نشر اکاذیب برای ترور شخصیت بدلیل خصومت شخصی

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و نشر اکاذیب در فضای سایبری برای تخریب جایگاه اجتماعی شهروند مشهدی داد.

نشر اکاذیب برای ترور شخصیت بدلیل خصومت شخصی

سرهنگ علی اکبرقرائی پور، درتشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی و مطرح نمودن شکایتی مبنی بر اینکه مطالبی کذب و به دور از واقعیت بر علیه وی در فضای سایبری و صفحه اینستاگرام با دسترسی باز منتشر شده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به اینکه صفحه مورد‌نظر با انتشار اخبار دروغ موجب تشویش اذهان در محل کار وی شده بود، کارشناسان پلیس فتا طی اقداماتی فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی کنند و پس از هماهنگی قضایی متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی در ادامه افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد ولی با مشاهده مدارک و مستندات موجود در پرونده صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار کرد و انگیزه خود را خصومت قبلی و انتقام گیری از شاکی بدلیل برخورد نامناسب با پدرمرحومش در زمان همه گیری کرونا عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ضمن توصیه به رعایت اخلاق در فضای سایبری و به خصوص شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: کاربران در فضای سایبری باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی، شک، انتقام جویی، سرگرمی و... برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره گیری  096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها