کشف حدود 250 جسد از قربانیان سیل‌ در شهر درنه در شرق لیبی

حدود 250 جسد دیگر از قربانیان سیل‌ در شهر درنه لیبی که جان هزاران نفر را گرفت، پیدا شد.

کشف حدود 250 جسد از قربانیان سیل‌ در شهر درنه در شرق لیبی

مرکز فوریت‌های پزشکی و پشتیبانی دولت وحدت ملی لیبی روز جمعه اعلام کرد که 245 جسد در یک روز در شهر درنه پیدا شده است و عملیات جستجو و بازیابی در چندین نقطه ساحلی پس از طوفان که شرق لیبی را درنوردید ادامه دارد.

مالک مرسیط، سخنگوی این مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو گفت: تیم های وابسته به این مرکز دیروز پنجشنبه 245 جسد را در بسیاری از نقاط کشف کردند.

به گفته مرسیط، عملیات جستجو و بازیابی، به‌ویژه در مناطق دریایی شهر، از جمله بندر درنه و در میان دره‌ها و حوضچه‌های آبی شهر، ادامه دارد.

وی افزود: این مرکز گزارش‌های زیادی مبنی بر حضور مفقودین دریافت کرده است (تعداد آنها مشخص نشده است) و تیم‌ها با همکاری تیم‌های زیادی از جمله داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

بر اساس بیانیه ولید بوبکر، مسئول رسانه‌ای کمیته بحران در وزارت کشور در دولت منصوب شده از سوی پارلمان لیبی، روز دوشنبه حدود 55 جسد تنها در درنه و 7 جسد در شهرهای دیگر کشف شد.

طوفان مدیترانه ای «دانیل» در 10 سپتامبر چندین منطقه در شرق لیبی را درنوردید که مهم‌ترین آنها شهرهای بنغازی، البیضا، المرج و سوس و سایر مناطق از جمله درنه بود که بیشترین آسیب را دید.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، پس از چند روز انتشار آمارهای متعدد در مورد قربانیان این طوفان ویرانگر، سازمان جهانی بهداشت در 16 سپتامبر گزارش داد که 3958 نفر کشته و بیش از 9000 نفر دیگر مفقود شده اند. (OCHA).

آخرین آمار تلفات لیبی به 13 سپتامبر برمی گردد، زمانی که وزارت بهداشت دولت وحدت ملی اعلام کرد که بیش از 6000 نفر کشته شده اند. با ادامه جستجوی اجساد به‌ویژه در درنه، احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها