بخشش قاتل با خواب عجیب مادر مقتول

مادر مقتول گفت: زمانی که از بخشش پشیمان شدم، هنوز رضایت نامه کتبی را امضا نکرده بودم، احساس می‌کردم با این کار خون پسرم پایمال می‌شود و او راضی نیست تا اینکه خواب عجیبی دیدم.

بخشش قاتل با خواب عجیب مادر مقتول

همه‌‌چیز برای اجرای حکم جوان محکوم به قصاص فراهم بود؛ طناب‌ دار بر گردنش آویخته شد و خانواده مقتول باید حکم را اجرا می‌کردند، اما در آخرین ثانیه‌ها ورق برگشت و اولیای دم، تصمیم به بخشش گرفتند.

شروع این پرونده به هفدهم شهریور سال 97برمی‌گردد. آن روز گزارش یک درگیری مرگبار در یکی از شهرهای استان مازندران به کارآگاهان جنایی اعلام شد. مقتول جوان 27ساله‌ای بود که در درگیری با ضربات چاقو زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده بود.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که قاتل و مقتول سوار بر خودروی خود بودند که دچار تصادف شدند. همین باعث درگیری میان آنها شده و یکی از آنها از روی عصبانیت با چاقو به جان دیگری افتاده و وی را به قتل رسانده بود. به‌دنبال این حادثه متهم به قتل دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت که ناخواسته و از روی عصبانیت مرتکب قتل شده است.

وی توضیح داد: روز حادثه همراه نامزدم بودم و خیلی عجله داشتیم تا به کارهایمان برسیم. به‌دلیل عجله‌ای که داشتم، پیچیدم جلوی ماشین مقتول که تصادفی رخ داد، اما تصادف جدی نبود. با این حال با هم درگیر شدیم و از عصبانیت بی‌جا با چاقو چند ضربه به او زدم و حالا خیلی پشیمانم.

متهم در دادگاه کیفری استان مازندران به قصاص محکوم و مدتی بعد این حکم در دیوان‌عالی کشور تأیید شد. پرونده به شعبه اجرای احکام فرستاده شد و در این بین آذر شهسواری، یکی از اعضای گروه صلح‌یار که در زمینه گرفتن رضایت از خانواده مقتولان فعالیت دارد و در دادسرای جنایی تهران مستقر است، تلاش و رایزنی‌ برای جلب رضایت اولیای دم را آغاز کرد.

با وجود این، چندی قبل جوان محکوم به قصاص پای چوبه دار منتقل شد تا حکم اجرا شود. آن روز مرد جوان با پاهایی لرزان به محل اجرای حکم منتقل شد و با دیدن پدر و مادر مقتول به گریه افتاد و التماس کرد تا او را ببخشند. پدر و مادر مقتول اما اصرار به اجرای حکم داشتند و لحظاتی بعد طناب دار به گردن مرد جوان افتاد. حالا همه‌‌چیز برای اجرای حکم آماده بود و جوان محکوم در آخرین ثانیه‌ها چشمانش را بست و نام مقتول را صدا زد.

همین باعث شد تا پدر و مادر مقتول در آخرین لحظات دلشان به رحم بیاید و حکم را اجرا نکنند. آنها قاتل را بخشیدند و به این ترتیب جوان محکوم به قصاص به زندگی برگشت، اما کمی بعد مادر مقتول از بخشش پشیمان شد و این یعنی همه‌چیز برای جوان محکوم به قصاص باید ازسر گرفته می‌شد تا اینکه خواب عجیب مادر مقتول به کابوس دوباره او پایان داد. خوابی که باعث شد اولیای دم رسما از قصاص قاتل پسرشان بگذرند و به او زندگی دوباره ببخشند.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خواب پرشانی دیده.ترحم به قاتل تنها را جسورتر می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها