کشف 600 لیتر الکل صنعتی غیرمجاز در شهرضا + تصاویر

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: 600 لیتر الکل صنعتی غیرمجاز برای توزیع در بازار شهرضا کشف و ضبط شد.

کشف 600 لیتر الکل صنعتی غیرمجاز در شهرضا + تصاویر

حجت‌الله تنهایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به کشف الکل‌ صنعتی برای توزیع در بازار اظهار داشت: با همکاری مقام قضایی شهرضا و اطلاعات سپاه مطلع شدیم در یکی از کارگاههای کوچک در شهرضا الکل صنعتی از نوع الکل متلیک که بسیار سمی و خطرناک است به قصد توزیع مصرف خانگی و مردمی در شرف توزیع در سطح شهرستان است.

وی بیان کرد: به اطلاع مردم می‌رساند دو نوع الکل برای استفاده در سطح عمومی داریم، یکی الکل‌هایی که مجوز بهداشتی دارد و با عنوان الکل طبی با دستورالعمل خاص از منابع مشخص داروخانه‌ای و بهداشتی توزیع می‌شود و دوم الکل پایه که در مواد ضدعفونی کننده توسط شرکت‌های معتبر برای استفاده برای ضدعفونی دست استفاده می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به ورود مقامات قضایی و شبکه بهداشت و درمان شهرضا در محل افزود: با ورود به کارگاه مشاهده کردیم که 600 لیتر الکل متلیک آماده توزیع در بطری‌هایی برای مصرف خانگی بود که قبل از توزیع جمع‌آوری شد و با توجه به اینکه توزیع نداشته است، خطری برای مردم ندارد.

تنهایی با تأکید بر این‌که شهروندان خطر مسمومیت با الکل صنعتی را جدی بگیرند، عنوان کرد: هرگونه الکلی در قالب صنعتی بدون مشخصات و لیبل می‌تواند خطرناک باشد و خسارات جانی و جسمی وارد کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که شهروندان مواد ضدعفونی کننده را تنها از مراکز مجاز و داروخانه‌ها تهیه کنند، خاطرنشان کرد: آب و صابون بهترین وسیله ضدعفونی کننده دست است و در صورت استفاده از دیگر مواد ضدعفونی کننده، از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند.

شهرستان شهرِضا یکی از شهرستان‌های استان اصفهان ایران است.

مرکز آن شهرضا است که در ۷۰ کیلومتری جنوب شهر اصفهان واقع شده‌است.

منبع: خبرگزاری فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها