انفجار منزل مسکونی در زنجان موجب مرگ یک شهروند شد

انفجار منزل مسکونی در یکی از مناطق شهر زنجان روز یکشنبه موجب مرگ یک شهروند شد.

انفجار منزل مسکونی در زنجان موجب مرگ یک شهروند شد

در پی وقوع حادثه انفجار گاز در شهر زنجان، نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی از ایستگاه ۶ به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان درباره این حادثه گفت: در پی وقوع یک حادثه انفجار در منطقه شهر آرا نیروهای عملیاتی بلافاصله به محل حادثه اعزام و اقدامات اولیه را برای نجات شخص حادثه دیده انجام دادند.

مجید امیرفضلی با بیان اینکه انفجار رخ داده موجب آسیب دیدگی شدید یک مرد ۴۵ ساله شد، اضافه کرد: شهروند آسیب دیده پس از پاکسازی محل، تحویل نیروهای امدادی شد که به علت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این منزل مسکونی بر اثر نشتی و انفجار گاز، آسیب زیادی دید و کلا تخریب شد، افزود: بر اثر شدت انفجار همه وسایل و اسباب این منزل مسکونی از بین رفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان، بیان کرد: متاسفانه بی‌احتیاطی موجب وقوع حوادث تلخ و ناگواری می شود و خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری به بار می آورد.

امیرفضلی در ادامه از انجام بازرسی از هیأت‌های مذهبی با حضور کارشناسان آتشنشانی با فرا رسیدن ماه محرم خبر داد و گفت: سازمان آتش‌نشانی بنا به وظایف ذاتی که دارد قبل از آغاز ماه محرم نسبت به سرکشی و بازدید از اماکن مذهبی و به ویژه مساجد اقدام می‌کند.

وی گفت: در زمان دایر کردن هیأت‌ها می‌توان با رعایت بسیاری از موارد ساده ایمنی از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کرد از همین رو مسؤولان هیأت‌های مذهبی و همچنین هیأت امنای مساجد باید موضوعات ایمنی را جدی بگیرند.

امیرفضلی همچنین با توصیه به مسؤولان هیات های مذهبی در زمینه استفاده از شلنگ‌های فشار قوی برای انشعابات گاز به منظور طبخ نذورات، گفت: به علت امکان اشتعالزایی در چنین مکان‌هایی توصیه ما این است که حتما کپسول آتش‌نشانی در این محل‌ها پیش‌بینی و نحوه استفاده از آن به اعضای هیأت آموزش داده شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ....
    0

    متاسفانه در قسمت آموزش بسیار ضعیف عمل میشه تو کشور ما.تا حالا چند جا طریقه استفاده از کپسول آموزش داده شده ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها