حقوق بشر ابزاری برای صیانت از منافع صاحبان قدرت است

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: امروز به رغم ادعای نهادهای حقوق بشر، آنها دست مایه و ابزاری برای صیانت از منافع صاحبان قدرت در دنیا هستند.

حقوق بشر ابزاری برای صیانت از منافع صاحبان قدرت است

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان عصر سه شنبه در همایش «دفاع از حق از جبهه تا محکمه» که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، افزود: میلیونها نفر در یمن در معرض آسیب های مختلف هستند ولی از سوی هیچ یک از نهادهای حقوق بشری اتفاقی نمی افتد.
وی ادامه داد: یک اصل باید در میان ملت ها برقرار باشد و آن اصل عدالت و انصاف است اما آنچه که برای کشورهای استکباری معنا دارد منافع است و نهادهای حقوق بشری هم کسانی را ذی حق می دانند که دارای قدرت باشند و تجلی این موضوع در حق وتو است.
سردار دهقان اظهار داشت: کشورهای مستکبر دنیا برای دیگران حق را تعریف می کنند و استانداردهای رفتاری را برای آنها وضع می کنند در صورتی که خودشان به آن پایبند نیستند.
وی افزود: در هر جایی در این عالم و در هر سطحی که جنگ، خشونت و غارت باشد، دست استکبار جهانی و یا عوامل آنها وجود دارد.
وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: در دفاع مقدس همه اقشار، طبقات، اقوام و حتی فرقه های مذهبی شرکت داشتند و این هفته متعلق به همه ملت بزرگ ایران است و این ملت پاسدار و میراث دار آن است.
سردار دهقان اظهار کرد: ما دفاع خود را یک جنگ عادلانه و مشروع می دانیم و حتی بر اساس نظریه های دنیای غرب نیز این جنگ عادلانه و دفاع ما مشروع است، چرا که ملتی مورد تجاوز قرار گرفته و کشورها و نهادهای حقوقی بر هجوم و اشغال دشمن بعثی چشم بستند و حتی در زمان شروع جنگ سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نیز موضعی در قبال تهاجم رژیم بعثی نگرفتند.
وی افزود: زمانی که دشمن تا پشت دروازه های اهواز آمد و استقرار پیدا کرد، در آن زمان شورای امنیت سازمان ملل به دو کشور اعلام خویشتنداری کرد، بدون آن که متجاوز را معرفی کند.
مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی گفت: در عملیات کربلای 5 دنیا نسبت به جنگ تحمیلی چهره عوض کرد که این جنگ نبایستی طرف پیروز داشته باشد و قبول کردند که طرفی که مورد تجاوز قرار گرفته حقش به رسمیت شناخته شود.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها