شمار جانباختگان سیل در شرق لیبی به 11300 نفر رسید/ 10100 نفر همچنان مفقودند

دولت لیبی شهر «درنه» که سیل آن را ویران کرده است را بسته اعلام کرد تا تیم های امداد و نجات بتوانند 10100 نفر از ساکنان شهر که همچان در شمار مفقودان هستند را پیدا کنند. تعداد جانباختگان سیل تا کنون به 11300 نفر رسیده است.

شمار جانباختگان سیل در شرق لیبی به 11300 نفر رسید/ 10100 نفر همچنان مفقودند

«سالم الفرجانی» مدیر کل دستگاه امداد رسانی و حوادث مترقبه در شرق لیبی گفت که درنه تخلیه شده است و فقط به تیم های امداد و نجات اجازه ورود به آن داده می شود.

این در حالی است که هلال احمر لیبی اعلام کرد که تا روز پنجشنبه 11300 نفر در درنه جان خود را در اثر سیل از دست دادند و 10100 نفر همچنان در شمار مفقودان هستند.

همچنین توفان«دانیل» که منجر به وقوع سیل های بی سابقه در شرق لیبی شده در دیگر نقاط این کشور باعث مرگ 170 نفر شد.

«عثمان عبدالجلیل» وزیر بهداشت در شرق لیبی گفت که عملیات دفن اجساد قربانیان تا کنون در گورهای دسته جمعی و بیرون از درنه و دیگر شهرهای مجاور صورت گرفته است.

عبدالجلیل افزود که تیم های امداد و نجات در حال جستجوی ساختمان های ویران شده در مرکز شهر هستند و غواص ها نیز در حال جستجو در دریا در ساحل درنه هستند.

الجزیره نیز گفت که بوی اجساد مرده تمام شهر  را فرا گرفته است و اجساد هزار نفر از قربانیان در ساحل این شهر پیدا شده اند.

در تحولی دیگر، سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که در پی وقوع طوفان و جاری شدن سیل مرگبار در شرق لیبی بیش از 38 هزار و 640 نفر آواره شدند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت طی بیانیه‌ای اعلام کرد در پی وقوع طوفان و جاری شدن سیل مرگبار در شرق لیبی بیش از 38 هزار و 640 نفر آواره شدند. از این شمار دست‌کم 30 هزار نفر از اهالی شهر درنه مجبور به ترک مناطق خود شدند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که تیم‌های امدادرسانی عملیات جستجوی خود را ادامه می‌دهند.

طوفان مدیترانه‌ای "دانیل" روز یکشنبه چندین منطقه در شرق لیبی را درنوردید که مهمترین آنها شهرهای بنغازی، البیضاء و المرج، سوسه و درنه بود.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها