لاریجانی خواستار جلوگیری از تخریب خانه‌های میراثی شیراز شد

سخنگوی کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی گفت: علی لاریجانی در این جلسه خواستار حل و فصل موضوع پرونده خانه‌های میراثی شیراز در فضای حمایتی و بر مبنای قانون، مذاکره و جلوگیری از تخریب آنها شد.

لاریجانی خواستار جلوگیری از تخریب خانه‌های میراثی شیراز شد

بهرام پارسایی امروز- شنبه- با تشریح جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با رییس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هیات رییسه این کمیسیون و اعضای کمیته فرهنگی آن با حضور لاریجانی به بررسی پرونده‌های در دستور پرداختند و با توجه به حساسیت پرونده‌ها مقرر شد تا جلسات با رییس مجلس به صورت مستمر برگزار شود.
وی تصریح کرد: گزارش جامعی از پرونده تخریب خانه‌های میراثی شیراز در مورد بازدیدها، دیدار و جلسات با مسئولان مربوط استانی و نحوه تعامل مسئولان با نمایندگان در این جلسه ارایه شد. رییس مجلس که خود عضو ثابت کمیسیون اصل 90 است با یادآوری جایگاه مجلس و این کمیسیون بر موظف بودن تمامی مسوولین و مدیران به همکاری و توجه به خواست کمیسیون تاکید کرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جریان ارایه گزارش در مورد حساسیت موضوع و همچنین در مورد حاشیه‌های ایجاد شده پرونده خانه‌های میراثی در شیراز نیز گزارش جامعی به رییس مجلس داده شد و مقرر شد موضوع در جلسه ای در حضور ریاست محترم قوه قضاییه نیز مطرح شود.

**تاکید رییس مجلس در برگزاری جلسه با تولیت شاهچراغ
پارسایی یادآور شد: لاریجانی در مورد گزارش مذکور نیز بر اجرای قانون و تعامل دوسویه با آستان شاه چراغ تاکید کردند، وی همچنین از عدم جدیت کافی مدیریت سیاسی، اجرایی و قضای استان و مدیریت شهری شیراز بر پیشگیری و رسیدگی موضوع تخریب خانه های تاریخی، گزارش کمیته را قابل قبول دانستند و اذعان داشتند که موضوع در فضای حمایتی و در راستای اجرای قانون و جلوگیری از تخریب باید حل و فصل شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: رییس مجلس همچنین تاکید کردند تا کمیسیون اصل 90 در مورد پرونده خانه‌های میراثی در شیراز کار خود را ادامه داده و با تولیت آستان شاه چراغ جلسه داشته باشد تا مسئله در مسیر درست و قانونی حل شود تا ضمن جلوگیری از تخریب طبق قانون در مورد خانه‌های تخریب شده و حواشی ناشی از آن مثل پرونده های قضائی شکل گرفته تصمیم گیری شود.
پارسایی ضمن اعلام دعوت آستان شاه چراغ از کمیسیون اصل 90 برای تعامل و بازدید مجدد یادآور شد : در این جلسه پیشنهاد شد نشستی در این کمیسیون متشکل از رییس مجلس شورای اسلامی، هیات رییسه و کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90، مسولان قضایی کشوری و استانی، تولیت آستان احمدبن موسی (ع)، استاندار، روسای ملی و استانی سازمان میراث فرهنگی، شهردار، شورای شهر برای رسیدگی به گزارشات تهیه شده کمیسیون در بازدیدهای به عمل آمده و جمع بندی نهایی در مورد اقدامات صورت گرفته انجام شود.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: گزارشات تهیه شده کمیسیون طبق قانون باید از طریق قرائت در صحن مجلس به اطلاع عموم برسد.

منبع: ایرنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها