استقرار ۱۰ کانکس و امدادرسانی به سیل زدگان راز و جرگلان

سیل پنجشنبه در شهرستان راز و جرگلان سبب تخریب ۳ منزل مسکونی در یکی از روستاها و همچنین قطع آب شرب اهالی روستا شد.

استقرار ۱۰ کانکس و امدادرسانی به سیل زدگان راز و جرگلان

بارش های روزهای پایانی فصل بهار در خراسان شمالی سبب خسارت به بخش کشاورزی شهرستان راز و جرگلان و همچنین تخریب چندین منزل مسکونی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه ۳ منزل در روستای تکله قوز شهرستان راز و جرگلان بر اثر جاری شدن سیل در این روستا تخریب شد، گفت: در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب در روستای تکله قوز رازوجرگلان بلافاصله تیم های عملیاتی امداد و نجات در سیلاب این شهرستان به منطقه حادثه اعزام شدند و نسبت به تخلیه سیلاب ها از منازل مسکونی اقدام کردند.

ابوالفضل محبان افزود: با توجه به تخریب ۳ منزل مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب، تیم های عملیاتی با برپایی چادر امدادی این خانواده ها را اسکان اضطراری دادند.

 وی ادامه داد: در حال حاضر ۳ تیم عملیاتی ۵ نفره با تجهیزات تخصصی در منطقه حادثه دیده مستقر بوده و در حال امدادرسانی هستند

استقرار ۱۰ کانکس در مناطق سیل زده

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام خراسان شمالی نیز گفت: ۱۰ کانکس برای اسکان خانواده‌های آسیب دیده از سیل روستای تکله قوز که منزل آن‌ها به طور کامل تخریب شده، مستقر خواهد شد.

محسن پولادی با اشاره به قطعی آب این منطقه، افزود: ۴ هزار عدد آب معدنی بین مردم توزیع شد.

وی همچنین از توزیع ۴۸۰ کنسرو و ۳۰ بسته معیشتی برای رفع بحران اولیه این منطقه خبر داد.

وی گفت: ۱۰ کانکس برای اسکان خانواده‌های آسیب دیده از سیل روستای تکله قوز که منزل آن‌ها به طور کامل تخریب شده، مستقر خواهد شد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری رازوجرگلان نیز از خسارت ۱۴ میلیاردی به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

احمد وحیدی اظهار کرد: سیل پنجشنبه شب ۱۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان مرزی خراسان شمالی خسارت زد که بیشترین آن در روستای تکله قوز بوده است.

وی افزود: ۷ راس دام سبک و سنگین نیز در روستاهای قره باطر، تکله قوز، بش دره و راستقان بر اثر این سیلاب تلف شدند.

وحیدی با اشاره به تخریب برخی منازل مسکونی و آبگرفتگی منازل، گفت: ۱۴ چادر نیز از شب گذشته در این مناطق نصب شده است و بین خانوارهای مستقر در چار بسته های معیشتی یکماهه نیز توزیع شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها