آیا سینی کابل ها همان ترانکینگ ها هستند ؟

برای درک بهتر تفاوت های سینی کابل با ترانکینگ ها بهتر است ابتدا با تعریف سینی کابل، کاربرد آن و همچنین تنوع آن آشنا شویم تا بتوانیم تفاوت های سینی و ترانکینگ را بررسی کنیم.

آیا سینی کابل ها همان ترانکینگ ها هستند ؟

برای درک بهتر تفاوت های سینی کابل با ترانکینگ ها بهتر است ابتدا با تعریف سینی کابل ، کاربرد آن و همچنین تنوع آن آشنا شویم تا بتوانیم تفاوت های سینی و ترانکینگ را بررسی کنیم.

به صورت کلی می توان گفت سینی کابل ها کاربرد صنعتی دارند و اندازه آنها نسبت به ترانکینگ ها بزرگتر است همچنین متریالی که در ساخت سینی های کابل به کار می رود معمولا آهن یا فولاد گالوانیزه است ولی در ساخت ترانک ها به صورت معمول از پلاستیک های نسوز فشرده استفاده می شود. در ادامه با سینی کابل و کاربردهای آن بیشتر آشنا می شویم :

سینی کابل چیست ؟

سینی کابل یا در واقع Cable tray یکی از انواع تجهیزات و تاسیسات الکتریکی است که معمولا از پی وی سی یا فلزات گالوانیزه ساخته می شود. از این محصول برای انتقال، محافظت، زیبایی و یا مرتب بودن کابل های ساختمانی استفاده می شود. در واقع سینی کابل می تواند یک بستری را فراهم آورد که تمامی سیم و کابل ها از داخل آنها عبور داده شوند که در این حالت هم از این محصولات در برابر آسیب های فیزیکی و مکانیکی محافظت می شود. و هم از طرف دیگر وجود سینی کابل سبب می شود تا افراد نیز از خطرات ناشی ناشی از برخورد با سیم و کابل برق در امان باشند.

سینی کابل ها را شما می توانید در مسیر عبور سیم ها و کابل ها نصب نمایید هم به صورت عمودی و هم افقی که جهت تغییر مسیر باید از تجهیزات جانبی همانند زانویی ها یا اتصالات مرتبط استفاده کنید. در ساخت سینی کابل ها از فلز آهن یا فولاد گالوانیزه استفاده می شود البته نوع جدیدی از این محصولات سینی های پی وی سی هستند که برای استفاده در سیستم های تاسیسات برقی به کار می روند.

معرفی انواع سینی کابل بر اساس جنس بدنه

سینی کابل در دسته بندی بر اساس شکل بدنه می تواند به سه نوع بدون درب، درب دار و نردبان کابل تقسیم شود. انتخاب نوع سینی کابل در این حالت به کاربرد شما بستگی دارد. از سوی دیگر سینی کابل ها را می توان بر اساس جنس بدنه نیز تقسیم بندی کرد که این دسته بندی رایج تر است.

سینی کابل گالوانیزه شده فابریک

این مدل از سینی کابل ساده است و برای ساخت آن از ورق گالوانیزه، جی آر پی و یا استیل استفاده می شود. از این مدل محصول می توان در سوله ها، پارکینگ ها و مکان های مسقف استفاده کرد. در واقع این سینی آبکاری نشده است تنها از ورق گالوانیزه فابریک ساخته شده است.

سینی کابل پوشیده شده با رنگ پودری استاتیک

در این مدل از سینی های کابل از رنگ پودری استاتیک با غلظت بالا استفاده می شود که پوششی مستحکم روی سینی ایجاد می کند و سبب می شود محصول در برابر رطوبت، حرارت و اشعه یو وی مقاوم باشد.

سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم

سینی کابل های گالوانیزه ی آبکاری شده می توانند یه صورت گالوانیزه سرد و گرم تهیه شوند. از سینی کابل گالوانیزه گرم به دلیل قابلیت ضد زنگ بودن در محیط های مرطوب و اسیدی می توان استفاده کرد.

سینی کابل PVC

سینی پی وی سی مسلما نسبت به سینی های فلزی دارای مقاومت کمتری است و از آن ها برای عبور سیم و کابل های سبک استفاده می شود. این محصول برای کابل کشی های حساس فیبر نوری گزینه مناسبی می باشد.

برای نصب سینی کابل ها چه لوازمی نیاز است ؟

سینی کابل ها نیز مانند سایر تجهیزات برقی دارای لوازم جانبی مختلفی می باشند که با استفاده از آنها می توان مسیر حرکت سینی ها را تغییر داد مثلا برای اتصال دو سینی برق به یکدیگر می توان از رابط ها استفاده کرد و در صورتی که هم مسیر و هم جهت نباشند می توان از زانویی یا انشعابات دیگر استفاده کرد. در ادامه به صورت مختصر به معرفی انواع لوازم جانبی سینی کابل می پردازیم :

درب سینی برای ایجاد پوشش و محافظت زانویی برای تغییر مسیر رابط جهت اتصال دو سینی بهم انشعاب سه راهی یا چهار راهی برای ایجاد سه یا چهار مسیر ساپورت برای نصب سینی روی سقف پیچ و مهره و واشر برای اتصال اجزا به یکدیگر

خرید سینی کابل بر چه اساسی انجام می شود ؟

برای خرید و انتخاب سینی کابل ابتدا باید بر اساس جنس بدنه محصول مورد نظرتان را انتخاب نمایید و سپس می توانید سینی کابل ها را در عرض های مختلف به طور مثال عرض 5، 10، 15، 20، 25، 30، 40 و غیره تهیه نمایید. از طرف دیگر ضخامت ورق به کار رفته در ساخت سینی کابل نیز در خرید و انتخاب آن اهمیت دارد. سینی کابل ها می توانند با ورق هایی با ضخامت های 0.70، 1، 1.25، 1.5 و 2 ساخته و به بازار عرضه شوند.

شما می توانید برای خرید سینی کابل و مشاهده محصولات به همراه اتصالات و تجهیزات جانبی سینی برق به فروشگاه لایت هوم مراجعه نمایید و با کسب اطلاعات محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها