مصرف مشروبات الکلی جان ۳ نفر را در مازندران‌ گرفت/ بازداشت ۴ متهم ‌توزیع مشروبات ‌در رامسر

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از مرگ ۲ شهروند رامسری و یک شهروند آملی بر اثر مصرف مشروبات الکلی خبر داد.

مصرف مشروبات الکلی جان ۳ نفر را در مازندران‌ گرفت/ بازداشت ۴ متهم ‌توزیع مشروبات ‌در رامسر

سرهنگ سیدجعفر ساداتی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز اورژانس 115  یکی از مراکز درمانی شهرستان رامسر مبنی بر انتقال فردی 47 ساله به آن مرکز درمانی که دچار مسمومیت شده بود بلافاصله واحد گشت کلانتری 11 رامسر به محل اعزام شدند‌.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به فوت بیمار ‌پس از بستری در این بیمارستان، تصریح کرد: پزشکان معالج علت مرگ را مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی عنوان کردند‌.

ساداتی ‌اظهار داشت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، برابر اعلام فرماندهی انتظامی شهرستان‌های آمل و رامسر مرگ مشکوک دو مرد 39 ساله و 48 ساله که از  3 روز گذشته به بیمارستان‌های این شهرستان‌ها بستری شده بودند به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد‌.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران اظهار داشت: برابر اعلام کادر درمانی این بیمارستان ها، این افراد نیز به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی جان باختند‌.

بازداشت 4 متهم به تهیه و توزیع مشروبات الکلی در رامسر

‌‌ساداتی ‌در ادامه گفت‌: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان رامسر در پی فوت و مصدومیت چهار نفر بعلت مصرف مشروبات الکلی مسموم، اقدامات اطلاعاتی و پلیسی را در دستور کار خود قرار دادند‌.

وی تصریح کرد: ماموران با شناسایی عوامل تهیه و توزیع مشروبات الکلی تقلبی و سمی در عملیاتی ضربتی 4 متهم این پرونده را شناسایی و دستگیر کردند.  

ساداتی با اشاره به کشف 118بطری نیم لیتری الکل تقلبی و مسموم از متهمان از پلمب یک واحد دامپزشکی در این ارتباط خبر داد .

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران  مصرف الکل را موجب افزایش «رفتارهای ضد اجتماعی» (anti social) و «خشونت‌های بین فردی»  عنوان کرد و افزود ؛ این افراد بی‌محابا به دیگران آسیب می‌رسانند و سلامت آنان را به خطر می‌اندازند، به ویژه افراد الکلی اغلب اعضای خانواده خود را آماج خشم و خشونت قرار می‌دهند. «قانون گریزی» نیز در میان افرادی که الکل مصرف می‌کنند، بسیار شایع است.

‌ساداتی در خاتمه با بیان این که علت تامه این حوادث در دست بررسی است، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و مراقبت از فرزندان خود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک سریعا مراتب را مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند‌.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    1

    ظاهرا که توزیع مشروبات الکلی هم دست مسموم کنندگان مدارسه .

  • ناشناس
    1

    رقابت شدید یه عده در مطرح کردن نام استان خود در بی بندوباری و لاابالی گری مثال زدنی است!

  • ناشناس
    1

    سازمان بهداشت جهانی، ژانویه 2023
    در سطح جهان، منطقه اروپایی WHO دارای بالاترین سطح مصرف الکل و بالاترین نسبت مصرف کنندگان الکل در جمعیت است. در اینجا، بیش از 200 میلیون نفر در منطقه در معرض خطر ابتلا به سرطان ناشی از الکل هستند.
    جمعیت‌های محروم و آسیب‌پذیر میزان بیشتری از مرگ و میر ناشی از مصرف الکل و بستری شدن در بیمارستان را دارند، زیرا آسیب‌های ناشی از مقدار معین و الگوی نوشیدن الکل برای مصرف کنندگان فقیرتر و خانواده‌های آنها بیشتر از افراد الکلی ثروتمند در هر جامعه خاص است.

    بنابراین، وقتی در مورد سطوح احتمالی به اصطلاح ایمن‌تر مصرف الکل یا اثرات محافظتی آن صحبت می‌کنیم، تصویر بزرگ‌تری از آسیب الکل در منطقه خود و جهان را نادیده می‌گیریم. اگرچه به خوبی ثابت شده است که الکل می تواند باعث سرطان شود، این واقعیت هنوز در اکثر کشورها به طور گسترده برای عموم شناخته نشده است. ما به پیام‌های اطلاعات بهداشتی مرتبط با سرطان روی برچسب‌های مشروبات الکلی، به تبعیت از محصولات تنباکو، نیاز داریم. ما به متخصصان بهداشتی توانمند و آموزش دیده نیاز داریم که احساس راحتی کنند تا بیماران خود را در مورد خطر الکل و سرطان آگاه کنند. دکتر فریرا بورخس می افزاید: و ما نیاز به آگاهی کلی از این موضوع در کشورها و جوامع داریم.

  • امیرحسین پاکذات
    1

    چجوری تا الان این همه آدم مشروب می‌خوردند فوت نمی‌کردند ولی الان سراسری شد مطمئن هستید کار حکومت نیست

  • ناشناس
    0

    اگر مسئولین زحمنکش ابجو 5 درصد استاندارد تولید کنند چه اشکالی داره؟ 5 درصد که گناهش کمه کسی مسموم هم نمیشه

  • ناشناس
    0

    رقابت استانها در مصرف الکل ومهربه ستودنی است

  • عرق سگی
    1

    اينهمه افراد متخصص در تولید انواع عرق داریم. چرا از دانش و تجربه آنان در کشور استفاده نمیشه ؟

  • Amir
    0

    به درک،میخواستندمشروب نخورند.

  • ناشناس
    0

    هر چیزی که تو خفا غیر علنی درست بشه حاصلش همین میشه . اسم خودشان را گذاشتن ساقی الان فساد ارتباط دختر و پسر تو خیابان مواد فروشی مشروب فروشی غیر قانونی ..باید دولت یه کمی سختگیری بیشتری بکند تا جلو اینجور کارها گرفته بشه

  • ناشناس
    0

    چرا اون بنده خداها رو گرفتن میدونید چند نفر تو ایران به اینا نیاز دارن ولشون کنید کارشونو بکنن کسایی هم که مردن با حال خوب از دنیا رفتن مطمئن باشید روحشون شادِ شادِ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها