در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و توسط رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد. عوامل دست‌اندرکار و مسئول در این کمپ هم همچنان تا تکمیل و اعلام نتیجه بررسی‌ها به منظور پیگیری قضایی تحت نظر هستند.

بیشتر بدانید: آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد با ۲۶ کشته و ۱۸ مصدوم

در‌های قفل شده کمپ ترک اعتیاد و یک سناریوی محتمل / ۳۲ نفر جان باختند

تحویل پیکر ۲۹ جان باخته حادثه آتش سوزی لنگرود

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، روز دوشنبه در نشست شورای عالی قوه قضائیه بر ضرورت بازنگری در مقوله ناظر بر مراکز بازپروری معتادان و مواد ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر که از اعضای مختلف دولت و قوه قضائیه عضو آن هستند؛ بازنگری در مورد مسائل و مشکلات حوزه کمپ‌های ترک اعتیاد داشته باشد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: دو مصدوم حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود دیروز پس ازمداوا از بیمارستان ترخیص شدند. چهار نفر دیگر از مصدومان همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند. مصدومان بین ۱۰ تا ۶۰ درصد سوختگی داشتند که دو نفر از آنها به سبب شدت سوختگی در همان ساعات اولیه تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند و دو نفر دیگر نیز یکشنبه به آی‌سی‌یو منتقل شدند.
وی تصریح کرد: ۹ نفر دیگر از مصدومان این حادثه هم‌اینک در بخش سوختگی بستری و تحت مداوا هستند.
دکترسعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با حضور در بیمارستان سوانح  سوختگی ولایت رشت، از نزدیک روند درمان مصدومان حادثه آتش‌سوزی مرکز ترک اعتیاد لنگرود را بررسی و درباره امکانات و کیفیت رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان در این بیمارستان، ابراز رضایت کرد.
حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود ساعت ۵ صبح روز جمعه 12 آبان رخ داد و طی آن ۳۲ نفر از افراد بستری جان باختند و ۱۷ نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها