جزییات تازه از اتفاقی عجیب در بیمارستانی در شهریار؛ نوزاد در یخچال سردخانه تکان می‌خورد و نفس می‌کشید/ ارسال پرونده به پزشکی قانونی

پدر نوزادی که پس از ساعت‌ها پسرش را زنده در سردخانه دید از مسئولین تقاضای رسیدگی به کم‌کاری کادر درمان را دارد و گفت: وقتی به کادر درمان گفتم "فرزندم در سردخانه نفس می‌کشد" به من گفتند توهم دارم، اما فرزندم زنده بود و دوباره پس از چند ساعت فوت شد.

جزییات تازه از اتفاقی عجیب در بیمارستانی در شهریار؛ نوزاد در یخچال سردخانه تکان می‌خورد و نفس می‌کشید/ ارسال پرونده به پزشکی قانونی

روز جمعه یکم اردیبهشت ۱۴۰۲ نوزاد پسری در بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار متولد شد که بنا بر اعلام کادر درمان علائم حیاتی نداشت و فوت‌شده به دنیا آمد که بر این اساس نوزاد به سردخانه بیمارستان منتقل شد، اما طی ماجرایی دوباره به زندگی بازمی‌گردد، اما عمر زندگی‌اش کوتاه بود.

رضا خدایاری پدر نوزاد فوت‌شده در این خصوص با گلایه از کادر درمان اظهار داشت: از روزی که همسرم باردار شد، هیچ مشکلی نداشت و ۳۱ فروردین که جنین ۷ ماهه بود به بیمارستان کمالی کرج مراجعه کرد و پس از انجام سونوگرافی و آزمایش سلامت مادر و نوزاد تأیید می‌شود.

وی افزود: ساعت ۴ صبح روز بعد از معاینات ۷ ماهگی، درد زایمان مادر نوزاد شروع می‌شود و به بیمارستان امام سجاد (ع) مراجعه می‌کند و نوزاد با زایمان طبیعی به دنیا آمد که همان لحظه نوزاد را به مادرش نشان دادند و گفتند که "بچه سه روز است در شکم مادر فوت کرده است".

پدر نوزاد در ادامه گفت که هنگام تولد فرزند در خرم‌آباد بوده و سریعاً خود را به بیمارستان رسانده است، اما عوامل بیمارستان اجازه نمی‌دهند که با همسرش ملاقات کند لذا مجدداً ساعت ملاقات به بیمارستان مراجعه می‌کند که باز هم نمی‌تواند همسرش را ببیند.

خدایاری اظهار داشت: حسی به من می‌گفت که بروم و پسرم را ببینم و بر اساس رسمی که داریم اسم بچه را در گوشش صدا کنم؛ به همین خاطر به‌سمت سردخانه رفتم و از مسئول سردخانه خواستم که پسرم را ببینم که با حراست هماهنگ کرد و به داخل رفتیم و وقتی در یخچال باز کرد، نوزاد را در کارتن قرار داده بودند و خواستم درش را باز کنم، اول اجازه ندادند و وقتی باز کردم بچه نفس می‌کشید و نگهبان فکر کرد توهم زده‌ام و وقتی بچه تکان خورد قبول کرد که زنده است.

وی تأکید کرد: نگهبان موضوع را به سوپروایزر اطلاع داد، اما گفتند "امکان ندارد و بچه سه روز است مرده است"، تا اینکه با یکی از مأمورین نیروی انتظامی وارد سردخانه شدیم و دید بچه زنده است و یکی از پرستاران را برای کمک آورد و بچه را لای پارچه پیچیدند و بالا بردند و در دستگاه گذاشتند.

پدر نوزاد با گلایه از برخورد نامناسب کادر درمان و مشکلاتی که در این بیمارستان وجود داشته است گفت: پسرم ساعت‌ها در سردخانه نفس می‌کشید و قلبش می‌تپید؛ با چشم خودم دیدم که پسرم زنده بود، دست‌وپا می‌زد، گریه می‌کرد و در دستگاه شیر می‌خورد و حتی تا آخر شب به مادرش خبر ندادیم، چون نگران بودیم فوت کند تا اینکه پزشک گفت "حال نوزاد خوب و طبیعی است و به مادرش اطلاع دهید".

خدایاری پدر این نوزاد تازه‌فوت‌شده در پایان ابراز داشت: صبح روز ۲ اردیبهشت به ما اطلاع دادند که نوزاد فوت کرده است و با ناراحتی به بیمارستان رفتم و مادرش را ترخیص کردم که به همسرم آسیب نرسد، اما از مسئولان تقاضا داریم به این کم‌کاری کادر درمان رسیدگی کنند.

نوزاد در یخچال سردخانه تکان می‌خورد و نفس می‌کشید

سروان فرشاد امیرنژاد در خصوص ماجرای عجیب این نوزاد ابراز کرد: حدود ساعت ۲ بعدازظهر شیفت کاری‌ام تازه شروع شده بود و پسر جوانی که پدر این نوزاد است آمد و کمک خواست و گفت "اینجا کسی به حرفم گوش نمی‌دهد" و جریان را توضیح داد و گفت "همسرم را ساعت ۴ صبح برای زایمان به بیمارستان آوردیم و وقتی بچه به دنیا آمد پرستاران گفتند که «بچه مرده است» و ساعت تقریباً ۸ صبح بود که برای آخرین بار رفتم بچه را ببینم متوجه تکان خوردن نوزاد شدم و به هرکس گفتم کسی باور نکرد و اهمیت نداد که بررسی کند و گفتند که توهم دارم".

وی افزود: در همان لحظه پیگیر شدم و به سوپروایزر اطلاع دادم، اما کادر درمان گفتند "پدر نوزاد توهم دارد" و من هم پیگیری نکنم، اما دلم آرام نگرفت و کلید سردخانه را بالاخره گرفتم و تک‌تک یخچال‌ها را باز کردم و یک کارتن کوچک دیدم و وقتی باز کردم بچه داخلش بود و وقتی کارتن را تکان دادم، بچه هم تکان خورد و شروع کرد به نفس کشیدن، این نوزاد از ۵ صبح تا ساعت ۲ ونیم بعدازظهر در یخچال سردخانه بود.

افسر کشیک نیروی انتظامی مستقر در بیمارستان امام سجاد (ع) در ادامه گفت: بعد از مشاهده علائم نفس کشیدن در نوزاد سریع پارچه‌ای برداشتم و دور بچه پیچیدم و روی صندلی سردخانه گذاشتم و دنبال سوپروایزر گشتم، اما موفق نشدم تا اینکه به بخش زایمان رفتم و به پرستاران گفتم "این بچه زنده است، اما شما آن را به سردخانه بردید"، که همان زمان میان کادر درمان بحث شروع شد.

سروان امیرنژاد تصریح کرد: با یکی از پرستاران به سردخانه رفتیم و بچه داخل کارتن را نگاه کردند و دیدند که زنده است و به بخش NICU منتقل کردند.

وی تأکید کرد: پدر نوزاد متوجه زنده‌بودن و تکان‌خوردن نوزادش شده بود، اما هرچه به کادر درمان گفته بود، اهمیت نداده بودند.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار برکنار شد

بنابر اعلام وبدا، علیرضا مرعشی رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار، صبح شنبه با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برکنار شد.

گزارش واصله پیرامون سوءعملکرد در این بیمارستان موجب این تصمیم بوده است.

دکتر مرعشی رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار به‌دلیل بی‌توجهی در احیای نوزاد از مسئولیتش برکنار شد.

ارسال پرونده نوزاد بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار به پزشکی قانونی

پدرام پاک آیین  گفت: هر گونه اظهار نظر درباره وضعیت و علت فوت نوزاد نارس تا قبل از پاسخ پزشکی قانونی فاقد ارزش اثباتی است. در این زمینه گزارش و شرح حال جامعی با جزئیات تهیه و به پزشکی قانونی ارسال شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا اعلام پاسخ پزشکی قانونی، اظهارات گوناگون درباره وضعیت و علت فوت نوزاد، قطعیت و ارزش اثباتی ندارد.

 او افزود: برکناری رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) با این حادثه مرتبط بوده، اما جنبه جزایی ندارد و از اختیارات رئیس دانشگاه است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 56
  • ناشناس
    1

    رئیس بیمارستان برکنار شد اون کادر بی مسئولیت که طفل بی گناه رو زنده زنده تو سردخانه گذاشتن چی ؟ چرا نباید به درخواست پدربچه توجه کنن؟

    نظرات شما -
    • درسته
      9

      اونا قبل رییس برکنار شدن از کار
      مطمئن بلشید
      جرم کوچکی نبوده،جرات نمیکنن دیگه اون طرفا پیداشون بشه چه برسه کار کنن

    • ناشناس
      0

      اتفاق همه جای دنیا پیش میاد اما اما اما وقتی پدر یا هرکس دیگری اعلام میکنند که در سردخانه زنده است ونفس میکشد عدم توجه سرپرستار وکادر درمانی نشان از کشته شدن احساسات و عواطف انسانی درآنها دارد به نظر من اگرمیشد قبل از تحصیل یا بکارگماردن کادر درمانی (ازپزشک تا نظافتچی و نگهبان)تست« احساسات انسانی ومسولیت »گرفته شود خوب بود چرا که آدمهای بی احساس ولی مسولیت دراین پست ها با جان مردم بازی میکنند انشاءالله بعد ازرفتن

    • راحت
      2

      راحت شده بابا.... بیچاره بچه هایی که زنده تو ایران به دنیا میاند نه آینده ای نه کاری نه مسکنی نه نه نه نه فقط گرونی و اعصاب خوردی براش می موند

    • ناشناس
      0

      بیمارستان امام سجاد شهریار و بیمارستان تامین اجتماعی شهریار دو مشکل بسیار بزرگ دارند:
      1. حجم مراجعه کننده بالا به دلیل جمعیت زیاد شهرستان
      2. مدیریت ناکارآمد و کادر بی کفایت که همیشه از مردم طلبکار هستند.

      البته با این فقط مشکل شهریار نیست و همه بیمارستان های دولتی این مشکل را دارند.

  • ناشناس
    1

    چیزی که ارزونه تو این مملکت جون ادمه

    نظرات شما -
    • ارزون نیست
      1

      مفته مفت!!!
      اگر ارزون بود خوب بود،اصلا ارزش نداره،میکشن و میگن عمرش به سر امده بود یا میگن محارب بود
      تمام

    • ح.ن
      0

      به15:23دوست عزیز 44ساله جون موجودی به نام انسان ارزشی نداره

    • ناشناس
      1

      ارزان باشد یا گران جانی گرفته شد وخانواده ای عزا دار،، صد درصد پدر نوزاد طاهری معتاد داشته که از افتخارات ایران همین موضوع است که اعتیاد بیداد میکند ولی کادر زایمان باید مجازات سخت بشوند تا عبرت شود طبق روال ایران بیمارستان بزرگتری به رییس بر کنار شده می دهند

  • ناشناس
    2

    بله حتماً باید نوزاد پسر از بین می‌رفت تا بفهمید در زایشگاه ها چه به سر زنان بیچاره و نوزادانشان می‌آید
    من که بچه دومم با بی ادبی و سهل‌انگاری و بی‌خیالی پزشک و ماما مواجه شدم
    فقط خواست خدا بود که بچه ام از کمر ناقص نشد

    نظرات شما -
    • توضیح
      0

      لااقل توضیح میدادید😐😢

  • 🐜
    0

    ب کدامین گناه یک نوزاددربیمارستان کشته شد نمایندگان ودولتی هامقصرند

  • ناشناس
    0

    از دادستان محترم کل کشور خواهشمندیم به قضیه ورود کنند
    واقعا چرااااااا ؟
    مگه اون مادر و پدر مظلوم دیگه روبه راه و آدم سابق میشن ؟؟

    نظرات شما -
    • ازاد
      2

      گوشکوب!!!ما هیچ مسئول محترمی نداریم،،یادت باشه ساندیسی

    • ناشناس
      1

      چشم حتما!!! منتظرند مردم بخوان تا اجرا کنند

    • ناشناس
      1

      چراازدادستان کمک میخوای به نماینده های مجلس بگید که سهمیه های مجانی دادن برا کنکور وهرچی بیسواده رفت دانشگاه (مخصوصا سهمیه 5درصد)اون زمان که قانون سهمیه ها تصویب میشد عده ای عاقل گفتند به جای سهمیه معلم خصوصی مدرسه عالی براشون تدارک ببینید دریک میدان رقابتی تو کنکور شرکت کنن حالا نتیجه اش شده بازی با جان مردم کاش بالای تابلو کادر درمانی میگفتند باسهمیه قبول شده یا نه تا ماهم تکلیف خودمون رو بدونیم

    • 0

      دادستان محترم فقط به مسئله حجاب ورود می‌کنند. باقی مسائل دایورت شده

  • بیرانوند
    7

    شهرستانی مخصوصا لر ،دربیمارستان های طهران به چشم اتباع غیرمجاز نگاه میشود.
    خاک برسر بی عرضه وکلا خرم اباد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      بیخیال بابا مگه از یک کره دیگه اومدی اینقدر دیگه شورش نکن

    • 1

      چرا اول گفتن مرده شاید به اتفاقی افتاده بود

    • به ادمک
      0

      خوب مرده بوده
      میگن چرا احیا نکردن؟باید عملیات احیا رو انجام میدادن ولی ندادن و بردن انداختنش تو سرد خونه
      مشکل اینه،از سر گذروندن
      عملیات احیا خیلی راحته ولی نکردن اینکارو

  • ناشناس
    1

    منم به خاطر اینکه بچه ششم بودتوجه نکردندوبعدازدردکشیدنهام بچه توراهروبدنیاآمدیه کارگرنظافتچی اومد دست منوکشیدببره اتاق زایمان که مریضاگفتندبچه روجمع کنیدکجامیبریدش باچادرولباس خودم زمین راتمیزکردفحش میدادنه لباسی نه دارویی،حتی بچه موتمیزنکردندفقط یه دخترنافش رابریدباهمان بلوزاضافه که داشتم بچه روپیچوندگذاشت بغلم توی تخت کثیف،صبح همسرم امد۱۵هزارتومن گرفتن تامرخصم کردن،بیمارستان سجادشهریار۱۳/۴/۱۳۷۵

    نظرات شما -
    • بیمارستان پلایی
      2

      آخ آخ😞😞😞😞
      من خجالت کشیدم جای اون بیشرفا
      کاش من بودم بیمارستانو آتیش میزدم
      البته از این ولایی ها بیش از این توقع نداشته باشید
      جون ارزشی نداره واسشون بی همه چیزا

    • اعدام
      1

      باید تموم‌کادر درمان و رییس بیمارستان اعدام شوند
      محارب اینها هستند
      برکناری؟؟؟
      یه بچه رو در حدمرگ عذاب دادن
      از شکم گرم مادر

    • ناشناس
      1

      پناه بر خدا! کاری می کنند مردم دوباره به همون قابله های خونگی رو بیارن!

    • ناشناس
      9

      یاخدا ششم؟؟ یا وضعیت مالیت خیلی خوبه یا خیلی بی خیالی

    • ب ناشناس۲۲۰۲
      1

      تعجب نکنید وبخداوندمتعال شک نکنید همان بچه به لطفاً خدا مهندس برق الکترونیک است خداراشکرسختی هابایدکشید تابه آرامش نسبی رسید

    • ناشناس
      3

      درودبرشما مادرایرانی که بافداکاری وازخودگذشتگی فرزندانت به سروسامان رساندی دراین کشوربی دروپیکر آفرین برشیرزنان خانه دارایران زمین

  • ایمان
    0

    همه این مشکلات تقصیر آمریکای جنایت کاره که ما را تحریم ظالمانه کرده که مسئولین ما بی کفایت هستند..
    والا به خدا ..دروغم چیه...

    نظرات شما -
    • 1

      توهم گفتن را از اونا یاد گرفتن بجای ساخت ایفون

  • کوروش کبیر
    2

    به همین راحتی یک نوزاد بی گناه کشته میشه! واقعا جای تاسف داره، حالا بچه خود رئیس بیمارستان بود این رفتار رو باهاش میکردن آیا؟
    احتمالا یه شغل بالاتری منصوب خواهد شد ریاست بیمارستان

  • الف
    1

    بدترین بیمارستان شهریار همین سجاد است بعدش هم بیمارستان نور که فقط پول می گیرند ...

  • ناشناس
    2

    نتیجه مشاور فرویدیسمه همه جا متوهم می گن حق ندارن به زور نوزاد را سردخانه بیاندازند

  • ناشناس
    1

    یک مادر هفت ماه یا نه ماه، بارداری رو تحمل میکند و بعد ......
    چه رنجی است زندگی کردن در کشوری که ناکارآمدی مسئولانش سربه فلک میکشد

  • هفت لنگ بختیاری
    5

    جاده شهریار ادران رو اسافلت کنید

  • 0

    خدا نکنه روز تعطیل باشه و تو قرار باشه بری بیمارستان.هیچ متخصصی پیداش نیست.
    بعد جالبه مصاحبه میکنن که درآمد و حق ویزیتشان با تورم یکسان همتراز بالا نمیره

  • ناشناس
    0

    توف به زات کثیفتون

  • ناشناس
    0

    اصلا نگران نباشید
    می رن یه دادگاه نظام پزسکی که قاضیش یه پزشکه
    همشون هم طرف همکاراشون رو می گیرن
    مدارک جعلی هم که تو بیمارستان درست می کنن
    اگه بابای بچه رو نندازن رندان صلوات

  • ناشناس
    0

    جرم تو این سطح باید وزیر برکنار بشه
    ا

  • راضیه
    0

    وای خدای من چقدر دردناک

  • ناشناس
    0

    همش می گن حقوق پایینه نه تعهد کاری وجود داره در تمام دستگاهها هم همینه بعضی ها تو خونه بمونن و حقوقشون رو سرماه بدن به نفع کشوره چون کارایی ندارن هزینه اینترنت و تلفن و اضافه کار و ....هم تحمیل نمی کنن

  • ناشناس
    1

    چرا رئیس رو برکنار کردن
    دقت کنن هر کس رو استخدام بیارستان نکنن

  • عبب
    0

    پزشکان سهمیه ای بیسواد

  • مهدی
    0

    تف به ذات پلیدشون،، فقط بلدن پول بگیرن،، خدا لعنتتون کنه،، کافران سنگدل

  • عبدالمجیدفتحی
    2

    ایا این بی‌تفاوتی و اهمال در وظایف هم تقصیر دولت است ؟ کمی عادلانه فکر کنیم خود ما ملت بیش از همه در حل نشدن مشکلات کشور سهم داریم کارمنداروپایی وقتی سر کارش حاضر میشودبه خود می‌گوید من پول ۸ ساعت کار مفید از دولت دریافت میکنم و باید عین انرا برای خدمت به کشورم انجام دهد ولی کارمن ایرانی صبح اول به دکه روزنامه فروشی مراجعه و پس از خرید روزنامه و جدول اداره تشریف می‌برد این اختلاف فرهنگی باعث عقب ماندگی کشور است نه هیچ چیز دیگر

  • ناشناس
    0

    قتل عمد است و باید مسببین محاکمه شوند

  • ناشناس
    1

    فقط یک انسان میتونه بگه خداوند به پدر و مادرش صبر و تحمل بدهد و به کسی که باعث این رنج بزرگ به اونها شده است یک انتقام سخت بده
    البته دیگه خدا هم به این مملکت کاری نداره چون دیگه خسته شده

  • ناشناس
    0

    پرستار و پزشک و سر پرستار و ریس بیمارستان کل عمر از شغل پزشکی محروم بشوند و فرد مسؤل این قتل پیدا بشود و قصاص بشود

  • ناشناس
    0

    همه سهمیه ای سرکارند وقتی کشوری متخصصان به اروپا میرند میمونه بیسوادانی که با سهمیه رشته های علوم پزشکی قبول شدن معلوم چه بر سر مملکت میاد

  • یاسر
    0

    نتیجه تولید پزشکان و پرستاران سهمیه ای بیسواد که ضمن اینکه بیماران را یاری نمیکنند بلای جان انها نیز میشوند راستی پزشکان تولیدی پولی که با پرداخت هزینه مدرک مئگیرند از دانشگاههای پولی فراموش کردم

  • ناشناس
    1

    انتقام برای این پدر محفوظ هست.

  • ناشناس
    0

    همه بیمارستان های دولتی اینجوری به صاحبه ...همشون مفت مفت با سهمیه اومدن بالا الان شدن بلا جون مردم....

  • من
    0

    خبر فوری لطفا در تمام تیترها بخش نظر مردمی را بزار .چرا اینکار را نمیکنی.رسانه نباید اینجوری باشه .

  • ناشناس
    0

    طفل معصوم چقدر زجر کشیده تو سرما...گرسنه....
    آی خدا چقدر سخته زندگی جایی که آدمیت مرده

  • ناشناس
    1

    کاش منم اشتباهی میکشتن والا بعد ۳۵ سال زندگی با ی درآمد مزخرف و تورم قدرت خرید درست و درمون برا خونوادمو ندارم هرکه تو ایران ب دنیا بیاد همون اول مرده خودش خبر نداره

  • ناشناس
    0

    حالا بدتر از این بیمارستان کوثر کرج است ...
    کادر غیر متخصص و ناشی که فقط جواب سر بالا میدن و مریض و همراهش را سردرگم و ملاقات می کنند و حداقل توجه و امکانات به مریض ارائه نمی دهند!!! کسی هم نیست رسیدگی کنه و خودشان هم میگن به ما امکانات و هزینه نمیدن !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها