ماجرای درگیری راننده شوتی با مأموران در سهل‌آباد

فرمانده انتظامی‌شهرستان نهبندان درباره انتشار یک کلیپ کوتاه و تقطیع‌شده در فضای مجازی مبنی بر «ضرب و شتم یک شهروند بلوچ توسط پلیس در ایست و بازرسی سهل‌آباد» توضیح داد.

ماجرای درگیری راننده شوتی با مأموران در سهل‌آباد

سرهنگ حسین عرب در این باره گفت: به دنبال انتشار کلیپی در فضای مجازی و سوء‌استفاده برخی از اشخاص معاند و فرصت‌طلب مبنی ضرب و شتم یک شهروند بلوچ توسط پلیس، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی‌قرار گرفت.
وی افزود: در جریان اجرای طرح برخورد با خودروهای شوتی و مبارزه با قاچاقچیان سوخت، مأموران حین کنترل خودروها در ایست و بازرسی «سهل‌آباد» شهرستان نهبندان به یک دستگاه خودرو پراید نقره‌ای رنگ مشکوک شدند و دستور ایست دادند، ولی راننده خودرو بدون توجه به دستور مأموران، فرار و با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ برخورد کرد که باعث ایراد خسارت به عقب پژو شد. در ادامه به محض حضور مأموران در محل، راننده درهای خودرو را قفل کرد که این کار باعث ایجاد ترافیک و اعتراض سایر شهروندان شد.
وی گفت: مأموران با رعایت تمامی‌قوانین و مقررات و حقوق شهروندی، راننده را دعوت به آرامش کردند و از او به تکرار خواستند که با مأموران همکاری کند تا خودرو حامل سوخت را به یگان انتظامی‌منتقل کنند اما راننده پراید توجه نکرد و با ایجاد سر و صدا قصد تحریک دیگران و توهین و فحاشی به مأموران همچنین تهدید به آتش زدن خود و خودرو داشت.
سرهنگ عرب بیان کرد: با توجه به اینکه راننده پراید با ضربه زدن عمدی به خودرو جلو قصد فرار داشت و نظر به حساسیت موضوع و شلوغی محل هرگونه اقدامی‌از سوی راننده خودرو مبنی بر آتش زدن و به خطر انداختن جان شهروندان و حتی خودش و اینکه توجهی به درخواست مکرر مأموران نداشت در نهایت مأموران به ناچار با شکستن شیشه عقب سمت شاگرد که هیچ سرنشینی نداشت و فقط مشک حاوی سوخت گازوئیل قرار داشت درِ پراید را باز و راننده را به بیرون خودرو هدایت کردند.
وی افزود: راننده خودرو به محض بیرون آمدن ضمن فحاشی به سمت مأموران حمله‌ور شد که با واکنش بموقع از این اقدام جلوگیری به عمل آمد و در نهایت راننده به همراه خودروی حامل سوخت قاچاق به پاسگاه سهل‌آباد منتقل و مراتب با تشکیل پرونده برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.
فرمانده انتظامی‌شهرستان نهبندان در پایان تأکید کرد: پلیس همواره خدمتگزار مردم است و شهروندان بدون بررسی صحت مطالب منتشر شده در فضای مجازی، نسبت به انتشار آن اقدام نکنند.
وی گفت: انتظار می‌رود شهروندان با بررسی و دقت بیشتر، از فراهم کردن فضا برای فعالیت مغرضان و افراد ناآگاه جلوگیری کنند، زیرا پلیس براساس وظایف ذاتی و قانونی خود، اقدامات اطلاعاتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انجام داده و با این تحرکات مذبوحانه به طور قاطع برخورد خواهد کرد.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    ما خدمتگزار نخواهیم باید کی را ببینیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها