دوباره غافلگیر شدیم! / سیل، مرگ شهروندان و بهانه‌ های دولتمردان! / سازمان مدیریت بحران و هواشناسی تعطیل‌اند؟

به گفته صاحبنظران، مرگ و مفقود شدن بسیاری از شهروندان در سیل های اخیر همزمان با بهانه های دولتمردان و سازمان های مربوطه نسبت به عدم اقدام لازم در مدیریت بحران و هشدار ندادن به شهروندان پیش از واقعه، قابل پذیرش نیست.

دوباره غافلگیر شدیم! / سیل، مرگ شهروندان و بهانه‌ های دولتمردان! / سازمان مدیریت بحران و هواشناسی تعطیل‌اند؟

سیل فراگیر، ۲۷ استان کشور را دربرگرفته و اما مسئولان فقط با عکس گرفتن در میانه سیلات و لباس‌های گِلی خودی نشان می‌دهند؛ بدون آنکه پاسخگوی چرایی بحران باشند!

دکتر فریبرز ناطقی الهی استاد مدیریت بحران در این‌باره معتقد است: «در حالی شاهد مرگ و مفقودی بسیاری از شهروندان هستیم که ما کارشناسان قبل از سازمان هواشناسی چنین وضعیت جوی ای را هشدار داده بودیم و بهانه های مدیران و دولتمردان در این خسارت های پیش آمده، پذیرفتنی نیست.»

وی افزود: « این در حالی است که سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور وظیفه داشتند به شهروندان در موارد سیل در یزد، زاهدان، فیروزکوه، طالقان و امامزاده داودد و دیگر موارد خیلی زودتر هشدار دهند و متاسفانه انگار این سازمان ها در تعطیلی به سر می برند که حتی هیچ اقدامی برای مدیریت وضعیت بحران پیش از واقعه انجام ندادند.»

لازم به ذکر است دکتر فریبرز ناطقی،استاد مدیریت بحران، نخستین فردی بود که طی یادداشتی با عنوان «مون سون» خطرناک در راه ایران، نسبت به وضعیت بحرانی و خطر شدید جوی «مون سون» در کشور هشدار داده بود.

همچنین دکتر مهدی زارع، عضو فرهنگستان علوم ایران نیز یکشنبه 2 مرداد طی یادداشتی با عنوان هشدار برای ریسک سیلاب نسبت به حوادث احتمالی هشدار داده بود.

متاسفانه کاملا روشن است که مسئولان و مدیران نهادهای مربوطه، هشدارهای کارشناسان و متخصصان امر در مسائل مختلف را جدی نمی گیرند.

مرگ شهروندان و بهانه‌های دولتمردارن؛ سازمان مدیریت بحران و هواشناسی تعطیل‌اند؟

بارش باران‌های شدید و به راه افتادن سیل در ایران همچنان بسیاری از جاده‌های کشور را مسدود نگه داشته و خسارات فراوانی را هم به بار آورده است. همچنین بر اساس اعلام مقام‌های رسمی آمار جان باختگان این سیل در سراسر کشور در حال افزایش است و تاکنون مرگ دست‌کم ۲۷ نفر تایید شده است. 

در تازه‌ترین مورد، فرماندار چالوس از فوت سه نفر در این شهرستان در اثر وقوع سیلاب خبر داده است. علی قاسمی، در گفتگو با خبرگزاری ایسنا ضمن اعلام این مطلب اضافه کرده که کار امداد و نجات با دشواری در حال انجام است و دسترسی به برخی از روستاهای این شهرستان امکانپذیر نیست. 

در همین راستا، مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده‌باش کامل این سازمان برای وقوع سیل و آبگرفتگی احتمالی در ۲۱ استان ایران خبر داده است. او همچنین اعلام کرده که در مجموع در ۱۷ استان کشور سیل و آبگرفتگی مشاهده شده است. در برخی از شهرها هم گزارش‌هایی از رانش زمین منتشر شده است. 

ولیپور در گفتگو با خبرگزاری ایسنا تاکید کرده که با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، تا روز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه احتمال وقوع بارش‌های شدید و رگباری در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان،  کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، مرکزی و خراسان شمالی وجود دارد. 

این مقام دولتی همچنین اضافه کرده که احتمال جاری شدن سیل و سیلاب نیز پیش‌بینی شده است. 

احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرده که تعدادی از جاده‌های اصلی از جمله آزادراه تهران - شمال، جاده چالوس، جاده هزار در استان‌های تهران و مازنداران و جاده شهداد - نهبندان، ریگان- ایرانشهر و همچنین زاهدان -میرجاوه در استان سیستان بلوچستان مسدود هستند. بر اساس اعلام این مقام پلیس همچنین جاده سولقان به امامزاده داوود هم تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود . 

در همین حال وقوع سیل در روزهای اخیر در استان مازندران باعث مسدود شدن جاده‌های هراز و کندوان در این استان شده است. حسینعلی محمدی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران این استان در گفتگو با رسانه‌های محلی  تاکید کرده که بارش‌های رگباری منجر به بروز آبگرفتگی مسیل‌ها و تجمع سیلاب در مناطقی از استان مازنداران شده است. او ضمن درخواست از مردم برای رعایت نکات ایمنی تاکید کرد که مشخص نیست مسدود بودن جاده‌های این استان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

محسن منصوری، استاندار تهران هم ضمن اشاره به پیش‌بینی‌ها در خصوص ادامه بارش‌ها اعلام کرده که همچنان خطر جاری شدن سیل در بخش‌های شمالی این استان وجود دارد اما مردم بدون توجه به این هشدارها همچنان به سمت فیروزکوه حرکت می‌کنند. منصوری همچنین تایید کرده که در فیروزکوه تاکنون ۹ نفر در اثر جاری شدن سیل کشته و ۱۶ نفر نیز مفقود شده‌اند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران هم از کشف سه جنازه در حوزه پایین دست رودخانه کن خبر داده است. این در حالیست که تعداد قربانیان سیل در امامزاده داوود در منطقه کن تهران هم به ۸ نفر افزایش یافته و ۱۹ نفر هم همچنان مفقود هستند. 

امید محترمی، مدیر کل بحران استان مرکزی هم از جان باختن یک نفر در پی جاری شدن سیل در این استان خبر داده است. این در حالیست که دست‌کم ۳ نفر دیگر هم در این استان مصدوم شده‌اند.

عملکرد سازمان مدیریت بحران در حوادثی اینچنینی چگونه است و میلیاردها تومان بودجه این سازمان کجا هزینه می‌شود که ما همواره در برابر بحران غافلگیر می‌شویم؟

در استان فارس هم ستاد مدیریت بحران شهرستان کوه‌چنار طی اطلاعیه‌ای خواستار تخلیه فوری روستاهای در معرض سیل در حوالی این شهرستان شده‌است. رئیس اورژانس این استان هم از غرق شدن یک کودک ۷ ساله در سیلاب شهرستان کوار خبر داده است. 

بارش‌های شدید باران در دیگر استان‌های کشورمان هم مشکلات و خسارت‌های فراوانی را به بار آورده است. عباس شرفی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه در پی بارندگی‌های روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به راه‌های ارتباطی این استان خسارت وارده شده تاکید کرد که چندین جاده از جمله راه اصلی بندر خمیر به بندر لنگه بر اثر طغیان رودخانه و همچنین جاده جاسک به بشاگرد مسدود شده است.

این مقام محلی تاکید کرده علاوه بر این ۴۰ راه روستایی در شهرستان‌های میناب، بشاگرد، جاسک، حاجی آباد و بندرعباس همچنان در این استان بسته هستند.

پیش‌بینی‌های هواشناسی از ادامه داشتن بارندگی‌های شدید در استان‌های مختلف کشور حکایت دارد و نهاد‌های مسئول از مردم خواسته‌اند با توجه به هشدارهای صادر شده، تا حد امکان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و به مناطق خطرناک نزدیک نشوند.

با این همه، هنوز این سوال مطرح است که عملکرد سازمان مدیریت بحران در حوادثی اینچنینی چگونه است و میلیاردها تومان بودجه این سازمان کجا هزینه می‌شود که ما همواره در برابر بحران غافلگیر می‌شویم؟

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 68
  • ناشناس
    0

    علاوه بر اینکه در موقع حوادث طبیعی و غیرطبیعی مسؤولین مربوطه در خواب خرگوشی به سر می برند متأسفانه برخی مردم نیز بی مبالاتی نموده و به هشدارهای سازمان هواشناسی توجهی نمی کنند و در موقع بروز حوادث به جای اینکه در مکانهای امنی بمانند راهی جاده ها و نقاط پر حادثه خیز می شوند!

    نظرات شما -
    • علیرضا
      2

      دقیقا درسته... از طرف دیگه دو هفته است سازمان هواشناسی داره میگه قراره سیل بیاد مردم باید گوش بدن دیگه جایی که رودخونه است نرن سمتش. وقتی مردم گوش نمیدن سیل رو دست کم میگیرن دیگه کی باید کمکشون کنه؟

    • ناشناس
      3

      مردم اینقدر از مسولین و صدا سیما دروغ شنیده اند یه بار هم راست بگویند کسی باور نمیکند انصافا اطلاع رسانی شد ولی کسی اعتماد نکرد

  • ناشناس
    0

    غافلگیری نبود، بارها اخبار گفت وقوع سیل، منتهی لااقل از سی سال پیش، شهرداریها مملو از خاینان و مفسدانیرشد که پارتی و مدرکفروشی وارد شدند و شوراها هم پر از نماینده با پول رای خریدن یعنی دموکراسی قلابی که مناسب ایران نبودو خود مردم(ویلاسازها و صابکارهای اماکن تفریحی بی توجهی کرذند، نواحی خطرناک ساخت و ساز کرذند، وگرنه اگر این تغییزات اقلیمی منجر به استقرار همیشگی مانسون شوذ ان شاءاللع، داخل ایران و کویرهای ایران تبدیل به استپهای اوراسیای ذپم میشود

    نظرات شما -
    • 1

      گفته های ایشان درست است...علمی است

  • ناشناس
    1

    غافلگیری نبود، بارها اخبار گفت وقوع سیل، منتهی لااقل از سی سال پیش، شهرداریها مملو از خاینان و مفسدانیرشد که پارتی و مدرکفروشی وارد شدند و شوراها هم پر از نماینده با پول رای خریدن یعنی دموکراسی قلابی که مناسب ایران نبودو خود مردم(ویلاسازها و صابکارهای اماکن تفریحی بی توجهی کرذند، نواحی خطرناک ساخت و ساز کرذند، وگرنه اگر این تغییزات اقلیمی منجر به استقرار همیشگی مانسون شوذ ان شاءاللع، داخل ایران و کویرهای ایران تبدیل به استپهای اوراسیای دوم و مستعد چراگاه و کشاورزی بخصوص دیم میشود

  • ناشناس
    5

    دنیا را آب ببره بی مسعولین بی سواد را خواب

  • خدایا کمک کن
    3

    خدایا کمک کن

    نظرات شما -
    • 2

      خدا به ما عقل داده...وقتی انداختیمش دور از خدا انتظار چه کمکی داری!!!

    • بادمک
      1

      دقیقاً

  • موسوی
    5

    مهم مسولین هستن که جونشون در امان هس،، مردم فدایی این مسولین پرتلاش و دلسوز،،،، حبف هستن غرق شن این مسولین جان بر کف،،،،

  • ناشناس
    1

    آقا به خدا فیزیک اتمی نیست...کنترل سیل خیلی ساده س...درختکاری، عدم صدور مجوز ساخت و ساز در مسیر آب و ساخت مخزنهای مهار و استفاده از آب سیل...بعضی کشورها سالهاست این کار را انجام می دهند...کمی غیرت و دلسوزی برای وطن و مردم می خواهد که در مسوولان ما ظاهرن خشکیده است... آخه این چه جور ستاد مدیریت بحران است که تا حالا حتا یک بحران محیط زیستی رو مدیریت نکرده؟ میلیاردها تومان بودجه می گیرند که بعد از وقوع بلایا به ما هشدار بدهند!!! سیستان بلوچستان تشنه آب است...اگر مدیریت ذخیره آب بود این سیل برای این استان و یزد و غیره نعمت خداوندی می شد نه بلا

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      13

      تو میگی درختکاری با کدوم پول؟حسن نصرالله واجب تر هست یا درختکاری؟یه کم انصاف داشته باش.

    • بناشناس
      1

      اینهایی که گفتید ازکسانی برمی آید که دلسوزایران وایرانی باشند وفاسدودروغگو وتوجیه کن نباشند

    • ناشناس
      0

      در مدینه فاضله چرا می برد و میشوراندهمه چیز را؟ یا 100 سال قبل؟ تویی که گفتی نصر الله برو دنبال حرف های خاله زنکی دیگری باش

  • ناشناس
    21

    خودت را مسخره کن یک هفته هست همه خبر دارن چه خبر میشود در ضمن قرار هم نیست افراد مامور همه جا باشند وقتی این همه جا سیل آمده

  • فریبرز
    4

    دولتمردان خوابند ؟؟؟ این چه حرفیه ؟کاملا بیدارند و هوشیار ،آقای رئیسی ،تمام کابینه دولت و مجلس محترم بصورت ۲۴ ساعته هوشیارند هرکجا تار مویی از بانویی بیرون باشد سریعا و بدون فوت وقت اقدامات لازم را مبذول میفرمایند . لطفا قدرشناس باشیم

  • احمدی
    4

    فایده نداره چون منتشر نمی کنید همانگونه که حاکمیت باد آورده به دست این حکومت رسید در طی بیش از چهل سال هیچ برنامه ای نداشته اند و از این به بعد هم هیچ برنامه ای ندارند اگر انسان باشند و ایرانی کار را به دست افراد کاردان می سپارند

  • ناشناس
    17

    خداییش چرا انقدر دروغ میگید و همش دنبال این هستین ذهن مردم را خراب کنید دیگه مسئولین بدبخت و هواشناسی چه جوری باید بگند و اعلام کنند تا هم شما هم مردم رعایت کنند وقتی مردم برای فیلم گرفتن میرند یه قدمی جریان سیل می ایستن والا من با اینکه بارندگی اصلا نداریم اینجا پنجشنبه سر کار نرفتم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ازنظرامثال توهمه دروغگوومقصرند.بجزبااصطلاح مسولین

  • ناشناس
    0

    آقا این آب برای ایران تشنه ما نعمت است...منتها چون مدیریت نیست تبدیل به بلا میشه...اگر ما طریق خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

    نظرات شما -
    • .
      5

      مهندس سیل اومده فاتح محصولات رو خونده بعدش هم میره خارج از شهر ی جای دور میایسته کجاش نعمته الان؟؟

      فکر نمیکنی خدا داره اعمالمون رو به خودمون بر میگردونه و این سیل ها بلاست؟؟؟

    • بناشناس
      3

      سکوت وبیتفاوتی ما به وضعیت موجوددرطی بیش از۴دهه بیشترازبی خِرَدیمان است

    • 5

      عامل این قبیل حوادث و مصیبت وبدبختی که ۴۳سال گریبانمان راگرفته بیکفایتی وفسادسیستم است بیخودبخدا نسبت ندهیم

  • دیوید
    3

    ماهواره ها را تماشا کنید، نتیجه اش می‌شود بی خبری از اخبار هواشناسی و هشدارهای این سازمان، مسئولین خوش نشین ،کیش نشین، که لباسشان را هم گلی نکردند.

    نظرات شما -
    • متفاوت
      1

      از15روز پیش این سامانه و درصد بارندگی ان روی سایت هواشناسی یاهو زده بود.

  • پیشگو
    7

    اگه دقت میکردید هشدار داده شده بود

  • سیف
    13

    قصد حمایت از مدیریت بحران و...هیچکس‌رو ندارم، ولی این بدبختا که چند روزه دارن صبح و ظهر و شب دارن هشدار میدن دیگه باید جیکار کنند؟؟!!!!

  • ناشناس
    13

    با اینکه از عملکرد دولت درزمینه اقتصاد ناراضی هستم اما با شما درباره سیل موافق نیستم هرجا سیل بوده مسولین رفتند واقدام کردند لاقل خودشون به اب وگل زدند دولت روحانی که دوست نداشت کفشش کثیف بشود وقع سیل درهمه کشورها خسارت داره تلفات داره مقصر دولت نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بله رفتن و برای عکس خودشون رو به گل زدن...اخه کسی که به فکرش نمیرسه یه جفت چکمه با خودش ببره چطور میشه توقع داشت مملکت رو اداره کنه

  • M
    5

    خبر فوری بازن که طبق معمول حرف مفت زری.پیامک،تاکید مرتب در صدا و سیما و....دیگه باید چطوری اطلاع رسانی کنن.پلیس بدبخت هم که بخواد از تردد جلوگیری کنه تا دو ماه من مارو میخورید که با مردم بد برخورد شد.

    نظرات شما -
    • سیل بند
      6

      آخه فیلسوف کسی که اخبار صدا و سیما نگاه نمیکنه وظیفه دولت اطلاع‌ رسانی در حد گسترده هست مثلا تلگرام و یوتیوپ که همه مسئولان خودشون توش فعالند نه صدا و سیما .

    • 0

      تمام خبرگزاری ها توی اکانت های تلگرام و یوتیوبشون خبر سیل رو کار کردن پیامک هشدار سیل هم به تمام گوشی ها فرستاده شد دیگه خداوکیلی ایراد بنی اسرائیلی نگیرید سازمان هواشناسی خداوکیلی توی این مورد عالی کار کرد

    • 0

      در ضمن این دیگه مشکل دولت نیست که صدا و سیما رو کسی نگاه نمیکنه خبرگزاری رسمی دولت صدا و سیماست پس باید اخبارش رو درون اون منتشر کنه نه سایر خبرگزاری ها یا شبکه هایی که فیلتر شدن

    • به سیل بند
      0

      قرصاتو مرتب بخور خوب میشی

  • متفاوت
    0

    ⛈️⚡هواشناسی راچگونه تحلیل وچگونه با این تحلیلها مواجهه وبرخورد بکنیم..✅ایستگاههای هواشناسی در مناطق مختلف معمولا داده های جوی شامل میزان و جهت وزش باد،میزان رطوبت،درجه گرمی وسردی هوا ،میزان اندازه بارش در زمان بارندگی وجزئیات مربوطه را در منطقه خود به مراکز استانها و سپس به مرکزکل هواشناسی کشوری و سپس به مرکز هواشناسی جهانی بطور مرتب انتقال میدهند.ایستگاههای ماهواره ای هم حرکت  ومسیر ابرها ، میزان رطوبت و جزئیات را به مرکز جهانی مخابره میکنند.براساس این داده ها متخصصان مرکز تحلیلهای هواشناسی این داده ها را روی سایتهای هواشناسی قرارمیدهند.✅اما نکته حائزاهمیت این است که هیچکس بطور دقیق نمیتواند داده های هواشناسی را بصورت دقیق دریک نقطه جغرافیایی پیش بینی بکندچون مسیر ابرها ومیزان بارش انها به چند عامل مانند وزش وچرخش باد ومیزان دمای هوای هر نقطه  بستگی دارد . اما مواردمهمی هستند  که دراین داده ها  ما  باید همیشه انها را مدنظر قرار بدهیم.✅1_وقتی حرکت ابرهایی در منطقه موردنظر ما درحال عبور است باید احتمال وقوع بارندگی،سیل،رعدوبرق و نامساعدشدن اوضاع جوی را ولو یک درصدهم که باشد درکارهای خود مدنظر قراربدهیم.✅2_ابرهایی که توسط هواشناسی  درحال گذر از یک منطقه ازچند روزقبل پیش بینی واعلام میشوند قطعا بوسیله وزش باد و میزان دمای اطراف ممکن است ازهم پراکند شوند وبارانی درپی نداشته باشند یا برعکس روی هم متراکم شوند و بارشهای شدیدی رارقم بزنند ، بنابراین ماهمیشه  باید احتمال دوم راهمیشه در نظر بگیریم تا درمواقع ضروری به مشکل نخوریم.✅3_کوه ها و مناطق طبیعت قبلا درطول سالیان سال قطعا دچار چنین جریانات جوی شده اند ومسیرهای خروجی وسرازیر شدن سیلاب ها درطبیعت کاملا مشخص میباشند بنابراین در مدخل واطراف این مسیرها هرچندکه سالیان سال هم دچارخشکسالی شده باشند مطمئنا جای مناسبی برای احداث و زندگی نیست مگر مسیر سیلابها را بتوان تغییر داد چون  روی پدیده های جوی به هیچ عنوان نمیشود حساب کرد و هر لحظه ممکن است اوضاع جوی تحت شرایطی تغییرکند و بارندگی شده که حتما باید بدانیم که اب این مناطق درهنگام بارندگی راه دیگری برای خروج ندارد.✅4_هیچوقت گفته های هواشناسی را به تمسخر نگیریم چون انها فقط به وظیفه خود مسیر ابرها و انچه رابراساس مطالعات وحدسیات خود میدانند رامشخص میکنند وتحلیلها  به هوش وذکاوت وتجربیات خود مابستگی دارد که چگونه انها را درموقعیت خود تفسیر بکنیم.🦜🦜🦜کلام اخر اینکه حادثه هیچوقت خبر نمیکنداما همیشه پیشگیری بهتر ازدرمان بوده است.🌹🌹🌹موفق باشید و از بلایا دور.

  • ناشناس
    0

    حقوق های بالا و بیکار گشتن

  • ناشناس
    2

    دولت دولت باید جلو سیل بگیرد تا تلفات تو ایران نداشته باشیم اگر نتواند جلو سیل را بگیرد اگر امریکا حمله کند به ایران چه جوری جلو اتش و تاتگ می خواهد بگیرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اینهافقط باشعارهای پوچ ودروغ وعوامفریبانه وفوق شیادی کارشان راپیش برده وازهمه مهمترهمه افکاروکردارشان رابانام دین خدا تفسیروتوجیه میکنند

  • ناشناس
    2

    دولت باید جلو سیل بگیرد

  • ناشناس
    0

    سازمان مدیریت بحران کشور حالا جزئی از دستگاه پرحجم و دراز مدیریت بحران زده کشور مثلا انقلابی دینمدار مردمسالار است.واقعیت این است که در مدیریت غرقه در بحران فراگیر تاریخی موجود ,یک سازمان به نام مدیریت بحران در واقع بارکردن هزینه زیادی بر دوش جامعه به فلاکت کشیده شده از سوی بحران افرینان است.تلفات سیلها محدود به کسانی نیست که ازساحل رودخانه به سیلاب افتاده اند.خانه ها ,امامزاده ,مغازه ها و بناها گرفتار سیل شده اند .یعنی بحران در محل ساخت و چگونگی ساخت این بناها ,یعنی در شهرسازی و مسکن سازی است.فساد حاکم بر دستگاههای حکومتی سبب شده است که عوامل اداری مربوط در قبال پول و رابطه چشم بر بناکردن در گذر گاه سیل ببندندو خود هم کاری در پیش بینی سیل و ایجاد راه بی مانع برای عبور امن اب باران و سیل نکرده اند.بزرگترین اخطار دهنده در این خصوص ,همان شکل منطقه ساخت و سکونت است که به صدای بلند می گوید راه گذر سیل و اب است.وقتی به ان اخطار نیرومند توجه نشود ,اخطار یک هواشناس و کارشناس تاثیر زیادی نخواهد داشت.نه حاکمان صدرنشین ما گوششان به اخطارهای تاریخ بدهکار است,نه عوامل پایین دست و خود مردم به بیم دادنهای جغرافیای محل زندگی مان.پس هنوز باید تاوان بدهیم!

  • ناشناس
    0

    بودجه 401 سازمان حوادث طبیعی 20میلیارد تومان است در حالی که 4نهاد مذهبی حوزه و جامعه المصطفی وستاد نماز جمعه و اون یکی 440میلیارد تومان بودجه گرفتند.وقتی اون مبلغ درشت معلوم نیست کجا مصرف میشه شماها توقع دارید مبلغ 20میلیارد تومان مشخص باشه کجا خرج میشه؟؟ خرج و مخارج فرزندخوانده های جمهوری اسلامی بماند ..مردم ایران لطفا انتظاراتتون رو پایین بیارید..اخوندها اخرت ما رو خیر میکنند دنیای فانی رو بیخیال بشید

  • ناشناس
    0

    سیستم هو اشنایی ایران قدیمه شده دستگاها جوابگوی پیش بینی چنین حو ادثی را نداره این را یکی از کار شناسان هوا شناسی چند سال پیش عنوان کرده بود عوضش نگران نباشید آمریکا در منطقه ضعیف شده حزب‌الله لبنان حوثی‌ها و بشار اسد بر قرارند مسولین هم که در معرض سیل نیستند

  • مهرابی
    1

    دولت کلاس پنجم جدید فقط یک جمله یاد گرفته و ان هم این که همه ناکامی ها ، بی برنامگی ها ، گرانی ها و.... را به گردن بانیان وضع موجود موهومی می اندازد !؟ حساب کنید این همه تلفات اگر در دولت قبل بود صدا وسینای میلی اصولگرایان چه هیاهویی به راه می انداخت !؟ اما حالا که گرانی ها ده برابر شده وسیل هم اینچنین می گویند علت بانیان وضع موجود وتقدیر روزگار است !؟

  • واقعیت موجود
    3

    جنوب ایران و اماره فجیره و عجمان سیل بزرگتر از ایران آمده و شش نفر کشته داده ، سیل کاری نمیشه کرد شبیه باران آسیا اسا موجب جاری شدن آب روی زمین تنها کار کا دولتهای بتواند بکند اعلام وضعیت قرمز و اطلاع رسانی ، مخالف دولت هستم ولی انصاف داشته باشید

  • احمد
    0

    واقعا اصلا تو کشور ما مدیر مفهوم هم دارد ایا مدیریت در کشور ما فقط مسابقه بیشتر برای دزدی نیست ؟اگر نه چرا همه جا فشل است یک نفر پیدا شود محض رضای خدا ۴ تا مدیر معرفی کند که دزد نباشد وکارش را درست انجام دهد

  • ناشناس
    0

    مثل همیشه بندازید تقصیر امریکا و اسراییل و عربستان دست نقد است .

  • احمد
    0

    این آقای. ناشناس کی هستند که لحظه به لحظه نظرات و افاضات ایشان را درج میکنید و آن هم مثل افراد وابسته به حکومت چیزی هم می‌زنند و خزعبلات میگویند روزی چند تا ساندیس و ساندویچ میگیرند ؟

  • احمد
    0

    قابل توجه دوستانی که میگویند مسئولین اخطار دادند هفته پیش یک خبر از ناسا روی همه خبر گزاری بود که گفته بود ۲۰ استان ایران در معرض سیل است که همین مسئولین تا انجاییکه توانستن انکار کردند فقط جهت اطلاع گفتم هرانسانی تا وقتی اشتباه هاتش را نپذیرد همیشه دچار اشتباه خواهد شد

    نظرات شما -
    • 0

      جناب یک ماه پیش هم سازمان هواشناسی خود کشور هم پیام هشدار سیل رو صادر کرد و گفت باران های موسمی نزدیکن دو هفته پیش هم گفت سیل از این هفته میخواد شروع بشه و هشدار نارنجی صادر کرد من که ندیدم هیچ مسئولی یا کسی این مسئله رو انکار کنه شما که میگید انکار کردن میشه یک نمونه اش رو نام ببرید؟

  • خون جیگر
    1

    چرا شما نویسنده ها خودتان را گول می زنید این نظام در فکر پر کردن جیب‌های خودشان هستند و آدم های کاردان به بیرون از رینگ فرستاده شدن

  • ناشناس
    0

    این همه پیامک برای روز عید و تبریک و…میفرستید
    چی می‌شد
    حداقل یک پیامک هشدار سیل برای همه میفرستادید دیگه این همه جمعیت نمیرفت زیارت امام زاده داوود . خیلی‌ها هم اصلا تلویزیون نگاه نمیکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خدا وکیلی پیامک فرستاد من خودم ساکن این جام نمیشه دروغ گفت پیامک فرستادن هم از ستاد بحران فرستادن هم از فرمانداری ولی چیکار میشد کرد خونه و زندگی هامون رو چیکار میکردیم؟

  • ما ملتی همیشه غافلگیر هستیم
    2

    علت هر جه اتفاق می افتد تا هفت سال دیگر هم مربوط به دولت روحانی است.

  • یه بنده خدایی
    1

    اینا آتش به اختیار شده اند تا بکشند و بعضی ها آتش به اختیار تا بمیرند

  • ناشناس
    1

    بی غیرتا برای هر گرفتاری مردم یه بهانه درست می کنن

  • ایرانی
    1

    یک روش ارسال پیام به مسافران است. معمولا کسانی که قصد سفر را دارند فقط دستگاه ضبط وصوت را برای شنیدن روشن می‌کنند واز اخبار غافل می‌مانند ضمن آنکه رادیو ها با تغییر فرکانسها درجاده کار نمی‌کنند. ولی با ارسال پیام هشدار منطقه ای از طریق موبایل که مثل نقل ونبات دست مردمه می‌توان جان خیلی‌ها را نجات داد. البته باید گفت که تعیین دقیق وقوع بارندگی از این نوع بسیار تصادفی قدرت وشدت آن نامشخص است ودر زمان بسیار کوتاهی شکل‌گیری وبارش صورت می‌گیرد.

  • ناشناس
    3

    خدا وکیلی اگه سیل امام زاده داوود در یک مرکز مشروب سازی اتفاق می افتاد نظر علما چی میشد ولی امام زا ده داوود نتنها به مردم همجواری که به او ارادت داشتند کمک نکرد بلکه آب تا روضه منوره نیز نفوذ کرد و تبدیل به باتلاق کرد لطفا کسانیکه مخالف حرف منند من را ارشاد ‌‌کنند

    نظرات شما -
    • متفاوت
      1

      گناه گناه است عواقبش نه کاری به مشروب فروشی دارد ونه امام زاده منتهی کسی انقدر صداقت ندارد که بگوید ماست من ترشه.

    • 1

      محله امام زاده داود در دره واقع شده اولین باری هم نیست که اونجا سیل میاد این سومین سیل اون منطقه است ۶۸ سال پیش هم دقیقا همین زمان اونجا سیل اومده بود ۲۰۰۰ تا هم کشته داده بود جای اینکه بخوایید دائم از هم مچ گیری کنید یک بار هم که شده بیایید مسائل رو ریشه ای حل کنید تا این اتفاق برای بار چهارم نیفته

  • هستی وثوقیان
    0

    ایران ۴۱ سال است مسئول ندارد الان جانی دارد مفتخور دارد دزد دارد وطن فروش دارد بی کفایت دارد مغز قرون وسطی دارد فاسددارد بیمار روانی وجنسی دارد نادان پرمدعا دارد نبود دانش دارد دروغگو دارد خیانتکار دارد محلل به مسند رسیده دارد دزدناموس فروش دارد ملت شکنجه شده ۴۱ ساله دارد ملت بدبخت دارد داغ زندگی ساده بدل دارد آمدند وایران را کشتند با دین کشتند ننگ براین رسم وراهتان که جزتباهی هیچ نکردید

  • مدی
    0

    خداییش،یخوردشم تقصیر خریت بعضی هاست ..من خودم طبیعت گردم اخبار هواشناسی را گوش دادم حاشیه رود نرید..اما یه سری رفتن و مردن ..این از جهالته..اما سیل میاد داخل شهر ..این بخاطر بی کفایتی مسعولانه

  • خدا
    1

    خلایق هرچه لایق

  • یالثارات
    1

    اگر اون هزار میلیارد تومان رو صرف حوزه های علمیه کردند خرج ابخیزداری می کردند اینقدر خسارت بار نمی اومد تازه از اون طرف (بودجه های کلان حوزه ها)اون همه خرافات بین مردم رایج نمی شد

  • متین
    0

    اگر رودخانه ها رو لای روبی میکردن .کانال کشی می کردن هر شهری رو برای خودش این اب ها راه نمیفته توی شهر ..تمام دنیا این بارونها رو ذخیره سازی می کنن واسه روزهای بی ابی ....ما هم بر منبر میرویم میگویم دعا کنید و همه تقصیر ها رو گردن خدا میندازیم

  • ناشناس
    0

    من دارم خبرها میخونم دوراز انصاف هست دولت را مقصر بدونیم چند روز هست دارند هشدار میدهند بعدش سیل هست شدید هست

  • احمد
    0

    واقعا اگه کار به کاردان بسپارد همه مشکلات حل میشه من خودم چند روز پش رفتم اداره آبیاری شهرستان گلپایگان دیدم یک خانم که نخبه دانشگاهی بوده ورشته اش مدیریت آبیاری بوده داره قبض صادر می کنه و متاسفانه من با کمال تعجب می بینم همین شهرستان پایین دست رودخانه را تبدیل به زمین کشاورزی وتصرف کردند کسی هم نیست که نظارت کنه چون که هیچکس سر جایش نیست دیگر شهرها هم صد ودرصد همین رواله باید جایگاها با توجه به رشته در سطح کشور مشخص بشته در همه ارگانها تا ،شاهد منفعل شدن قشر جوان وتحصیل کردن نباشیم وشاهد انجام کارها توسط غیر متخصصین نباشیم البته اینها هم منفعلند چون انگیزه وتخصص ندارند..

  • هوالحق
    0

    برخی ها از حسادت به مسئولین می ترکند آخه تنبل بی شعور مسئول هم یکی مثل توست با این تفاوت وقتی تو زیر لحاف بو می کشیدی او تلاش می کرد در سوره ی یس آمده هیچ چیزی برای هیچ احدی نیست مگر به اندازه ای که تلاش کرده است(ما لیس للانسان الا ما سعی) باز هم تلاش نکنی بیشتر به گل فرو می روی خود دانی حسود هرگز نیاسود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها