۱۸ خانه ورزش روستایی ورزش استان تهران افتتاح شد

خانه ورزش روستایی استان به مناسبت دهه فجر با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در مجموعه ورزشی تختی پایتخت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۱۸ خانه ورزش روستایی ورزش استان تهران افتتاح شد

مدیرکل ورزش و جوانان تهران در این مراسم با بیان اینکه یکی از برنامه این نهاد توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در سطح استان است گفت: تا کنون ۱۵۰ خانه ورزشی در سطح استان تهران تجهیز شده تا بتوان ورزش را در مناطق محروم و روستایی نهادینه کرد.

نصرالله پریچهره با بیان اینکه اینگونه برنامه ها می تواند نشاط، سلامت و تحرک را در اقشار مختلف جامعه به ارمغان آورد، افزود: این خانه ها با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، فدراسیون و وزارت ورزش مورد تجهیز گرفته است.

مدیرکل ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان نیز در این آیین با بیان اینکه بیش از یکهزار بازی بومی و محلی در کشور شناسایی شده است گفت: در نظر است تا با برگزاری لیگهای بازی‌های بومی و محلی حدود ۱۰۰ رشته را احیا کنیم.

رضا حجتی با بیان اینکه اعتبار خوبی برای این ورزش ها از سوی وزارتخانه دیده شده است گفت: امیدواریم با احیای این ورزش ها ورزش را پویا کنیم.

وی اضافه کرد: امسال به علت شیوع کرونا جام خوشه چین که برای ورزش روستایی تدارک دیده شده بود، لغو شد و با فراهم شدن شرایط در کشور این جام برگزار خواهد شد.

رئیس هیات روستایی و عشایری استان تهران نیز در این رابطه اظهار کرد: برای هریک از خانه های ورزش روستایی با همکاری دهیاری ها ۱۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزاتی شامل میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، دارت، شطرنج و تخته های تاتامی هزینه شده است.

حسن داورزنی افزود: این وسایل قرار است که در شهرستان‌های همچون پاکدشت، ورامین، شهرری، پیشوا و ملارد در اختیار اهالی روستاها قرار گیرد.

در این مراسم جامعه روستایی و عشایری با برپایی سیاه چادرها و محصولاتی از جمله سوغات و صنایع دستی و همچنین برگزاری برخی ورزش های بومی و موسیقی نواحی کشور در مجموعه ورزشی تختی جشنواره را به مدت یک روز برگزار کردند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها