گرازهای وحشی به خلخال حمله کردند

گرازهای وحشی به باغ‌های خلخال هجوم آورده و خسارات مالی زیادی به روستاییان وارد کردند.

گرازهای وحشی به خلخال حمله کردند

بارندگی‌های بهار امسال، سست شدن زمین برای سهولت شخم زمین و تغذیه گرازها از ریشه گیاهان و درختان از جمله عوامل افزایش تعداد آمار حمله گرازهای وحشی به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه این شهرستان از سوی کشاورزان و باغداران خلخال اعلام شده است.

به گفته کشاورزان و باغداران خلخالی، گرازها شبانه حصار سیم خاردار و یا فنس‌های فلزی باغ‌ها را تخریب کرده و به محصولات گندم، جو، حبوبات و علوفه کشاورزان و باغداران خسارت زده اند.

آنها محل اختفا و استراحت روزانه این حیوانات وحشی را منطقه کرنو در شمال غربی شهر خلخال و حوالی محل دفن زباله‌ها اعلام کرده و می‌گویند :با آغاز شب حمله گرازهای وحشی به سمت مزارع و باغ‌ها آغاز شده و تا صبح ادامه می‌یابد.

شهروندان خلخالی معتقدند که ادامه فعالیت محل دفن زباله‌های شهر در مجاورت مناطق مسکونی و باغ‌های این منطقه از عوامل تجمع حیوانات وحشی از جمله گراز، گرگ، روباه، شغال، کفتار در منطقه کرنو و وارد کردن زیان به کشاورزان و باغداران می‌باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال روز دوشنبه در بازدید از محل تخریب شده باغ‌های میوه توسط گرازهای وحشی گفت: برای پیشگیری از حملات این حیوانات به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه چندین راهکار از جمله استفاده از میرشکار محلی برای دفع حیونات با شلیک تیرهای هوایی در نظر گرفته شده است.

مهدی کسایی با توصیه به باغداران و کشاورزان برای استفاده از مترسک، دستگاه تولید صدای انفجار کلاغ‌پران، محصور کردن باغ‌ها و مزارع با استفاده از فنس‌های فلزی مقاوم اظهارداشت: استفاده از شکارچیان اقلیت‌های دینی برای شکار گرازهای وحشی و کنترل جمعیت این حیوان در منطقه به عنوان راهکار دوم در دستور کار این اداره قرار دارد.

منبع: رکنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها