سیگنال توافق ایران و عربستان عامل گرانی نفت/ احتمال ظهور نفت 55 تا 60 دلاری

سیگنال توافق ایران و عربستان عامل گرانی نفت/ احتمال ظهور نفت 55 تا 60 دلاری

"احمد جزایری" در آستانه برگزاری یکصد و هفتاد و دومین نشست اوپک، گفت: در شرایط فعلی بازار نفت با دو سیگنال برای افزایش بیشتر قیمت‌ها روبرو شده است.

این تحلیلگر بازار نفت و انرژی با اعلام اینکه در طول دو هفته گذشته و با قوت گرفتن احتمال توافق اوپک و غیر اوپک بر سر تمدید توافق وین، قیمت نفت برنت و وست تگزاس آمریکا از سطوح پائین‌تر از 50 دلار به بیش از 54 دلار افزایش یافته است، تصریح کرد: در نشست امروز توافق مدیریت و کاهش عرضه تولید نفت توسط کشورهای عضو و غیرعضو اوپک دست کم برای یک دوره 9 ماهه تمدید خواهد شد.

این کارشناس اقتصاد انرژی از توافق اوپک و غیر اوپکی‌ها به ویژه هماهنگی ایران، عربستان، روسیه و حتی عراق برای تمدید توافق وین به عنوان مهمترین سیگنال افزایش دوباره قیمت نفت در بازار یاد کرد و افزود: دومین سیگنال برای افزایش قیمت نفت دست کم در کوتاه مدت، روند کاهشی حجم ذخایر تجاری آمریکا است.

وی با اشاره به گزارش روز گذشته انجمن نفت آمریکا (API)، ادامه داد: در این گزارش هفتگی، حجم ذخایر تجاری نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی کاهش یافته و در هفته گذشته هم حدود 1.5 میلیون بشکه (هفته منتهی به 23 مه 2017) دیگر کاهش یافته است.

جزایری از این کاهش به عنوان دومین سیگنال افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار یاد کرد و افزود: در مجموع پیش بینی می‌شود با توافق احتمالی امروز، قیمت نفت با عبور از مرز 55 دلار حتی معاملات 60 دلاری را در هفته های پیش روی تجربه کند.

این تحلیلگر بازار نفت و انرژی همچنین از افزایش مصرف بنزین در آمریکا و اروپا همزمان با آغاز سفرهای تابستانی به عنوان مهمترین محرک و تقویت کننده فصلی قیمت نفت در بازار یاد کرد و خاطرنشان ساخت: توافق و هماهنگی ایران و عربستان در اوپک با وجود اختلافات سیاسی و منطقه ای بدون شک مهمترین تاثیر در بهبود و تقویت قیمت نفت در بازار را به همراه دارد.

منبع: انرژی نیوز

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها